2010-08-13, 12:11
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Fy fan, det där äcklar mig.
Och du sitter och spyr galla över CS-kramarna...

Du har inte direkt visat några tecken som tyder på motsatsen i alla fall.
Så du jämför morden på Max o Saga och det brutala överfallet på Emma.. som cs utförde.. med de brott som AÖ har medverkat i? Då är du mer än lovligt korkad!
De brotten.. kan aldrig jämföras. Det är löjeväckande ens att tänka tanken.

Ja, jag skiljer på mördare och mördare.. eller om barn eller försvarslösa (gamla o handikappade) personer blir utsatta för misshandel och ond bråd död. De mord som AÖ medverkade till.. var vad jag vet vuxna karlar. De föll offer för en dödlig kula.. ev en kniv i det första fallet.. vilket är jävligt nog.
Men Max o Saga hade inte en chans att försvara sig.. de blev brutalt slaktade.. avrättade med en hammare. För detta finns det ingen som helst förlåtelse för. Jag kan känna en viss sorg och ledsamhet i att inte cs fick den hjälp som hon behövde.. pga sin besatthet för T. Men så länge hon inte erkänner.. så kan jag inte känna någon sympati.

Ärligt talat jag struntar i om du äcklar dig.. AÖ är i Sverige och hon kommer att bli fri nästa år.. oavsett vad du tycker om detta!
Citera
2010-08-13, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Så du jämför morden på Max o Saga och det brutala överfallet på Emma.. som cs utförde.. med de brott som AÖ har medverkat i? Då är du mer än lovligt korkad!

Ja, jag skiljer på mördare och mördare.. eller om barn eller försvarslösa (gamla o handikappade) personer blir utsatta för misshandel och ond bråd död. De mord som AÖ medverkade till.. var vad jag vet vuxna karlar. De föll offer för en dödlig kula.. ev en kniv i det första fallet.. vilket är jävligt nog.
Men Max o Saga hade inte en chans att försvara sig.. de blev brutalt slaktade.. avrättade med en hammare. För detta finns det ingen som helst förlåtelse för. Jag kan känna en viss sorg och ledsamhet i att inte cs fick den hjälp som hon behövde.. pga sin besatthet för T. Men så länge hon inte erkänner.. så kan jag inte känna någon sympati.

Ärligt talat jag struntar i om du äcklar dig.. AÖ är i Sverige och hon kommer att bli fri nästa år.. oavsett vad du tycker om detta!

Nej jag jämför inte brotten, jag jämför din besatthet kring AÖ och CS-kramarnas besatthet kring CS.

Ni är utav samma skrot och korn...
Citera
2010-08-13, 12:21
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI

Christine är i Sverige och kanske är fri före jul.

Annika har tagit på sig ett dråp och det sägs att hon gjorde det för att skydda sin dåvarande pojkvän. Sedan var hon delaktig i två mord. Med Kalifornisk lagstiftning så är hon lika skyldig som den som sköt även om hon bara laddade. Det har Annika erkänt att hon gjorde.

Med Christine kan man inte få fram något som binder henne till brottsoffer eller brottsplats.
Citera
2010-08-13, 12:46
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Nej jag jämför inte brotten, jag jämför din besatthet kring AÖ och CS-kramarnas besatthet kring CS.

Ni är utav samma skrot och korn...
Haha.. nu skojar du! Om.. du bara visst hur ointresserad jag är av AÖ..

Däremot tycker jag det är rätt och riktigt att hon kom till Sverige och fick ett tidsbegränsat straff på sin livstidsdom.. vilket jag hela tiden har skrivit i tråden. Jag kan inte känna den avsky och ilska som du och en del andra postare kan känna mot henne. Kanske med tanke på min livserfarenhet.. Nej, jag har varken missbrukat eller tagit livet av någon annan människa. Men.. jag har träffat på en hel del människor som hamnat väldigt snett i livet.

Strunt samma.. mina inlägg här i tråden gör varken från eller till.. för AÖ irl. Något vidare intresse för personen AÖ finns inte från min sida. Mera att tillföra lite balans och sans i tråden.. som på många ställe är blodtörstig och hämndlysten.

Är det antalet inlägg i en spec. tråd som utgör besattheten? Hm.. bäst och passa mig.. då är jag snart besatt i både prostitution- och invandrarfrågorna. Jisses..
Citera
2010-09-02, 15:43
Medlem
precis som man trodde så är det jävla aset nu på gång i tv-soffan, "duktig på att verbalisera" som hon är enligt Dewi Jahja som tydligen är någon slags producent på SVT, om fittkärringen hade haft vett nog att hålla sig undan rampljuset så man kunde glömma att man har gemensamt medborgarskap med henne ändå. Så länge hon fortsätter att slicka i sig av den slags tvivelaktiga typ av berömmelse som man bara kan uppnå i Sverige så står hon jävligt långt upp på listan över de som förtjänar allt hat och ovilja hon kan möta.
Citera
2010-09-02, 16:07
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Annika Östberg får program i SVT

Först medverkade livstidsdömda Annika Östberg i radio.
Nu ska hon vara med i tv.
Expressen kan i dag berätta att hon och Eva Gabrielsson är först ut i höstens säsong av "Sommarpratarna".
http://www.expressen.se/noje/tvsajte...-program-i-svt
Nu ska fanskapet få egen tv-show också, är det nobelpriset nästa..
Citera
2010-09-02, 22:07
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59

Innan Nobelpriset så tippar jag att hon i höst i den rödgröna regeringen blir justitieminister.
Citera
2010-09-05, 04:05
Medlem
K595s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59

Lägg ner. Hennes pojkvän tog livet av sig, annars hade hon varit ute för många år sen även i USA. I Sverige hade hon varit ute även om hon ensam hade gjort allt. Hon har dessutom suttit i ett fängelse som är mycket brutalare än vad du ens kan föreställa dig.

Hennes öde kan tvärtom ge svenskar ett och annat att tänka på, om dom till äventyrs glömmer vilket land dom är i, om dom skulle få en "brotts-urge" i USA. Jag tror inte att något hon kan tänkas medverka i ger impulser till ökad brottslighet, snarare tvärtom.
Citera
2011-01-06, 00:24
Medlem
357mags avatar
Hoppas hon får mucka snart
Citera
2011-01-06, 08:55
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 357mag
Japp april maj tror jag
Citera
2011-01-06, 09:19
Medlem
Ungargsvartmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Annika har tagit på sig ett dråp och det sägs att hon gjorde det för att skydda sin dåvarande pojkvän. Sedan var hon delaktig i två mord. Med Kalifornisk lagstiftning så är hon lika skyldig som den som sköt även om hon bara laddade. Det har Annika erkänt att hon gjorde.
Värsta jävla dyngsnacket jag hört på länge! AÖ tog inte på sig för att skydda någon pojkvän, hon var helt uppenbart skyldig till knivmordet och fann för gott att erkänna och berätta hur hon gjorde. Påståendet om pojkvännen formades när hon svensk media började uppmärksamma henne. Och ja, AÖ är dömd för att ha medverkat så mycket till polismordet och rånmordet att hon är att anse som gärningsman. Hon hade blivit dömd på samma sätt i Sverige också. Svensk lag och kalifornisk lag är nämligen exakt likadana i det hänseendet.

Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Med Christine kan man inte få fram något som binder henne till brottsoffer eller brottsplats.
Uppnebarligen lyckades domstolen binda henne till morden i alla fall. Dessutom finns det inga krav i svensk rätt att det ska finnas bevisningför varje enskild del i en brottskedja, det räcker med att domstolen finner det troligt att en sak har gått till på ett visst sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av 357mag
Hoppas hon får en kula i pannan snart, eller att hon blir påkörd av en långtradare eller att hon blir smärtsamt och dödligt sjuk.
Citera
2011-01-06, 09:23
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ungargsvartman
Värsta jävla dyngsnacket jag hört på länge! AÖ tog inte på sig för att skydda någon pojkvän, hon var helt uppenbart skyldig till knivmordet och fann för gott att erkänna och berätta hur hon gjorde. Påståendet om pojkvännen formades när hon svensk media började uppmärksamma henne. Och ja, AÖ är dömd för att ha medverkat så mycket till polismordet och rånmordet att hon är att anse som gärningsman. Hon hade blivit dömd på samma sätt i Sverige också. Svensk lag och kalifornisk lag är nämligen exakt likadana i det hänseendet.

Uppnebarligen lyckades domstolen binda henne till morden i alla fall. Dessutom finns det inga krav i svensk rätt att det ska finnas bevisningför varje enskild del i en brottskedja, det räcker med att domstolen finner det troligt att en sak har gått till på ett visst sätt.
Hoppas hon får en kula i pannan snart, eller att hon blir påkörd av en långtradare eller att hon blir smärtsamt och dödligt sjuk.
Då faller du lägre än henne och blir ett avskum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in