2010-11-28, 22:56
Medlem
[Strange Days]s avatar
Vill minnas att jag tidigare i tråden har förespråkat Apotekarnes, men måste säga att jag har reviderat min uppfattning något...
Tycker av någon anledning som jag inte riktigt kan sätta fingret på att Nygårda smakar mycket bättre än Apotekarnes i år.

Men rent generellt så dessa två märken de enda som är värda att nämna; har testat både Lidls och ICA:s egna julmustar men de faller mig icke i smaken.
Citera
2010-11-28, 22:57
Medlem
mr-virros avatar
köpte nyss en apotekarens julmust, den måste vara den godaste
Citera
2010-11-29, 01:59
Medlem
Har visst beställningsansvar i butiken jag jobbar och beställde Zeunerts på eget intiativ (utan tillåtelse från högre ort så att säga ). Mig vetterligen är då vi den enda butiken i min hemstad som har den.
Citera
2010-11-29, 16:38
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Blir att passa på att köpa någon back med Zeunerts julmust. Som vanligt.

Aldrig druckit någon godare.
Citera
2010-11-29, 16:55
Medlem
Tattarhunters avatar
själv blir det att köpa Brist Julmust för den är ju billigast,
Citera
2010-11-29, 18:07
Medlem
doktor.peppars avatar
Vad lyxigt ni har det i Sverige med flera olika sorter av julmust, här får man nöja sig med de två som marknadflörs .
Citera
2010-11-29, 19:17
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Har visst beställningsansvar i butiken jag jobbar och beställde Zeunerts på eget intiativ (utan tillåtelse från högre ort så att säga ). Mig vetterligen är då vi den enda butiken i min hemstad som har den.

Jag ska nominera dig till julkorts-tråden!
Citera
2010-11-29, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor.peppar
Vad lyxigt ni har det i Sverige med flera olika sorter av julmust, här får man nöja sig med de två som marknadflörs .

Vart är du hemmahörande då? Ålänning eller nåt åt det hållet?

Vilka två märken utgör det något begränsade utbudet?
Citera
2010-11-29, 21:25
Medlem
doktor.peppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Vart är du hemmahörande då? Ålänning eller nåt åt det hållet?

Vilka två märken utgör det något begränsade utbudet?

Ännu längre österut, och om jag inte missminner mig så heter de stockmos och hellefors. Enligt mig är båda rätt så goda men själv föredrar jag nog hellefors.
Citera
2010-11-29, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor.peppar
Ännu längre österut, och om jag inte missminner mig så heter de stockmos och hellefors. Enligt mig är båda rätt så goda men själv föredrar jag nog hellefors.

Ajaj, då ser jag Du får helt sonika ta färjan hit & köpa på dig några backar relativt snart
Citera
2010-11-29, 22:03
Medlem
lendrygghs avatar
Jag tror nog det bästa är när den (Apotekarnes) är väl kyld och en gnutta avslagen. Från början är det nästan alltid på tok för mycket kolsyra i, så jag har på senare tid börjat slå upp glaset en halvtimma innan maten är klar. Passar man på att ställa in det i kylen också så blir den som bäst.
Citera
2010-11-30, 11:00
Medlem
ShogunAssasins avatar
Sitter just nu och avnjuter lite nygårda julmust samtidigt som jag flashbackar, inte så fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in