2013-03-22, 00:27
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleePy1
Har jobbat på ett bryggeri tills nyligen, och vet till 100% att julmust och påskmust är samma recept!
Afan! Då är det känslan som spökar, för mig blir det aldrig samma sak
Citera
2013-03-22, 15:46
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Afan! Då är det känslan som spökar, för mig blir det aldrig samma sak

Det är julkänslan som sätter smak på julmusten och bjuder på en fullkomlig upplevelse, vilken uteblir vid påskmustdrickande.

Med det sagt vill jag ändå poängtera att jag alltid kommer vara pro-must även i påskatid, men det är inte samma härliga mustfeeling som i juletid.
Citera
2013-03-22, 16:55
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det är julkänslan som sätter smak på julmusten och bjuder på en fullkomlig upplevelse, vilken uteblir vid påskmustdrickande.

Med det sagt vill jag ändå poängtera att jag alltid kommer vara pro-must även i påskatid, men det är inte samma härliga mustfeeling som i juletid.
Instämmer! Julmust på flaska är underbart
Citera
2013-03-22, 20:48
Medlem
föredrar cola framför must
Citera
2013-03-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Land3erg
föredrar cola framför must

Ok.

Varför?
Citera
2013-03-22, 21:36
Medlem
Huntards avatar
Varför ska folk envisas med att namedroppa coca cola i musttråden?

Det här är ingen tråd om jämförelse eller en frågeställning om vilket man gillar bäst, den här tråden är en hyllning och en levande diskussion om ämnet must och inga kommersiella amerikanska drycker.

Men det är väl som vanligt, folk är idioter.
Citera
2013-03-23, 00:00
Medlem
mytologis avatar
Sitter och avnjuter denna goda dryck just nu (fast vid namn ''påskmust'') Tidigare har jag faktiskt inte uppskattat den så mycket men har lärt mig det nu på senare år. En trevlig dryck.
Citera
2013-03-23, 00:08
Medlem
På mitt lokala seven-eleven gör de ingen större skillnad på jul- och påskmust.
Var därinne idag och plockade upp just en julmust. Skål, julvänner!
Citera
2013-03-23, 17:20
Medlem
Sherlock.Holmess avatar
Jag måste säga att den stora skillnaden i smak för mig är att på julen dricker vi must ur glasflaska och på posken ur vanlig 1,5liter plast.

Självklart ger glasflaskan en helt annan, gemytligare smak istället för plasten som har en tendens att bli avslagen innan man druckit upp hela.
Citera
2013-03-23, 18:16
Medlem
binaryinsects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Holmes
Jag måste säga att den stora skillnaden i smak för mig är att på julen dricker vi must ur glasflaska och på posken ur vanlig 1,5liter plast.

Självklart ger glasflaskan en helt annan, gemytligare smak istället för plasten som har en tendens att bli avslagen innan man druckit upp hela.

Tycker glasflaska ger en stelare, mer klinisk smak.
Citera
2013-03-23, 19:58
Medlem
pundarfans avatar
har ni provat must som virke till groggen ? funkar fint det med! påskbrännvinet hälls alltid i glas med must brukar äta kokta ägg till med kajvar
Citera
2013-03-23, 23:09
Medlem
FreddeDs avatar
Hittade påskmust från vasabryggerier på ica-maxi i Luleå idag. På glasflaska! Förmodligen samma must som i plastflaskan (stod då inget på flaskan som motbevisar) men det var med sån där kork som sitter i en metallbygel så att man kan återförsluta och den ska sparas till nästa saftkok! Har inte smakat den än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in