Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
[url="https://www.flashback.org/"]
Det är äckligt att ni drar en så ädel dryck i smutsen, låt var och en avgöra vilken must som låter sig smaka. En dryck av ett visst märke som marknadsförts hårt här tänker jag ge fan i, den må vara god men här drar jag gränsen och eventuella moderatorer borde reagera.
Lägg av. Det är varken reklam eller kommersialisering då vi inte ha någon som helst koppling till företagen och tillverkarna. Vad diskuterar vi? Jo, Julmust generellt samt vilka märken som smakar bäst. Vad i helvete har det med reklam och kommersialisering att göra?
Skulle man inte kunna få diskutera produkter skulle halva forumet försvinna. Teknikdelen och dryckes/alkoholforat främst (där vi nu skriver). Så sluta lek låtsaspolis och moderator och hänvisa till regler vars syfte inte är att stänga forum för diskussion huruvida vilka märken som är bäst, de man tycker är godast et cetera då Julmust smakar helt olika beroende på märken (om man inte är mongolid, då smakar Cola och Julmust detsamma).
Men för att du just är Herr Arthur kan jag förklara vad regeln är till för så att vi kanske kan red ut den en gång för alla. Regeln är till för att motverka kommersiell annonsering vars syfte endast är att promota en produkt, blogg osv. men en trådstart. Även med inlägg vars enda syfte är att marknadsföra. Då får dra en gräns mellan "marknadsföring" och personliga tycken.
Visst är det tråkigt när folk gillar lika och alla får ha var för sig en åsikt? Visst är det även det tråkigt att folk diskuterar nästintill alla märken av julmust som finns?
Fjant!