Men snälla engl... hört talas om att tolka fram ett samlat intryck av det man läser istället för att fastna på enstaka ord i hur det är formulerat? Om du läser nån på ett forum skriva "han är ju cp", tror du då att personen absolut måste ha menat att den andre bokstavligen led av hjärnskadan Cerebral Pares?
Genom att säga att nån "inte platsar" så refererar jag alltså till den mängd människor som inte skulle få bli medlemmar i Mensa, vare sig de är villiga att försöka eller ej, och helt oberoende av om de någonsin faktiskt IQ-testat sig eller ens vill bli medlemmar överhuvudtaget.
Det är Mensa-medlemmens
subjektiva perspektiv vi talar om här, inte alla de som så att säga "inte platsar" - de är som helhet irrelevanta så varför hakar du upp dig på om de personerna skulle ha IQ-testat sig före en eventuell ansökan eller inte? Hela poängen är ju att Mensa-medlemmen, som ju ligger över genomsnittet, VET att den breda massan inte SKULLE platsa, om den försökte?
Du borde verkligen ha lyckats få fram ovanstående innebörd ur meningen jag skrev, speciellt om du ligger på en IQ över genomsnittet. Nu lägger jag fan ner det här, börjar kännas väldigt OT och tramsigt, vi kan ju nöja oss med att "agree to disagree" som man säger