2005-10-31, 19:50
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Den efterlängtade julmusten är tillbaka på hyllan!

Lite tidigare än andra år kanske och jag bröt mot min egen tradition att inte dricka innan 1:a advent men det var sablans gott.

Själv anser jag julmusten vara gudarnas dryck, vad tycker ni och vad har ni att förtälja kring julmust?
Citera
2005-10-31, 19:52
Medlem
Squalos avatar
Snart får vi julmust på midsommar.... Jag tycker dom kan börja sälja musten treveckor före jul. Det räcker.
Citera
2005-10-31, 20:03
Medlem
Kaustis avatar
Julmust + rostad limpa med skinka = smaklöksorgasm!
Citera
2005-10-31, 20:04
Medlem
Perriss avatar
Fy tusan vad jag längtat. Det var med en treårings damp-rus-ögon jag stegade fram längs brödhyllan och i ögonvrån till min förtjusning såg den röda etiketten, den stämmningsfulla texten, julmust light, och det porlande svarta guldet på pall, på pall, på pall i mittgången. Nästan retfullt lockande att få förgylla min strupe.

Sitter just nu och avnjuter läckerheten! Och jo, det smakar lika bra som förra året.

/perris
Citera
2005-10-31, 20:09
Medlem
fleuretys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
...den stämmningsfulla texten, julmust light,

/perris

Julmust LIGHT, innan det är november ens. Är det inte dags att plocka fram plastgranen och den köttfria skinkan när du ändå håller på?
Citera
2005-10-31, 20:12
Medlem
Schulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleurety
Julmust LIGHT, innan det är november ens. Är det inte dags att plocka fram plastgranen och den köttfria skinkan när du ändå håller på?
Du skulle ju kunna pro klä granen.
Citera
2005-10-31, 20:15
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleurety
Nu ska du inte vara sur bara för att din närbutik inte fått den ovärdeliga leveransen från Apotekarnes än! ;-)

Jag svarar dig med ett enkelt svar: Julmust smakar gott. Light smakar lika bra upptäckte jag efter dagens provsmakning. Varför i hela fridens namn skulle jag vänta med att köpa den när den står i affären?

/perris
Citera
2005-10-31, 20:18
Medlem
har redan haft premiär. Blev en spendrups och ingen light gud vare mig väl.

Lite knäppt att man lyckas hålla isär påskmust och julmust egentligen... När man dricker must på påsken associerar man ju inte det till julmust konstigt nog trots att det är samma dryck...

Nu väntar jag bara på blossas glögg på konsum så är julen här!
Citera
2005-10-31, 20:20
Medlem
förresten så bojkottar jag apotekarnes 1,4 liters flaska. Blev förbannad första gången jag såg att jag blivit lurad.
Citera
2005-10-31, 20:24
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steamboat
har redan haft premiär. Blev en spendrups och ingen light gud vare mig väl.

Lite knäppt att man lyckas hålla isär påskmust och julmust egentligen... När man dricker must på påsken associerar man ju inte det till julmust konstigt nog trots att det är samma dryck...

Nu väntar jag bara på blossas glögg på konsum så är julen här!
Är det verkligen så stor skillnad på light och fetknoppsversionen? Jag provar ju som sagt Apotekarnes lightversion just nu och jag tycker banne mig att den smakar riktigt gott. Fast det kanske beror på att det var så längesen jag drack någon riktig julmust... Ungefär som att få smaka på en uppstekt bunke korngryn efter en månadslång diet på bajs, om du hajjar.

/perris
Citera
2005-10-31, 20:25
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steamboat
förresten så bojkottar jag apotekarnes 1,4 liters flaska. Blev förbannad första gången jag såg att jag blivit lurad.

Ja, det är ett jäkla hittepå!

Men hellre det än att vara här borta i staterna utan julmust alls! Bara håller tummarna för att IKEA kommer köpa in! Då ska jag köpa ett flak!
Citera
2005-10-31, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Är det verkligen så stor skillnad på light och fetknoppsversionen? Jag provar ju som sagt Apotekarnes lightversion just nu och jag tycker banne mig att den smakar riktigt gott. Fast det kanske beror på att det var så längesen jag drack någon riktig julmust... Ungefär som att få smaka på en uppstekt bunke korngryn efter en månadslång diet på bajs, om du hajjar.

/perris

jag tycker lightversionen smakar mer syntetiskt. Men så otroligt stor skillnad är det ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in