Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Har också gjort Mensas webtest och landade på 128, om jag minns rätt. Men jag var inte särskilt imponerad av själva testet.
Känner två personer som är medlemmar i "riktiga" Mensa. Bägge två är arroganta, socialt inkompetenta skitstövlar som säkert hade fått en bokstavsdiagnos också om de testat sig på det området.
Det skiljer sig från person till person, något som du självklart måste förstått. Dock tar jag mig friheten då jag började tveka efter ditt inlägg. Intelligenta personer kan te sig på olika sätt, känner en person som är med i mensa som är riktigt trevlig och social, dock drar han sig, precis som jag, hellre till seriösa diskussioner än att stå och snacka skit med diverse idioter. Vidare har jag en annan kompis vars IQ, enligt min kompis som är med i mensa, skall vara uppemot 145. Då jag har pratat mycket med honom och har observerat honom i skolan är detta absolut ingen omöjlighet, han är extremt duktig på allt och riktigt smart, om än lite tystlåten.
Vidare skall man vara extremt kritiskt ställd till testet, så lite som vi förstår av hjärnan och intelligens så skall vi endå försöka mäta det och kategorisera folk på ett så banalt sätt!