Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-06-01, 21:07
Medlem
Polkapojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Kan även tillägga att det är otroligt svårt att skapa en konversation mellan två personer som skiljer sig för mycket i IQ. Att prata med någon som är mer än 30-40 under en själv får man inte ut någonting av överhuvudtaget. Vissa klarar av att sänka sig och ha banala konversationer för att fördriva tiden eller förbättra kontakten med andra i sammanhanget. Vissa klarar det inte eller vill det inte och anses då socialt inkompetenta eller i värsta fall psykiskt störda.
Detta är verkligen sant.

Man kan fördriva tiden ett slag men det ger en inget
Citera
2010-06-01, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Utbildning och glasögon. Prova det och gå sedan ut i garaget och läs en gång till vilket märke du har på din bil... Porsche bör det stå, såvida du inte stavat fel när du skrev dit det på din Volvo.
Men jag har ju bara 90 i iq, stavningen spelar mindre roll för mig.
Citera
2010-06-01, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Utbildning och glasögon. Prova det och gå sedan ut i garaget och läs en gång till vilket märke du har på din bil... Porsche bör det stå, såvida du inte stavat fel när du skrev dit det på din Volvo.
Gjort som du sa Aston martin står det på den i garaget. Den utanför står det 928 på.
Citera
2010-06-01, 21:23
Medlem
Jag kommer bara ihåg resultatet, gjorde den en gång först och fick 121, sen gjorde jag den igen 2 år senare och fick bara 103. Verkar bli dummare ;/
Citera
2010-06-01, 21:32
Medlem
consultezs avatar
gjorde det för något år sedan, svarade på alla utom de allra sista tror jag. 135+
Citera
2010-06-01, 23:03
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tukotih

Ok då, skulle ändå misstänka att en relativt stor andel faktiskt har något i stil med Asbergers.

Du är inte ensam, att ha högt IQ har igentligen otroligt lite med hur smart man är.
Skulle påstå att de som är smarta ofta får höga IQ-poäng, men det känns som att man kan vara hur jäkla grötig som helst i huvudet och ändå fixa 135+.

Varför grundar du denna fördomen på?

Det lät i mina öron rätt motsägelsefull. Först säger du att IQ egentligen har otroligt lite med hur smart man är, sen så säger du att de som är smarta ofta får höga IQ-poäng.
Citera
2010-06-01, 23:32
Medlem
Droid59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
...Om nån säger till mig att dom är med i Mensa har dom med ens erkänt att dom har låg intelligens, är osäkra på sig själva och är omogna, måtte jag bara klara av att hålla mig för skratt, vill ju inte såra dessa sköra individer.
Efter att ha läst dina senaste inlägg förstår jag din avoghet mot att själv ta testet, resultatet skulle kanske avslöja en för dig obehaglig sanning.
Citera
2010-06-01, 23:41
Medlem
SuperSumos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keuorac
Jag med bara 90 i iq men pengar på banken efter lottovinst kör Porshe.
Vad har ni köpt för eran iq??

haha du tog väl inte illa upp?

Jag e rackarns avis på dina 5 mille men jag skulle nog inte sänka vela sänka min iq för dom. Inte ens för det dubbla =)
Citera
2010-06-02, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgase
Lite offtopic men hur fan tänkte sveriges smartaste människor när de döpte skiten till mensa?
Har bara gjort deras test på Internet och fick 116 IQ
vrf tror du svenskar grundade mensa? 3000 medlemmar är i sverige, av 100 000 totalt...
Citera
2010-06-02, 00:33
Medlem
Sarrres avatar
Resultat
Din IQ beräknas vara

126, eller mer

Grattis! Det här är det högsta resultat som går att uppnå på provtestet.

Endast 4% av befolkningen har en IQ på 126 eller mer.

Gick igenom deras testprov på under 6 minuter, kanske ska söka till deras övervakade prov så att man kan få en skön merit på CV:t?
Citera
2010-06-02, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarrre
Resultat
Din IQ beräknas vara

126, eller mer

Grattis! Det här är det högsta resultat som går att uppnå på provtestet.

Endast 4% av befolkningen har en IQ på 126 eller mer.

Gick igenom deras testprov på under 6 minuter, kanske ska söka till deras övervakade prov så att man kan få en skön merit på CV:t?

är ett ganska rejält hopp mellan FRT-A och internettestet, tro mig, jag vet. man vill locka många att göra provet.
Citera
2010-06-02, 01:04
Medlem
manskrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Då ser man inte på Paradise Hotel, då studerar man fenomenet såväl som deltagarna ur alla tänkbara perspektiv, analyserar det man kommer fram till och diskuterar med likasinnade, vilka man troligtvis inte hittar.
True, när jag tänker efter så ser jag inte på PH för att jag identifierar mig med deltagarna, utan snarare för att det är ett intressant fenomen med människor som interagerar med varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in