Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-24, 13:05
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB12P
Mensa testet ja??? Det fäller ju bara att se mönster i figurer som upprepas,icke upprepas, vad som är avart o icke avart..............förbannat löjligt...........

vad är löjligt? det finns väl knappast något annat sätt att mäta intelligens som ger ett säkrare resultat?

man bör icke hänga upp sig allt för mkt på IQ men till dags datum så finns det inget bättre sätt att mäta intelligens på, minnet går att öva upp och ditt språk är ett resultat av socialmiljö, skola och språkligintelligens däremot förmågan att se logiska följder i matriser är relativt stabilt.

eller du menade kanske att det är löjligt att mäta och diskutera intelligens?
Citera
2013-05-24, 13:06
Bannlyst
Citat:
Mensa testet ja??? Det fäller ju bara att se mönster i figurer som upprepas,icke upprepas, vad som är avart o icke avart..............förbannat löjligt...........

Korrekt. Det innefattar ingen formell logik eller verbal förståelse i Mensa. Hur som helst, IQ är enbart ett försök att kvantifiera intelligensen. En enkät kan inte återge hjärnans komplexitet.
Citera
2013-05-24, 13:13
Bannlyst
Återgå du till mensatestet hashhish"boy"!!!!!!!!!!
Citera
2013-05-24, 13:15
Bannlyst
Citat:
Återgå du till mensatestet hashhish"boy"!!!!!!!!!!

Haha, gick det inte bra för dig?
Citera
2013-05-24, 13:23
Bannlyst
Det är för förutsägbart! Och för enkelt! det passar säkert mono mongolida med ett intresse!Och inte mig!
Citera
2013-05-24, 13:27
Bannlyst
Touche"
Citera
2013-05-24, 13:28
Bannlyst
Citat:
Det är för förutsägbart! Och för enkelt! det passar säkert mono mongolida med ett intresse!Och inte mig!

Jaja, men varför skriker du hela tiden? Är du i trotsåldern?
Citera
2013-05-24, 14:24
Medlem
K153s avatar
Citat:

Med tanke på hur du skriver och stavar så tvivlar jag på att du fick över 100.
Citera
2013-05-24, 14:28
Medlem
K153s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoopie
Tog precis det svenska testet och skrapade ihop 119, 90:e precentilen. Har sett mig själv som rätt dum för att jag inte klarade skolan särskilt bra men känns som hjärnan utvecklats väldigt mycket sedan dess. Hur pass säkert är det här testet egentligen?

Intelligens och skola har inget gemensamt.
Finns många framgångsrika personer som inte har klarat av skolan och har otroligt hög IQ.
Citera
2013-05-26, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K153
En del samband finns, mellan IQ och skolprestation...
Citera
2013-05-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K153
Finns många framgångsrika personer som inte har klarat av skolan och har otroligt hög IQ.

Du tycker inte att du säger emot dig lite nu. Först så klagar du på stavning och antyder att TB12P inte har över 100 i iq pga sin stavning. Därefter så påstår du att det finns intelligenta personer som har haft det svårt i skolan.
Citera
2013-05-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg-Hasse
En del samband finns, mellan IQ och skolprestation...

Jag tror att man har lättare för att lära sig och hantera info om man har hör iq. Men om man är intelligent så tror jag också risken är större att man får problem med lärare eller klasskamrater vilket i sin tur kan leda till lägre resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in