Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-26, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iNViSiBiLiTY
126, eller mer. det va två jag ej fattade. 15 och 23.. båda svarade jag D. kan någon förklara dessa två?

D var rätt på båda. På 15 ser man att sträcken kan ha 5 olika fästen i hatten, mellan varje bild så ser man att sträcken flyttar sig ett fäste i taget. På rad 1 är det samma sak fast åt andra håller. På rad 2 i mitten råkar det bara överskugga varandra.

På 23 ser man att mitten på "raketen" har samma färg på alla på samma rad. Även att resten av kroppen skall ha samma färg som i lodrät rad(kolonn) Även om "raketerna" blir större för varje rad som visas formen av "raketen" på lodrät rad.
Citera
2012-08-26, 00:34
Medlem
zajjahs avatar
Fick 98%. Var samtidigt övertrött efter att varigt vaken en hel natt som stenad. Så jag tar det inte på så stort alvar.
Citera
2012-08-26, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Fick 98%. Var samtidigt övertrött efter att varigt vaken en hel natt som stenad. Så jag tar det inte på så stort alvar.

Dock så kan man inte få "98%", man kan få ett svar de påstår är ens beräknade IQ, som max är "126 eller mer"

Sedan står det,

"Endast 4% av befolkningen har en IQ på 126 eller mer.

För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen."
Citera
2012-08-26, 01:18
Medlem
boms avatar
Har en kompis som gjort mensa testet och klarat de han säger att provet är lätt. Så klarar man det där på 126 eller mer har man stor changs att komma med i mensa om man nu vill..
Citera
2012-08-26, 13:07
Medlem
Rent spontant verkar ju testet tämligen uselt. Jag fick 129 (eller var det 126?) och det verkar ju ligga runt dessa siffror i tråden. Det är ju fullständigt orimligt eftersom endast en liten del av Sveriges befolkning bör nå upp till dessa siffror. Såvida inte en ofantlig koncentration av dessa råkar befinna sig här, alternativt alla som får under 120 inte berättar om det.
Citera
2012-08-26, 21:57
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evopression
Rent spontant verkar ju testet tämligen uselt. Jag fick 129 (eller var det 126?) och det verkar ju ligga runt dessa siffror i tråden. Det är ju fullständigt orimligt eftersom endast en liten del av Sveriges befolkning bör nå upp till dessa siffror. Såvida inte en ofantlig koncentration av dessa råkar befinna sig här, alternativt alla som får under 120 inte berättar om det.
''126, eller mer'' fick du isf. Det är maxresultatet på det här testet. Så den som påstår att de fick högre än det har förmodligen inte ens gjort testet, alt. ljuger om resultatet. De förklarar även varför man bara mäter till 126 och inte högre än så.
Tråden är inte heller särskilt lång, 4% av befolkningen är väldigt många personer(relativt). Däremot tror jag att du har rätt, det är nog inte särskilt frestande att skriva ett inlägg om man fick mindre än 115.

Fick 126, eller mer, själv. Tar det inte särskilt seriöst då resultatet snarare är en liten pekpinne än ett givet svar. Det betyder bara att man kan ha en chans på intagningsprovet.
Citera
2012-08-28, 00:38
Medlem
boms avatar
Tycker man det där testet är ganska självklart när man väl ser svaren så kommer man nog indom första 15 typ är ju löjligt enkla det "tickar" ju bara 1, 2 och 3

16 börjar det komma att bild 1 och 2 läggs ihop och blir bild 3
20 samma sak
22 är samma sak som 24 såg jag
och 24 det som finns i bild 1 och 2 tas bort och det som finns kvar i bild 3 är dom hörnen eller cirkeln i mitten som bara finns i bild 1 eller 2

ser man dom så klarar man nog mensas test vad jag hört
Senast redigerad av bom 2012-08-28 kl. 00:41.
Citera
2012-08-28, 02:21
Medlem
boms avatar
http://mensa.dk/testiq.xml

Det skulle vara intressant att få veta något av svaren på 35-39 den som kan
Citera
2012-08-28, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qoC
Jag tror mensa sveriges test är lite enklare för att försöka locka till sig personer att göra testet på riktigt och således tjäna lite pengar. Om du vill gör mensa danmarks motsvarande provtest. Det är lite svårare.

Ungefär hälften som gör det övervakade testet når upp till top-2% vilket stämmer bra med att provtestet mäter upp till top-4%. Så med andra ord så är det inget locktest utan ger en relativt bra uppskattning var man står. Inte heller har mensa något att vinna på att få mer att skriva provet då det skulle ge ganska dålig PR om det försöktes locka personer som inte skulle klara det.

För egen del så ligger jag i top-2% och är sedan några år medlem i mensa.
Citera
2012-08-28, 11:24
Medlem
116. En riktigt idiot om man jämför med övriga på Flashback alltså.
Citera
2012-08-28, 12:20
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atarn
116. En riktigt idiot om man jämför med övriga på Flashback alltså.

Ingen fara. En massa Flashbackare har säkert fått mellan 60-80 och låtit bli att skriva det i tråden.
Citera
2012-08-28, 20:33
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Fick 85 sist jag gjorde det, orkar inte göra det igen, sjukt jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in