2011-06-12, 07:13
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffkriminell
Vill bara säga detta, synd att det svinet inte fick ruttna i fängelse. Och alla idioter som tycker synd om henne, shit alltså.

Tycker ni synd om alla mördare som suttit 25(?) år i fängelse ? Eller bara dom som dödat en polis ? Kanske borde hon tatuera in en tårdroppe vid ögat ?

Och sen var hon sommarpratare också, så sjukt det kan bli...Fan vad arg man blir över sådant.

Jag tycker att alla piratkopierare borde ruttna i fängelse. Alla idioter som tycker synd om TPB också, shit alltså.

Det är synd att sådana som du och jag tvingas lida med lagstiftningen som inte gör som vi vill.
Citera
2011-06-12, 11:55
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Nonsenssvar.

Hon har avtjänat(avtjänar) sina straff och får därmed anses ha sonat sina brott. Varför vill du döma henne två gånger?
Då antar jag att du tycker Axmyr och kompani också har avtjänat sina straff och borde släppas fria?

Nä fan, har man tagit ett liv mer än en gång eller hjälpt till att ta mer än ett liv då kan man banne mig sitta 50+ år.
Citera
2011-06-12, 12:55
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Ovanstående mening instämmer jag i så mycket som det bara är möjligt att instämma med någon, men poängen är att Annika Östberg inte mördat 3 personer. Existerar fortfarande inte anledning att kalla saker vid dess orätta namn.
Om en person begår två fall av grov misshandel och ett fall av misshandel, vore det fel då att säga att personen är dömd för tre fall av misshandel?

För grov misshandel och misshandel är ungefär som mord och dråp, jag tror du förvirras av att orden är så olika. Om det hade hetat grovt mord och mord så hade du nog inte haft problem med att titulera Annika Östberg trippelmörderska.
Citera
2011-06-12, 20:58
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Nonsenssvar.

Hon har avtjänat(avtjänar) sina straff och får därmed anses ha sonat sina brott. Varför vill du döma henne två gånger?
Nonsens därför att det inte passar dina värderingar?
Hon har enligt vissa av oss med moral och etik inte sonat nånting. Hon är en trippelmördare som aldrig kan sona sina brott. Hon skall föraktas och skall känna vår avsky.
Citera
2011-06-12, 23:04
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Då antar jag att du tycker Axmyr och kompani också har avtjänat sina straff och borde släppas fria?

Nä fan, har man tagit ett liv mer än en gång eller hjälpt till att ta mer än ett liv då kan man banne mig sitta 50+ år.

Jaså, har Axmyr av domstolen fått tidsbestämt straff och blivit frisläppt? Kan du ge mig målnummer för det så jag kan läsa det med egna ögon.

Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Nonsens därför att det inte passar dina värderingar?
Hon har enligt vissa av oss med moral och etik inte sonat nånting. Hon är en trippelmördare som aldrig kan sona sina brott. Hon skall föraktas och skall känna vår avsky.

Nonsens för att du kommer med ditt ynkliga moraltänkande om vad som är rätt och fel. Hade du haft någon moral hade du accepterat vad domstolen har givit för utslag. Men du vill ju verka i en ren anarkofascistisk anda och accepterar bara dina egna stolliga idéer. Vi andra accepterar demokratin.
Citera
2011-06-13, 01:04
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Jaså, har Axmyr av domstolen fått tidsbestämt straff och blivit frisläppt? Kan du ge mig målnummer för det så jag kan läsa det med egna ögon.

Nonsens för att du kommer med ditt ynkliga moraltänkande om vad som är rätt och fel. Hade du haft någon moral hade du accepterat vad domstolen har givit för utslag. Men du vill ju verka i en ren anarkofascistisk anda och accepterar bara dina egna stolliga idéer. Vi andra accepterar demokratin.
Lag och straff är moral och inget annat.
Östberg flygs hem som en rockstjärna och dessutom får sommarprata är ett tecken på den förruttnelse som drabbat landet Sverige.

Att hon släpps må vara hänt, men att paddan "hyllas" för att hon suttit inlåst fälld för grov upprepad brottslighet är inget annat är sjukligt.
Citera
2011-06-13, 07:20
Medlem
FabiusCunctators avatar
Citat:

Domstolar styr över det juridiska straffet, inte det moraliska och sociala straffet. Även om man accepterar att sådana som Östberg nu är den ingen som är tvungen att bidra till hennes välkomnande i samhället - om man inte anser att hon förtjänar det. Inte ens i lagens mening är Östberg (och andra mördare) för övrigt att betrakta som vilka som helst efter frisläppandet; en tioårig karenstid i belastningsregistret väntar. När fler och fler arbetsgivare - tack och lov! - kräver utdrag ur detta före anställningar har även det av dig så vördade demokratiska rättssystemet institutionaliserat ett socialt straff vid sidan av det juridiska.
Citera
2011-06-13, 09:39
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabiusCunctator
Domstolar styr över det juridiska straffet, inte det moraliska och sociala straffet. Även om man accepterar att sådana som Östberg nu är den ingen som är tvungen att bidra till hennes välkomnande i samhället - om man inte anser att hon förtjänar det. Inte ens i lagens mening är Östberg (och andra mördare) för övrigt att betrakta som vilka som helst efter frisläppandet; en tioårig karenstid i belastningsregistret väntar. När fler och fler arbetsgivare - tack och lov! - kräver utdrag ur detta före anställningar har även det av dig så vördade demokratiska rättssystemet institutionaliserat ett socialt straff vid sidan av det juridiska.

Så arbetsgivare skall nobba tidigare dömda som avtjänat sitt straff. Hur tänker du egentligen? Hur skall dessa försörja sig. Under den stora depressionen Var Henry Ford en av de som anställda nyligen frigivna från fängelser. Hans tanke var att om en brottsling kommer ut ur fängelset och inte får ett jobb så fortsätter personen att begå brott för att få ihop till sitt uppehälle.

I enlighet med Europarätten får man inte straffas två gånger. Det blir det när arbetsgivarna blir domstolar som inte har en demokratisk kontroll över. Alla arbetsgivare som begär registerutdrag när det inte finns lagstadgat om det borde åtalas för för att bedriva domstolsverksamhet, en rättighet som enbart tillfaller statens demokratiska institutioner, inte på arbetsgivares nyckfullhet. Jag anser att sådant måste stävjas med att arbetsgivare som begär det utan stöd av lagstiftningen borde dömas till fängelse, då hela sittande styrelsen, så får de uppleva sitt eldiga scenario från insidan på första parkett.

Tack och lov så har Expressen tagit upp detta på agendan till slut.

http://www.expressen.se/ledare/1.246...blir-domstolar

Men i din tankevärld så skall kriminella förbli kriminella, även när du själv utsätts för brott eller in arbetsgivare. När en arbetsgivare får inbrott kan det leda till förödande resultat som att företaget tvingas lägga ner. Skulle du med glädje i ditt hjärta se fram emot att förlora jobbet?

I mitt Sverige skapar vi inga etniska, eller motsvarande socioekonomiska, rensningar efter ett urval om enbart den perfekta individen får plats i samhället. För i så fall kan du lika bra ta tillbaka tvångssteriliseringar.
Citera
2011-06-13, 09:43
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Lag och straff är moral och inget annat.
Östberg flygs hem som en rockstjärna och dessutom får sommarprata är ett tecken på den förruttnelse som drabbat landet Sverige.

Att hon släpps må vara hänt, men att paddan "hyllas" för att hon suttit inlåst fälld för grov upprepad brottslighet är inget annat är sjukligt.

Min moral säger mig att alla som bryter mot upphovsrätten är så grovt kriminella att bara dödsstraff är tillämpligt. Är du fortfarande för att upphöja moral till lag? Vissa anser att det omoraliska beteendet otrohet bör medföra dödsstraff, är det något du vill upphöja till lag?

Östberg har rätt att leva som vilken människa som helst med fri- och rättigheter i det här landet allt i enlighet med vår lagstiftning med början i regeringsformen.
Citera
2011-06-13, 14:34
Medlem
FabiusCunctators avatar
Citat:
I mitt Sverige skapar vi inga etniska, eller motsvarande socioekonomiska, rensningar efter ett urval om enbart den perfekta individen får plats i samhället. För i så fall kan du lika bra ta tillbaka tvångssteriliseringar.

Nej, inte i ditt Sverige, det har vi förstått. Intressant dock att du tycker att ditt moraltänkande skall stå över lagen de gånger det passar dina syften, medan du vid andra tillfällen gärna utfaller i utgjutelser över dem som just skiljer på juridik och etik.

Jag tror dessutom att du överdriver problemet. De flesta arbetsgivare skulle nog överse med lindriga brott om de ligger långt tillbaka i tiden och om den arbetssökande i övrigt har goda förtjänster. Att anställa mördare, våldtäktsmän och pedofiler med flera vore däremot en skymf såväl mot offren som mot de kolleger som skulle tvingas arbeta med dessa grova kriminella. Det är ingen mänsklig rättighet att få ett arbete - man måste göra sig förtjänt därav också, både genom kompetens och allmän lämplighet. De som hyser så liten respekt för humanismens grundprinciper att de tar sig rätten att utsläcka en annan människas liv uppfyller näppeligen de lämplighetskrav som bör gälla på svensk arbetsmarknad. I det Sverige du vill ha skulle pedofiler kunna få anställning inom barnomsorgen, våldtäktsmän på kvinnojourer och rånmördare inom hemtjänsten. Jag är glad att medborgarna genom lag skyddas från detta.
Citera
2011-06-13, 14:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabiusCunctator
Nej, inte i ditt Sverige, det har vi förstått. Intressant dock att du tycker att ditt moraltänkande skall stå över lagen de gånger det passar dina syften, medan du vid andra tillfällen gärna utfaller i utgjutelser över dem som just skiljer på juridik och etik.

Jag tror dessutom att du överdriver problemet. De flesta arbetsgivare skulle nog överse med lindriga brott om de ligger långt tillbaka i tiden och om den arbetssökande i övrigt har goda förtjänster. Att anställa mördare, våldtäktsmän och pedofiler med flera vore däremot en skymf såväl mot offren som mot de kolleger som skulle tvingas arbeta med dessa grova kriminella. Det är ingen mänsklig rättighet att få ett arbete - man måste göra sig förtjänt därav också, både genom kompetens och allmän lämplighet. De som hyser så liten respekt för humanismens grundprinciper att de tar sig rätten att utsläcka en annan människas liv uppfyller näppeligen de lämplighetskrav som bör gälla på svensk arbetsmarknad. I det Sverige du vill ha skulle pedofiler kunna få anställning inom barnomsorgen, våldtäktsmän på kvinnojourer och rånmördare inom hemtjänsten. Jag är glad att medborgarna genom lag skyddas från detta.

Jo faktiskt, enligt artikel 23.1 i FN:s deklaration om just de mänskliga rättigheterna. Bara som litet påpekande.

http://www.ohchr.org/EN/UDHR/Pages/L...spx?LangID=swd
Citera
2011-06-13, 15:46
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jo faktiskt, enligt artikel 23.1 i FN:s deklaration om just de mänskliga rättigheterna. Bara som litet påpekande.

http://www.ohchr.org/EN/UDHR/Pages/L...spx?LangID=swd

Fakta fungerar inte på FabiusCunctator. Annars är det ju helt rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in