Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-05-07, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shekinah
Hej
Har inte orkat läsa igenom alla kommentarer så jag vet inte om någon redan svarat men ialf:
Det krävs 40 av 45 rätt.
Ja du får ett testintyg med ditt resultat/IQ oavsett.
Hur har det gått, har du skrivit det riktiga än?

Har det inte någon betydelse för vilka frågor man svarar fel på? Det borde ju rimligtvis väga upp om man råkar göra nått/några slarvfel på nån av dom första uppgifterna och man svarat rätt på dom sista
Citera
2013-05-08, 13:30
Medlem
DenNyaDealens avatar
Hade 95 i IQ för några år sedan, svarade på alla frågor. Gjorde testet nyligen dagen efter en intensiv LSD-tripp, resultatet blev 119.

Senast redigerad av DenNyaDealen 2013-05-08 kl. 13:41.
Citera
2013-05-08, 17:27
Medlem
Tog precis det svenska testet och skrapade ihop 119, 90:e precentilen. Har sett mig själv som rätt dum för att jag inte klarade skolan särskilt bra men känns som hjärnan utvecklats väldigt mycket sedan dess. Hur pass säkert är det här testet egentligen?
Citera
2013-05-16, 19:59
Medlem
K153s avatar
Gjorde testet för några veckor sedan.
Svarade på alla, kommer ej ihåg hur många rätt.
Fick 124
Citera
2013-05-20, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shekinah
Hej
Har inte orkat läsa igenom alla kommentarer så jag vet inte om någon redan svarat men ialf:
Det krävs 40 av 45 rätt.
Denna information är "hemlig", så jag undrar hur du kan påstå det? Det finns för övrigt två versioner av testet.
Citera
2013-05-21, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg-Hasse
Det finns för övrigt två versioner av testet.

Vad är skillnaden mellan de två versionerna? Är det en lite annorlunda variant för den som gör ett andra försök?
Senast redigerad av blabla12345 2013-05-21 kl. 13:27.
Citera
2013-05-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabla12345
Vad är skillnaden mellan de två versionerna? Är det en lite annorlunda variant för den som gör ett andra försök?

Exakt, samma antal frågor och samma tid men andra uppgifter så man inte får en fördel av att ha gjort en specifik uppgift tidigare.
Citera
2013-05-21, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krollum
Har du källa på det?
Betvivlar på att nästan alla kända filosofer har ett högt IQ.. Jag får oftast intrycket att dem som har högt IQ har väldigt svårt att förstå sig på filosofiska diskutioner, argument och texter.

Bitch, please...

http://www.statisticbrain.com/iq-estimates-by-intended-college-major/

Physics & Astronomy 133 IQ
Philosophy 129 IQ
Citera
2013-05-23, 23:59
Medlem
Citat:
Skillanden ligger i uppgifterna i sig. De är uppbyggda på samma vis som alla andra, men är "nya" uppgifter.
Svårighetsgraden är således inte detsamma, vilket gör att råpoängen som krävs (för en viss percentil) skiljer sig.
Citera
2013-05-24, 00:06
Medlem
Citat:
Bitch, please...

http://www.statisticbrain.com/iq-estimates-by-intended-college-major/
Eh..... say what now?
Economics: 128
Jag har själv läst economics (nationalekonomi) på grundläggande nivå. Kan ju inte påstå att jag fick ett intryck som stämmer överens med det här. Intressant är även att Accounting låg på 110, i kontrast.

Skulle vara intressant med en presentation på hur IQ mättes, d.v.s. vilket test. Baserat på SAT, tro?
Citera
2013-05-24, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg-Hasse
Eh..... say what now?
Economics: 128
Jag har själv läst economics (nationalekonomi) på grundläggande nivå. Kan ju inte påstå att jag fick ett intryck som stämmer överens med det här. Intressant är även att Accounting låg på 110, i kontrast.

Skulle vara intressant med en presentation på hur IQ mättes, d.v.s. vilket test. Baserat på SAT, tro?

Det står SAT i länken. De prestationerna korrelerar väldigt starkt med IQ-resultat.
Citera
2013-05-24, 12:54
Bannlyst
Mensa testet ja??? Det fäller ju bara att se mönster i figurer som upprepas,icke upprepas, vad som är avart o icke avart..............förbannat löjligt...........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in