2011-05-04, 10:40
Medlem
netopyrs avatar
dom övervakade testerna, är det 60 punkter på 60 minuter?
Citera
2011-05-04, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netopyr
Mensa Sveriges övervakade test består av 45 uppgifter som man har 20(?) minuter på sig att lösa. Jag är lite osäker på om det är 20 min, men jag har för mig det.
Senast redigerad av engl 2011-05-04 kl. 11:00.
Citera
2011-05-04, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeusSancti
Jaså? Då har jag fått fel svar sagt till mig.
Jag fattar den inte.

Citat:
Ursprungligen postat av engl
Ett Scrubscitat?

Citat:
Den är lite klurig ja

helt korrekt

20 min för 45 uppgifter. Var väl det som jag uppfatta som största skillnaden på mensas prov och internetprovet när jag skrev det. man har inte samma tid att sitta och klura utan det måste nästan komma som rinnande vatten.
Citera
2011-05-04, 19:15
Medlem
DeusSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DUFATTARINGENTING
Den är lite klurig ja

helt korrekt

20 min för 45 uppgifter. Var väl det som jag uppfatta som största skillnaden på mensas prov och internetprovet när jag skrev det. man har inte samma tid att sitta och klura utan det måste nästan komma som rinnande vatten.
Plus att mensas hade svårare frågor i slutet för det mäter 9p högre. Sedan fanns det ingen fråga på FRT A som var lika svår som den där 35 . Kanske för att det testet mäter typ 10p ytterligare?
Citera
2011-05-04, 19:17
Medlem
No6s avatar
Fick också högsta resultat. Är det övervakade provet såhär lätt så kommer jag inte ha några problem med att få ett medlemsskap i mensa... de flesta uppgifter var ju bara att tänka: I första två visas delarna till den tredje som bildar något av dessa två tillsammans typ.
Citera
2011-05-04, 19:27
Medlem
Citat:
Plus att mensas hade svårare frågor i slutet för det mäter 9p högre. Sedan fanns det ingen fråga på FRT A som var lika svår som den där 35 . Kanske för att det testet mäter typ 10p ytterligare?
Tyckte tiden var största skillnaden.
Citera
2011-05-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Fick också högsta resultat. Är det övervakade provet såhär lätt så kommer jag inte ha några problem med att få ett medlemsskap i mensa... de flesta uppgifter var ju bara att tänka: I första två visas delarna till den tredje som bildar något av dessa två tillsammans typ.
Högt resultat på danska mensa?
Citera
2011-05-04, 21:45
Medlem
netopyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DUFATTARINGENTING
Den är lite klurig ja

helt korrekt

åhfan, ja det är ganska hardcore.

dom riktigt knepiga vill man ju gärna ha 1 minut på iallafall.
Citera
2011-05-04, 21:59
Medlem
DeusSanctis avatar
Citat:
åhfan, ja det är ganska hardcore.

dom riktigt knepiga vill man ju gärna ha 1 minut på iallafall.
Det kan du säkert få, för de är lätta i början så man ser direkt vad som är rätt och kan kryssa igenom dem fort. Tror jag satt rätt länge och klurade på den sista (men fick chansa ändå).
Citera
2011-05-04, 22:03
Medlem
Citat:
Det kan du säkert få, för de är lätta i början så man ser direkt vad som är rätt och kan kryssa igenom dem fort. Tror jag satt rätt länge och klurade på den sista (men fick chansa ändå).

Hmm, upplevde det inte alls så men ja antar det skiljer sig från person till person. Det här med att göra saker i tid har aldrig varit min grej.
Citera
2011-05-05, 20:57
Medlem
netopyrs avatar
Citat:

Jo men man lär ju vilja va säker på det är rätt ändå. Fick 133 på danska, samma prov fast på halva tiden så skulle man säkert få 5-10 mindre.
Citera
2011-05-19, 21:32
Medlem
HL333982s avatar
Gjorde mensa-testet för ungefär ett år sedan. Fick 42 av 45 rätt om jag inte missminner mig. Det gav en IQ på "135 eller över" som är maxpoängen och ska motsvara 99:e procentilen, alltså topp 1% av befolkningen. Man måste vara inom topp 2% för att få gå med i mensa. Nu är frågan hur förhållandet inom mensa ser ut? Är hälften i den 98:e procentilen och hälften i den 99:e procentilen? Känns spontant som att fler borde vara i den 98:e procentilen än den 99:e procentilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in