2008-12-29, 17:33
Medlem
MajkenMajkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Pallar ni mer julmust nu när julen är förbi? Jag kör hårt hela december och det accelererar vid Lucia då jag snittar 1.5 liter per dag, och då dricker jag väldigt lite läsk övriga året.
Framåt annandag jul drar jag ner och börjar tröttna. Igår drack jag det sista glaset för den här säsong, slutar cold turkey bara, inget mer förren december 2009.

Hur gör ni?

Jamen precis. Julmust är så himla gott innan julafton men tappar sin charm litegrann ungefär när julmatsresterna är slut.

Fast jag gillar påskmust också. Apotekarnes fina gula etiketter med påskmotiv.

Sen undrar jag när midsommarmusten kommer. Eller har det redan diskuterats?
Citera
2008-12-29, 17:34
Medlem
MajkenMajkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Dom tar inte slut Går ju att dricka julmust tills den blir påskmust

Jo, i alla fall på mackarna. Gick inte att roadtrippa och dricka julmust helgen som var. Och då är ju julen officiellt inte slut än.
Citera
2008-12-29, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Pallar ni mer julmust nu när julen är förbi? Jag kör hårt hela december och det accelererar vid Lucia då jag snittar 1.5 liter per dag, och då dricker jag väldigt lite läsk övriga året.
Framåt annandag jul drar jag ner och börjar tröttna. Igår drack jag det sista glaset för den här säsong, slutar cold turkey bara, inget mer förren december 2009.

Hur gör ni?

Åja, julen varar ju till påska och då blir det ju påskmust.
Citera
2008-12-29, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leovinus
Jag testade Lidls julmust i år och jag måste säga att det var den godaste jag smakat hittills. Den smakade ungefär som vanlig typ Apotekarnes med ca 20-30% coca-cola blandat.

Kul med folk här på FB som erkänner att de är WT-människor. Vi normala vet att Lidl är ett ställe som ska bojkottas med tanke på deras personalpolitik. Finns en annan tråd om det här på FB. Men det begriper förstås inte WT-folket och alla bönder.
Citera
2008-12-30, 00:32
Medlem
Ravekommisionens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Kul med folk här på FB som erkänner att de är WT-människor. Vi normala vet att Lidl är ett ställe som ska bojkottas med tanke på deras personalpolitik. Finns en annan tråd om det här på FB. Men det begriper förstås inte WT-folket och alla bönder.

Men för fan, när ska fol sluta försöka hävda sig genom att klanka ner på andra för att de är "WT". Ni är ju för fan inga Carl Jans själva, jävla stolpskott.
Citera
2008-12-31, 05:41
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis

Carl-Jans, hahaha! Fan vad bra svar på alla jävla flashbackare som gruppvåldtagit ordet "WT" på det här forumet. Snacka om att missbruka en förkottning. Allt är så WT och ni är så Carl-Janiga. Så nobelt. Inte för jag försvarar Lidl och dess personalpolitik men att få in WT i en julmusttråd är kanske årets bedrift 2008, och att ha lyckats med det är man sannerligen WT om nått.

Ursäkta mitt Halv-OT, kunde inte låta bli.
Citera
2009-02-09, 18:54
Medlem
Fooulzs avatar
Julmust DATUM

Gick ner till källaren och hittade en Julmust.
På förpackningen står det BÄST FÖRE: 2008 2008

Är det lungt och dricka? Eller vad kan det bli för konsekvenser?
Citera
2009-02-09, 18:57
Medlem
Mandingos avatar
jag har druckit två år för gammal påskmust, det var inga som helst problem för min mage, lika gott som vanligt... hittade en back i föräldrarnas källare... på hösten är sådana fynd nåågot som nästan får mig religiös...
Citera
2009-02-09, 18:59
Medlem
Cotillions avatar
drick bara
Citera
2009-02-09, 19:01
Medlem
Fooulzs avatar
okej BOTTEN UP
Citera
2009-02-09, 19:03
Medlem
Nojlagets avatar
En kompis till mig brukar helt seriöst lagra julmust för bättre smak. Så farligt lär det inte vara.
Citera
2009-02-09, 19:18
Medlem
Har också hört att julmust kan få bättre smak om det lagras. I vilket fall som helst kan det nog aldrig bli farligt. Är ju nästan bara socker och vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in