Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-12-11, 18:00
Medlem
126 på det danska, chansen för att få betala för ett diplom från mensa verkar inte finnas för mig
Citera
2011-12-12, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOverall
126 på det danska, chansen för att få betala för ett diplom från mensa verkar inte finnas för mig

Jag fick 122 på det här testet: http://www.iqtestet.se/Victor-Fernando-Nygren-MrNygr-IQ_513774.html

Är det ett godkänt IQ-test?
Citera
2011-12-12, 20:45
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Nygren
Jag fick 122 på det här testet: http://www.iqtestet.se/Victor-Fernando-Nygren-MrNygr-IQ_513774.html

Nä, det är bara ett plojtest.
Citera
2011-12-12, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Nä, det är bara ett plojtest.

Vad menas med Deviation 15? Jag fick 107 på det danska Mensa-testet.
Citera
2011-12-12, 20:50
Medlem
Citat:

Nej, då testet inte är övervakad så är det inte ett godkänt test samt man kan även köpa svaren av dem.

Sedan så skulle jag personligen påstå att det testet knappast kan mäta speciellt högt upp i IQ-skalan även om det hade varit övervakat då nivån på problemen var på tok för låg.
Citera
2011-12-12, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Nej, då testet inte är övervakad så är det inte ett godkänt test samt man kan även köpa svaren av dem.

Sedan så skulle jag personligen påstå att det testet knappast kan mäta speciellt högt upp i IQ-skalan även om det hade varit övervakat då nivån på problemen var på tok för låg.

Sant, men jag försäkrar att jag inte köpte svaren av dem.

Du har förmodligen rätt i att nivån kanske är låg och därför så får folk i snitt högre päng där. Men 107 på det danska Mensa-testet är väl tillförlitligt? Det från den första posten i den här tråden. Det gick på tid (40-min) och hade 39 frågor.
Citera
2011-12-12, 21:22
Bannlyst
Citat:
Vad menas med Deviation 15? Jag fick 107 på det danska Mensa-testet.

Det svenska ordet du letar efter är Standardavvikelse.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Standardavvikelse

För att bli medlem i mensa ska du befinna dig typ två standardavvikelser från mitten!
Citera
2011-12-12, 22:01
Medlem
pingu-walters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Någon som på senaste tid genomfört det övervakade testet? Är det likt provtestet på hemsidan eller introduceras fler sätt att tänka på? Provtestet är förvånansvärt enkelt och när man väl kan en fråga kan man efterföljande 3, funkar verkligen det "riktiga" testet på samma sätt?

Provar man tex danska mensatestet är det en aning svårare.. Så någon som gjort det svenska övervakade i år som kan ge lite råd?
Jag har gjort deras roliga internettester och befarar att min IQ överskrider 135 med en marginal på runt 10. Detta är självklart genomsnittet på alla de olika testerna danska, norska, svenska. Tycker inte dem skiljde sig särskilt åt. Jag anser inte att jag skryter eftersom det här är ett anonymt internetforum. Att gå med i mensa och / eller göra mensas "riktiga" test ser jag däremot som att handla utifrån osedlig självkänsla då detta tyder på skroderande attityd. Visa din så kallade intelligens istället för att skryta med den..
Citera
2011-12-13, 10:00
Medlem
Citat:
Sant, men jag försäkrar att jag inte köpte svaren av dem.

Du har förmodligen rätt i att nivån kanske är låg och därför så får folk i snitt högre päng där. Men 107 på det danska Mensa-testet är väl tillförlitligt? Det från den första posten i den här tråden. Det gick på tid (40-min) och hade 39 frågor.

Det danska är klart bättre och där behöver jag faktiskt tänka till på några av problemen, men inget oövervakad test på nätet kommer att vara lika tillförlitligt som ett övervakad test.

Citat:
Ursprungligen postat av pingu-walter
Att gå med i mensa och / eller göra mensas "riktiga" test ser jag däremot som att handla utifrån osedlig självkänsla då detta tyder på skroderande attityd. Visa din så kallade intelligens istället för att skryta med den..

Kan väl säga att jag gjorde mensas riktiga test mest på skoj för att se var jag låg och resultatet blev att jag idag är medlem. Av de som jag träffat som är medlemmar efter att jag gick med så är det ingen av dem som skryter om det och skyltar med det till vardags.
Citera
2011-12-13, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pingu-walter
Att gå med i mensa och / eller göra mensas "riktiga" test ser jag däremot som att handla utifrån osedlig självkänsla då detta tyder på skroderande attityd. Visa din så kallade intelligens istället för att skryta med den..
Du kan bli medlem utan att någon i världen vet om det så vrf är det skroderande?

Enda orsaken jag är öppen med mitt medlemskap är för att jag måste.
Citera
2011-12-14, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Enda orsaken jag är öppen med mitt medlemskap är för att jag måste.
Varför måste du det?
Citera
2011-12-14, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engl
Varför måste du det?
För jag hjälper till med supporterärenden och alla ärenden jag svarar signeras med mitt namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in