2010-12-18, 01:52
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
1.01. Reklam och annonsering är förbjuden Den som postar reklam (spam) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte heller tillåtet att använda diskussionsforumet för privat eller kommersiell annonsering, som exempelvis köpes- och säljes-annonser eller kontaktannonser.
Det är äckligt att ni drar en så ädel dryck i smutsen, låt var och en avgöra vilken must som låter sig smaka. En dryck av ett visst märke som marknadsförts hårt här tänker jag ge fan i, den må vara god men här drar jag gränsen och eventuella moderatorer borde reagera.
Citera
2010-12-18, 09:18
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Coop ser det ut som. Vad många de hade kvar... Svårsålda uppenbarligen.

Njae, saken hör till den att när jag började ta flaskor kände jag hur de var iskalla så det måste ha vart precis en nyleverans som hamnat på butiksgolvet strax innan jag kom (dvs. från lastbilen eller lager/kylrummet).

Bara tacka och ta emot!
Citera
2010-12-18, 09:26
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
[url="https://www.flashback.org/"]
Det är äckligt att ni drar en så ädel dryck i smutsen, låt var och en avgöra vilken must som låter sig smaka. En dryck av ett visst märke som marknadsförts hårt här tänker jag ge fan i, den må vara god men här drar jag gränsen och eventuella moderatorer borde reagera.

Lägg av. Det är varken reklam eller kommersialisering då vi inte ha någon som helst koppling till företagen och tillverkarna. Vad diskuterar vi? Jo, Julmust generellt samt vilka märken som smakar bäst. Vad i helvete har det med reklam och kommersialisering att göra?

Skulle man inte kunna få diskutera produkter skulle halva forumet försvinna. Teknikdelen och dryckes/alkoholforat främst (där vi nu skriver). Så sluta lek låtsaspolis och moderator och hänvisa till regler vars syfte inte är att stänga forum för diskussion huruvida vilka märken som är bäst, de man tycker är godast et cetera då Julmust smakar helt olika beroende på märken (om man inte är mongolid, då smakar Cola och Julmust detsamma).

Men för att du just är Herr Arthur kan jag förklara vad regeln är till för så att vi kanske kan red ut den en gång för alla. Regeln är till för att motverka kommersiell annonsering vars syfte endast är att promota en produkt, blogg osv. men en trådstart. Även med inlägg vars enda syfte är att marknadsföra. Då får dra en gräns mellan "marknadsföring" och personliga tycken.

Visst är det tråkigt när folk gillar lika och alla får ha var för sig en åsikt? Visst är det även det tråkigt att folk diskuterar nästintill alla märken av julmust som finns?

Fjant!
Senast redigerad av clas_ohlsson 2010-12-18 kl. 09:31. Anledning: Stavfel.
Citera
2010-12-18, 12:07
Medlem
Tjerk.Plekkers avatar
Citat:
[url="https://www.flashback.org/"]
Dra nått gammalt över dig och somna om...
Citera
2010-12-18, 13:39
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Men för att du just är Herr Arthur kan jag förklara vad regeln är till för så att vi kanske kan red ut den en gång för alla.

Spännande, vad har det faktum att jag är just Herr Arthur med saken att göra?
Citera
2010-12-18, 19:53
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Sitter för närvarande och avnjuter en Zeunerts julmust, som följes av en dusch och en kväll på krogen (samt förhoppningsvis träffa den vackraste flicka z någonsin lagt sina ögon på).

Trevligt!
Citera
2010-12-18, 22:36
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:
Spännande, vad har det faktum att jag är just Herr Arthur med saken att göra?

Touché?

Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
Sitter för närvarande och avnjuter en Zeunerts julmust, som följes av en dusch och en kväll på krogen (samt förhoppningsvis träffa den vackraste flicka z någonsin lagt sina ögon på).

Trevligt!

Trevligt, trevligt. Lycka till! :-)
Citera
2010-12-19, 00:30
Medlem
Sitter nu med mina 5 sista zeunerts slut överallt... Inte många som säljer heller så blir till o spara till julen.
Citera
2010-12-19, 15:39
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Trevligt, trevligt. Lycka till! :-)
Lyckades inte träffa henne, men det var röjjigt på KTH-pub i alla fall (vaknade för 10 minuter sen haha)
Citera
2010-12-20, 20:27
Medlem
Moridin2002s avatar
Köpte Zeunerts julmust och det var ingen höjdare! Blir till att grogga skiten med
sunkromen jag har här hemma och se om det funkar.

Var nog en lite för "vuxen" smak för mig då jag inte är jätteförtjust i öl heller.
Tror Zeunerts mer passar sig bra till en bra måltid än att sitta och dricka som cola :P
Senast redigerad av Moridin2002 2010-12-20 kl. 20:32.
Citera
2010-12-21, 14:48
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Vart finns Zeunerts och till vilket pris?
Pusshej!
Citera
2010-12-21, 15:31
Medlem
callas300s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Vart finns Zeunerts och till vilket pris?
Pusshej!

Beror väl på vart du bor nånstans?

Pusshej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in