Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Absolut var han kritisk i sin krönika, han "huttlar" inte med orden där inte. Men jag gillar avslutet och tycker det är fina ord som de som skriker på ännu mera hämnd kan ta åt sig.

YONI, man väljer vad man vill citera för att få fram sin ståndpunkt och var du står råder det ingen tvekan om. Jag kompletterar med några fler citat från hans välkomsthälsning (där du missade nästan allt och hela innebörden):
"Annika Östberg är
inte ett offer."
"Förvandlas till
tung missbrukare, prostituerad och yrkeskriminell med en brottslighet som
nästan inga kvinnor i hennes generation ens har
kommit i närheten av. Alldeles oavsett deras tidigare historia."
"Arton år gammal
hugger hon ihjäl sin langare, nio år senare
mördar hon och hennes pojkvän, inom loppet av ett dygn, först
en krögare och sedan en polis.
Annika Östberg har dödat tre människor, låt oss inte huttla med den saken. Dessutom hunnit med det mesta på vägen dit. Allt ifrån att sälja sprit och knark till minderåriga, via vanliga stölder, bedrägerier och narkotikabrott, till grova rån och mordförsök."
"Annika Östberg är
inte ett offer för rättvisan i USA. De närmare trettio
åren i amerikanskt fängelse har hon tjänat ihop till helt på egna meriter. Med facit i hand och nyss utsläppt har hon till och med kommit
lindrigare undan än flertalet av sina olyckssystrar.
Hade hon begått samma brott här hemma hade hon suttit inne lika länge. Låt oss inte huttla med den saken."
"På svenska kriminalvårdsanstalter sitter cirka hundrafemtio interner - varav
ett halvdussin kvinnor - som är
dömda till livstids fängelse för mord.
Nästan alla med en brottslighet av betydligt blygsammare kaliber än den som Annika Östberg gjort sig skyldig till."
"... se för fan till att sköta dig för är det något som den svenska kriminalpolitiken inte behöver så är det en kvinnlig motsvarighet till Lars Inge Svartenbrandt."
Jag balancerar ditt excerpt med mitt så du fattar vad han egentligen skriver...