3-åringen har 140 i IQ
Hon är bara tre år gammal och har högre IQ än både Bill Clinton och Geena Davis.
Hon läser redan sagor för sin lillasyster.
Snart kan lilla Saffron bli en av tidernas yngsta medlemmar i Mensa.
Saffron Pledger från Southend i Storbritannien är på många sätt en vanlig 3-åring. Hon leker, hon ritar, hon busar, hon gillar barnprogram.
Och hon läser sagor för sin sju månader gamla lillasyster, hon kan läsa, skriva och räkna till 50. Redan vid 18 månaders ålder kunde Saffron prata i fullständiga meningar.
Nu kan hon bli en av de yngsta medlemmarna i Mensa genom tiderna.
Är det möjligt? Tror ni att hon har fuskat eller något?
Är det möjligt? Tror ni att hon har fuskat eller något?
Varför skulle hon ha fuskat? Läs på lite om hur normering och uträkning av IQ så förstår du att det inte är något speciellt med hennes resultat. Cirka 0,4 procent av alla treåringar i västvärlden har en IQ >139.
40 av 45 rätt fick jag när jag var och gjorde mensas riktiga test. Det motsvarar en IQ på 131 och kvalificerar mig för medlemskap i mensa. Dock hade jag bara medelbetyg i skolan, läser inte mycket böcker och tycker inte att jag är smartare än majoriteten av befolkningen.. något är lurt med mensas IQ test..
40 av 45 rätt fick jag när jag var och gjorde mensas riktiga test. Det motsvarar en IQ på 131 och kvalificerar mig för medlemskap i mensa. Dock hade jag bara medelbetyg i skolan, läser inte mycket böcker och tycker inte att jag är smartare än majoriteten av befolkningen.. något är lurt med mensas IQ test..
WTF??
Nu måste du nog minnas fel, va?
Jag fick 41 och 135+. Eller ger olika frågor olika många poäng?
WTF??
Nu måste du nog minnas fel, va?
Jag fick 41 och 135+. Eller ger olika frågor olika många poäng?
Testtagarens ålder kan spela in på konverteringen från råpoäng till IQ-poäng. Dessutom kan man bara få IQ131 eller IQ135+ på FRT A och B, samt <131. Det går alltså inte att få ett resultat på 132-134.
Testtagarens ålder kan spela in på konverteringen från råpoäng till IQ-poäng. Dessutom kan man bara få IQ131 eller IQ135+ på FRT A och B, samt <131. Det går alltså inte att få ett resultat på 132-134.
Jaså jaha! Ja, då kan det ju vara så. Vet en annan här som fick 38 och 135+, så då kanske han var mycket yngre än han som fick 40 och 131.
Jaså jaha! Ja, då kan det ju vara så. Vet en annan här som fick 38 och 135+, så då kanske han var mycket yngre än han som fick 40 och 131.
Det var jag. Orsaken är att jag gjorde FRT-B. Vilket i sin tur berodde på att mensas testresultat blev stulna. Jag fick skiva FRT-B gratis som ersättning. Du kan höra med Testansvarig så kommer han intyga att prov blev stulna. skedde för ungf 1 år sedan under våren.
Det var jag. Orsaken är att jag gjorde FRT-B. Vilket i sin tur berodde på att mensas testresultat blev stulna. Jag fick skiva FRT-B gratis som ersättning. Du kan höra med Testansvarig så kommer han intyga att prov blev stulna. skedde för ungf 1 år sedan under våren.
Hm, jag menade inte dig, men då kanske det finns två, eller så minns jag fel.
Men va? Jag misstror inte att provet blev stulet, har jag låtit otrevlig eller så? För det är inte meningen heller. Förlåt då.
Hm, jag menade inte dig, men då kanske det finns två, eller så minns jag fel.
Men va? Jag misstror inte att provet blev stulet, har jag låtit otrevlig eller så? För det är inte meningen heller. Förlåt då.
Absolut inte fått ett otrevligt intryck. Däremot är jag lite stressad så kanske framgår som lite lakonisk