2011-12-14, 13:58
Citat:
Ursprungligen postat av pingu-walter
Jag har gjort deras roliga internettester och befarar att min IQ överskrider 135 med en marginal på runt 10. Detta är självklart genomsnittet på alla de olika testerna danska, norska, svenska. Tycker inte dem skiljde sig särskilt åt. Jag anser inte att jag skryter eftersom det här är ett anonymt internetforum. Att gå med i mensa och / eller göra mensas "riktiga" test ser jag däremot som att handla utifrån osedlig självkänsla då detta tyder på skroderande attityd. Visa din så kallade intelligens istället för att skryta med den..
Då vill jag istället hävda att du har ett komplex/bekräftelsebehov du behöver tillfredsställa genom att "skryta" på ett internetforum, ditt argument om att det skulle vara bättre eftersom det är anonymt håller inte alls då bekräftelsen i sig inte är bunden till det namn som står i ditt pass utan den identitet du själv byggt upp.
Snarare så är det en skyddsåtgärd från din sida att du väljer att göra det här, för om någon säger emot dig eller ger dig svar du inte vill höra kan du se till att du aldrig mer ser vad de skriver, alltså kan du selektivt välja att skriva och läsa information som passar den identitet du strävar efter och välja bort saker som inte passar den mallen.
Vad det gäller Mensa så kan det vara en bra förening för folk som har svårt med det sociala där de kan möta andra med samma bekymmer under en ofarlig gemensam nämnare. Med det vill jag inte hävda att alla i Mensa har någon form av autismspektrumtillstånd, men det är nog klart överrepresenterat...
Inga tester på internet ger en bra bild av din IQ, basta.

131 > 120~ > 110~ > 103.