2008-12-26, 04:13
Medlem
GRABBAR

några cl gin sen julmust! Luktar skit men nog fan går den ner. Lite på lyset så säkert fel topic.

God jul!
Citera
2008-12-26, 04:17
Medlem
Talande Huvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapio
Mora must är faktiskt rätt god! Gillade inte eftersmaken i Zeunerts julmust Mora must är för mig den godaste just nu. Dock måste jag testa Wasa också

Ja, Mora must görs av Mora bryggeri.

Den görs hela året om! Så man kan avnjuta en mustiga upplevelse på en varm sommardag också!
Citera
2008-12-26, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Vad är det för fel på Apotekarnes? Den är klart godare än Nygårdas iaf som är helt blaskig.

Apotekarnes smakar syntet. Nygårdas must smakar som barndomens julmust. Om du inte känner det rekommenderar jag starkt att uppsöka närmaste läkare för att kontrollera dina smaklökar som det verkar vara kraftigt fel på.
Citera
2008-12-26, 16:01
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Vad är det för fel på Apotekarnes? Den är klart godare än Nygårdas iaf som är helt blaskig.
Apotekarnes har bara 1.4L i sina flaskor, det är alltså 10 cl mindre. De minskade 2006 tror jag, så jag bojkottar dem. Inte för jag bryr mig om 10 cl julmust hit o dit men jag tycker bojkotten var så rolig så jag skiter i Apotekarnes i ren sympatibojkott. GE OSS TEBAKA VÅRA 10 CL!!!
Fast Spendrups Nygårda är godare. Men som jag sagt innan, variationen av julmust har minskat kraftigt i år med två dominanta märken på marknaden bara, vilket är skumt.
Citera
2008-12-26, 16:10
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Apotekarnes har bara 1.4L i sina flaskor, det är alltså 10 cl mindre. De minskade 2006 tror jag, så jag bojkottar dem. Inte för jag bryr mig om 10 cl julmust hit o dit men jag tycker bojkotten var så rolig så jag skiter i Apotekarnes i ren sympatibojkott. GE OSS TEBAKA VÅRA 10 CL!!!
Fast Spendrups Nygårda är godare. Men som jag sagt innan, variationen av julmust har minskat kraftigt i år med två dominanta märken på marknaden bara, vilket är skumt.
Det låter jävligt müstiskt om du frågar mig...

OnT: Jag tycker att Apotekarnes är jättegod och fast när jag var liten så undrade jag alltid vem fan Apotek-Arne var...
Citera
2008-12-28, 17:35
Medlem
Arbetarbroders avatar
Pallar ni mer julmust nu när julen är förbi? Jag kör hårt hela december och det accelererar vid Lucia då jag snittar 1.5 liter per dag, och då dricker jag väldigt lite läsk övriga året.
Framåt annandag jul drar jag ner och börjar tröttna. Igår drack jag det sista glaset för den här säsong, slutar cold turkey bara, inget mer förren december 2009.

Hur gör ni?
Citera
2008-12-28, 17:50
Medlem
puckots avatar
Jag har minst 2½ back kvar som ska drickas upp. Jag brukar oftast köra en bit in i januari också, och klämmer ut varenda droppe jag kan få. Fyller väl på lite grann efter nyår kanske. Sen blir det uppehåll fram till påsk innan det är dags igen. Som missbrukare har jag ju en image att leva upp till.

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Pallar ni mer julmust nu när julen är förbi? Jag kör hårt hela december och det accelererar vid Lucia då jag snittar 1.5 liter per dag, och då dricker jag väldigt lite läsk övriga året.
Framåt annandag jul drar jag ner och börjar tröttna. Igår drack jag det sista glaset för den här säsong, slutar cold turkey bara, inget mer förren december 2009.

Hur gör ni?
Citera
2008-12-28, 18:42
Medlem
Farbror Fazers avatar
Jag hatar julmust.... jävla skit är vad det är
Citera
2008-12-28, 23:47
Medlem
Ravekommisionens avatar
Köpte fyra flaskor Nygårdas Light idag, så för mig är inte säsongen över iaf. Var tvungen att passa på innan de tog slut
Citera
2008-12-29, 16:28
Medlem
Leovinuss avatar
Jag testade Lidls julmust i år och jag måste säga att det var den godaste jag smakat hittills. Den smakade ungefär som vanlig typ Apotekarnes med ca 20-30% coca-cola blandat.
Citera
2008-12-29, 17:08
Medlem
puckots avatar
Vad kostar dom? Hur stor mängd är det i flaskorna?

Citat:
Ursprungligen postat av Leovinus
Jag testade Lidls julmust i år och jag måste säga att det var den godaste jag smakat hittills. Den smakade ungefär som vanlig typ Apotekarnes med ca 20-30% coca-cola blandat.
Citera
2008-12-29, 17:29
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravekommisionen
Köpte fyra flaskor Nygårdas Light idag, så för mig är inte säsongen över iaf. Var tvungen att passa på innan de tog slut

Dom tar inte slut Går ju att dricka julmust tills den blir påskmust
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in