Hmm fick 135 på det danska..
http://mensa.dk/testiq.xml
35, 36 & 37 var lite kluriga
35: På de två första raderna fungerar det att rotera första matrisen enligt linjen som andra matrisen skapar. Men sen på tredje lite osäkert vad som händer för den första matrisen kan inte roteras så att den hamnar på något sätt som alternativen visar. EDIT: tror att stapeln som ligger "längst upp" (tredje raden första matrisen), hamnar längst åt höger efter rotation. Ungefär som ett transponat.
36: En färg av varje på de långa, två färger samma på de minsta och två färger samma på mellan. Botten till vänster, höger och neråt. De två minsta med samma färg ska vara i matriser bredvid varandra. Med dessa vilkor får jag alltid två kandidater kvar.. -> rektanglarna bytar plats också på något vis jag ej listat ut.
37: En mörk ruta adderas diagonalt nedåt åt vänster från senast adderade mörka rutan. Hur de färgade rör sig är ännu inte helt klart.
Finns det någon app med Ravens progressiva matriser?? kan vara skojj att sitta med på bussen

helst inte någon app som har något flashigt namn som innehåller smart, iq, test osv. Typ bara Raven's progressive matrices. Bör inte vara så svårt att programmera heller men kan inte hitta en sån app (!).
Nu ska jag fortsätta träna hjärnan med lite Dual N Back xD 140 IQ HERE WE COME