2009-04-06, 23:27
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
Kan tänka mej att amerikanska medier som är ProBush är helt stumma nu.

Kan jag med tänka mig. Dom har nog ingen aning om vem fan nollan Annika Östberg är.
Citera
2009-04-06, 23:27
Medlem
jerros avatar
Citat:
Detta är en stor politisk sensation! Om det är Rosenbadsregimen som har lyckats få till detta frisläppande så har regim Reinfeldt lyft i mina ögon nåt otroligt! Jag anser att detta smäller högre än mordet på Olof Palme. Ingen, absolut ingen hade väntat sig detta. Kan tänka mej att amerikanska medier som är ProBush är helt stumma nu.

Detta är ochså en tydlig markering från Obama/Biden gentemot föregående Bushregim. "Det är dags att ändra det ni gjorde fel", är utan tvekan budskapet till föregående regim.

Jamen allvarligt! Vad har dom gjort fel? Vad har det att göra med Palmemordet?
Citera
2009-04-06, 23:28
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Detta är ochså en tydlig markering från Obama/Biden gentemot föregående Bushregim. "Det är dags att ändra det ni gjorde fel", är utan tvekan budskapet till föregående regim.
I Obama-administrationens ögon är lilleputtlandet Sverige inte så jätteviktigt och deras anseende står inte och faller inte med en mörderska som Annika Östberg.
Citera
2009-04-06, 23:31
Medlem
unikums avatar
jaha... ett socialfall till..
Citera
2009-04-06, 23:33
Medlem
välkommen hem Annika

glad glad glad vart jag idag när nyheten släpptes. Är lycklig för din mammas skull som år av sorg saknad äntligen får skratta. Du förs kanske till Hinseberg eller färingsöarna och blir säkert bra bemött av fångarna som säkert kommer tycka du har mycke spännande att berätta säkert lär dom förstår hur bra dom haft det till skilnad från dig..
elaka tungorna här på forumet och andra ställen kan du skratta åt för såna finns det massor av i Sverige och det kallas på svenska för (avundsjuka) och såna människor sticker det altid i ögonen på om andra mår och har det bättre än dom själva och tyvärlever fler av dom själv på bidrag. Sen en hel del svartsjuka lär du också stöta på...klart att vi tar hem dig när vi tar hit hela världen, Över skriften låter inte fin men kanske har personen i fråga inte rört sig i vårt samhälle och insett vad många andra vi släpper innanför Arlanda som med för en del knark och annan skit..Men strunta i det för dom där människorna har oftast värre helvete än du haft skilnaden är bara att du skrev en bok och det skulle inte dessa små våga,,Jag är glad du kommer hem och hoppas din tid trots fängelse blir betydligt bättre med eget rum och besöks tider. Jag önskar dig som svensk medborgare hjärtligt välkommen och betalar mer än gärna dom kronorna för dig och tyvär tvingas jag trots icke vilja betala för dom andra också, du fattar vad jag menar säkert eller du kommer lära dig framöver precis som jagvarit tvingad att göra/ kram svenska mamman och skatte betalare
Citera
2009-04-06, 23:35
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
jaha... ett socialfall till..
Exakt min synpunkt på det hela också, men hon lär väl försöka skriva nån bok som floppar och sen fara och flänga mellan tv-sofforna i morronprogrammen där hon kan spy galla över det Amerikanska rättsväsendet, så kanske hon får in nån krona den vägen..
Citera
2009-04-06, 23:36
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillajag2009
elaka tungorna här på forumet och andra ställen kan du skratta åt för såna finns det massor av i Sverige och det kallas på svenska för (avundsjuka) och såna människor sticker det altid i ögonen på om andra mår och har det bättre än dom själva
avundsjuk.. hur många i sverige tror du har levt ett så pass miserabelt liv, att man skulle kunna vara avundsjuk på henne?
Citera
2009-04-06, 23:42
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Detta är en stor politisk sensation! Om det är Rosenbadsregimen som har lyckats få till detta frisläppande så har regim Reinfeldt lyft i mina ögon nåt otroligt! Jag anser att detta smäller högre än mordet på Olof Palme. Ingen, absolut ingen hade väntat sig detta. Kan tänka mej att amerikanska medier som är ProBush är helt stumma nu.

Är du alldeles rysk, Yatzy? Du har ju noll rätt i vad du skriver...

1) Deasy har inte blivit "frisläppt". Hon har överförts till ett svenskt fängelse för att där avtjäna resten av sitt (amerikanska) livstidsstraff. Hon kan dock komma ut tidigare om Kaliforniens Parole Board tidsbestämmer straffet eller guvernören benådar henne, men detta är inte troligt så länge som den mördade polismannens familj motsätter sig tidsbestämning (i Kalifornien har mordoffrens anhöriga ett avgörande inflytande på om livstidsstraff skall tidsbestämmas eller ej).

2) "detta smäller högre än mordet på Olof Palme!" Ja, så kan man ju också uttrycka sig...

3) "Kan tänka mig att amerikanska medier som är ProBush är helt stumma nu". Bortsett från att 99 procent av alla amerikanska medier är ANTI-Bush så kan man utgå från att den amerikanska pressen skiter i Deasy. Hon har noll intresse.

4) Obama/Biden - båda två f.ö. varma förespråkare av dödsstraffet - har absolut noll att säga till om vad gäller icke-federala brott som ligger under delstaterna. Om dessa båda herrar skulle börja lägga sig i hur Kalifornien tillämpar sina lagar skulle det bli en fet jävla skandal...

Allt är fel, Yatzy... Men här är DEN ENDA orsaken till Deasys överföring till Sverige:

Pengar.

Kaliforniens misskötta ekonomi i kombination med finanskrisen har lett till att man inte har kunnat bygga ut fängelserna i den takt som behövts. Det finns just nu en helt absurd överbeläggning av fångar på anstalterna. För att minska på trycket försöker man just nu att bli av med så många utländska medborgare som möjligt - och de är ganska många med tanke på att Kalifornien är en sådan invandrarstat. Det är av detta skäl som Deasy nu kan komma till Sverige. Basta.
Citera
2009-04-06, 23:43
Medlem
tojos avatar
Citat:
Håll käften! Hon har suttit där oskyldigt dömd i 30 år!

Fan jag är helt chockad alltså! Helt jävla......alltså jag tror jag svimmar. Helt otroligt alltså! Jag trodde hon skulle få sitta där i minst 10-15 år till!

Jag har alltid varit starkt berörd av detta fall. Tänk att sitta oskyldigt i fängelse i 30 år!!!!

Shit vad glad du blev. Är du hennes son?

Undrar om hon kan styra upp sitt liv som sin gamla polare Richard Viking Flinga gjorde. Kom hit utan ett öre efter decennier på kåken och utan gnäll. Fan starkt. Hon ser lite pundig ut så vi får hoppas att hon inte lockas att boffa lim det första hon gör i frihet.

Förresten, "smäller högre än mordet på Olof Palme"? Du ska nog också hålla dig borta från limmet....
Citera
2009-04-06, 23:45
Medlem
Nog har hon sonat sitt brott!? Hade det varit i Sverige hade de skyllt på varandra och båda gått fria. Hellre betalar jag för hennes uppehälle i Sverige än för alla kulturberikare. Hon kommer i alla fall vara tacksam över att få komma till Sverige. Släpp hellre in tusen Östberg i Sverige än EN kulturberikare, det är min åsikt!
Citera
2009-04-06, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Uppfostrad eller inte, alla vet vad som är rätt och fel. Vad som är lagligt och olagligt. Begår man brott kan man inte skylla det på någon annan än en själv.
Jag ser inte fängelsestraff som ett sätt att "hjälpa" brottslingarna utan ett sätt att få bort dom från samhället en tid. Slippa dom helt enkelt. Sitter dom i fängelse kan dom inte begå brott i samhället. Vid grova brott bör man slippa dom för gott. Livstid alltså, eller dödsstraff.
Nej alla är inte så kloka som vi och hon var invandrare. De som kommer hit vet inte heller allt och de försummar sina barn som kastar stenar och raketer etc. på oss, påstås det om Rosengård och Tensta/Rinkeby etc.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=885230

Alla friska sjuka ska straffas men även återanpassas, det har man insett mer även i USA nu så det vänder hörde vi ikväll. Primitiva åsikter om inlåsning som hjälp har inget vetenskapligt stöd, det är bara dyra dumheter liksom dödsstraff som är ett annat ämne utrett här. Oskyldiga avrättade är svåra att återfå.
Annika erkände för att inte bli avrättad, plea bargain, "we had to save her life" sa advokaten.
Citera
2009-04-06, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det är jag inte så säker på. Om AÖD överflyttas till svenskt fängelse ställer USA högst troligt ordentliga garantier. Precis som Sverige gör om t ex Christine Schürrers livstidsdom vinner laga kraft, och hon flyttas till anstalt i Tyskland. Mottagarlandet kan inte styra och ställa hur som helst.
Mottagarlandet kan göra hur dom vill men då får dom inga fler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in