Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-12, 00:37
Medlem
Käka socker inför testet. Sen visar MENSAS test knappast intelligens. Det är av typen 248 nästa 12612 nästa osv. Plus att något iqmongo har bestämt på random att den ena varianten är mer logiskt intelligent än den andra. Typ 2483 är mer rätt än 24816 och definitivt mer rätt än 248496 och 842124 eller 248460248 och definitivt inte 41664.

Man efterfrågar inte mänsklig intelligens som: Du lånar din kompis cykel för att köpa hen en pizza, cykeln går sönder, hur regleras skulden? Man premierar autistiskt idioti framför mänsklig duglighet.

Men vad fan ta testet, och sen har du lottoförmågan att pricka rätt, utan att begripa ett jävla dugg, så varför inte hoppas att Alexander Bard och du är polare!
Senast redigerad av plyschmaskin 2017-03-12 kl. 01:30.
Citera
2017-03-12, 18:29
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frederic.bastiat
gjorde FRT-A som blev stulet, fick följande mejl;

Hejsan,

gjortde FRT-B.

svarade på 40 frågor, fick 38 rätt = 135 eller mer i IQ.

http://img218.imageshack.us/img218/9003/mensahhh.jpg

pics or it didnt happen.
dom låtsas det är stulet om någon får alla rätt .. hittepå för dom vill se om man inte fuskade första gången på ngt sätt ;D
Citera
2017-03-14, 10:32
Medlem
Enligt den forskning jag har läst inom just detta ämne så går det inte att träna upp sitt IQ, vad du däremot kan träna upp är hur man går till väga för att lösa uppgifter själva tillvägagångssätten tränar du upp genom att utföra een mängd gratistest online. De uppgifter du inte lyckas lösa ber du någon som kan att förklara hur de skall lösas , lär dig lösa de svårare uppgifterna, eftersom samma typer av uppgifter återkommer även på det riktiga provet bara i en annan form.

På detta sättet kan man förbättra sin "iq" eller snarare förbättra sitt resultat med upp till ca 15% enligt forskning, men inte mer än så. vilket betyder att om du har ett genuint IQ på ca 115 eller mer så är det i princip möjligt att plugga upp sitt resultat.

Personligen så tror jag det skall till en supervilja att kvalificera sig då du måste bli expert på att lösa de svårare uppgifterna. Jag har gjort det riktiga provet och det går undan så in i h* 40 uppgifter på 20 min , låter inte så farligt men jag tyckte jag flög igenom provet och ändå hann jag inte de sista uppgifterna. Som tur är behöver man inte klara alla uppgifter, men du måste nog ha åtminstone 80% rätt så missar du några så gäller det att du svarat korrekt på övriga.

hoppas det besvarar dina funderingar.
Citera
2017-03-15, 00:44
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Skulle ansöka till en praktikplats på Academy som programmerare för skojs skull, och en del av processen var att göra ett logik test, så jag tvekade inte utan öppnade upp testet och körde. Blev lite chockad över svårigheten, hade underskattat det grovt. Så började gnida geniknölarna tills jag fick fram svaren, men det gick ärligt talat sådär.

Hursomhelst blev jag sporrad att förbättra (bekräfta) min logiska ådra och funderar nu på att göra Mensas FRT IQ test. Jag vill dock förbereda mig så gott som möjligt, har gjort provtestet på Mensas hemsida och även ett annat online på Ravens's Advanced Progressive Matrices (länkar finns nedan).

Kan jag hitta liknande test någonstans? Andra synpunkter?

Mensas Provtest

Raven's Advanced Progressive Matrices
Citera
2017-03-15, 00:49
Medlem
126 fick jag en gång när jag hade tålamodet att sitta ner och fokusera.
Citera
2017-03-16, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Skulle ansöka till en praktikplats på Academy som programmerare för skojs skull, och en del av processen var att göra ett logik test, så jag tvekade inte utan öppnade upp testet och körde. Blev lite chockad över svårigheten, hade underskattat det grovt. Så började gnida geniknölarna tills jag fick fram svaren, men det gick ärligt talat sådär.

Hursomhelst blev jag sporrad att förbättra (bekräfta) min logiska ådra och funderar nu på att göra Mensas FRT IQ test. Jag vill dock förbereda mig så gott som möjligt, har gjort provtestet på Mensas hemsida och även ett annat online på Ravens's Advanced Progressive Matrices (länkar finns nedan).

Kan jag hitta liknande test någonstans? Andra synpunkter?

Mensas Provtest

Raven's Advanced Progressive Matrices

http://test.mensa.no/

https://mensa.dk/test-din-ik
Citera
2017-03-16, 21:33
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Gjorde det för ungefär trettio år sedan.
Det gällde att vara snabb, tiden är den svåraste motståndaren.

Tyckte att dom som höll i testerna var så stroppiga att jag valde att avstå medlemskap.
Kanske dumt, men så blev det.
Citera
2017-03-17, 17:06
Mensas IQ test mäter 10-15 % av människans intelligens. Det glädjer mig att de högintelligenta, de med värde över 140, stoltserar med medlemskap från MENSA, genom att göra detta test.
Citera
2017-03-17, 17:25
Medlem
emotion-lotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigmamedlem
Mensas IQ test mäter 10-15 % av människans intelligens. Det glädjer mig att de högintelligenta, de med värde över 140, stoltserar med medlemskap från MENSA, genom att göra detta test.

Intelligens bör mätas utifrån vad man faktiskt skapar, det är inte förrän då man har tagit klivet från att vara teoretiskt intelligent till att kunna använda sin intelligens till sin egen och andras fördel.
Citera
2017-03-20, 07:58
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emotion-lotion
Intelligens bör mätas utifrån vad man faktiskt skapar, det är inte förrän då man har tagit klivet från att vara teoretiskt intelligent till att kunna använda sin intelligens till sin egen och andras fördel.

Det finns en tydlig definition av intelligens och det handlar inte om att skapa något. Hög IQ är såklart en fördel, men det finns bra mycket viktigare attribut om man är ute efter att skapa något via produktutveckling, entreprenörskap eller vad som helst.
Citera
2017-03-20, 09:29
Citat:
Ursprungligen postat av emotion-lotion

Exakt, det är därför MENSA, inte ger en bra bild av intelligensens validitet.
Citera
2017-04-15, 21:08
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
I ett svagt ögonblick anmälde jag mig till att skriva Mensas prov en gång till. Har inga förhoppningar om att klara gränsen, tror jag fick 111 första gången. Denna gång ska jag åtminstone ta med ett stoppur.

Vet någon hur många uppgifter FRT B innehåller? Är det 45 som A-provet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in