2010-11-27, 20:15
Medlem
Mora, Zeunerts och Apotekarnas
Citera
2010-11-27, 22:40
Medlem
NiCrues avatar
Då jag själv inte är någon julmustkännare (mer än att det var ett givet inslag på julbordet som barn) så tar jag mig friheten att fråga vilken lightmust som är godast? Svar i försmädlig sockerpuritansk anda undanbedes...
Citera
2010-11-27, 23:43
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinabox
Apotekaren på flaska är helt klart trevligast.
Jag är också en vän av glasflaska. Det förhöjer upplevelsen en aning, och smaken blir helt klart bättre pga. den höjda sinnesstämmningen.
Citera
2010-11-28, 17:24
Medlem
Slingshots avatar
1a advent idag så nu är årets första julmust nere i kistan.
Citera
2010-11-28, 18:15
Medlem
Traktorkraschs avatar
Jag tror nog att jag har förstör apotekarens julmust för evigt.
Hade såklart bara 1 sorts "läsk"( must den här gången) och jag tänkte fan inte va nykter den kvällen så jag körde på med julmust och fulvodka. Kom hem spydde, gick upp nästa morgon och skulle ta ett glas julmust och det smakade både spya och alkohol.
Ångrar mig något fruktansvärt.
Citera
2010-11-28, 20:28
Medlem
Killerolavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiCrue
Då jag själv inte är någon julmustkännare (mer än att det var ett givet inslag på julbordet som barn) så tar jag mig friheten att fråga vilken lightmust som är godast? Svar i försmädlig sockerpuritansk anda undanbedes...

Kan inte påstå att jag har smakat allt för många lightmuster men ApotekArnes lightmust smakar faktiskt inte så mycket annorlunda jämfört med den vanliga, ingen sån där hemsk eftersmak som vissa lightdrycker har.
Citera
2010-11-28, 20:46
Medlem
elelitos avatar
Tycker Nygårdas var ganska äcklig, alldeles för lite kolsyra. Apotekarnes 50 cl flaska är perfekt, även deras 33 cl. Sista halvlitern i deras 1.5 brukar inte vara alltför trevlig.

Icas och dylikt går fetbort, smakar vidrigt.
Senast redigerad av elelito 2010-11-28 kl. 20:52.
Citera
2010-11-28, 20:49
Medlem
Trumpeters avatar
Har införskaffat ett 8-pack 1,5 liters julmust från Lidl. Gillar deras must. Helt klart i samma klass som Apotekarnes
Citera
2010-11-28, 21:15
Medlem
clas_ohlssons avatar
Såg Zeunerts julmust av slumpen idag på ICA (var säger jag inte) och var tvungen att bunkra med mig ett sex-pack hem för att inviga advent på egen hand efter kyrkan. Blir nog en sväng i morgon igen för att köpa ett dussin till innan de tar slut.

Är det för övrigt någon mer än jag som brukar stoppa undan några flaskor från förra årets skörd för att avnjutas året/julen därpå?

Sen ett ord till alla som dricker/rekommenderar Apotekarnes, det heter APOTEKARNES och INTE APOTEKARENS. Ville bara säga det då "felskrivningen" vart frekvent återkommande och stört det "flow" man haft då man läser/skummar igenom tidigare inlägg.
Citera
2010-11-28, 21:54
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Testa Lidls light julmust.
Citera
2010-11-28, 22:04
Medlem
NiCrues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killerolav
Kan inte påstå att jag har smakat allt för många lightmuster men ApotekArnes lightmust smakar faktiskt inte så mycket annorlunda jämfört med den vanliga, ingen sån där hemsk eftersmak som vissa lightdrycker har.

Skall kikas närmare på! Tackar

Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Sen ett ord till alla som dricker/rekommenderar Apotekarnes, det heter APOTEKARNES och INTE APOTEKARENS. Ville bara säga det då "felskrivningen" vart frekvent återkommande och stört det "flow" man haft då man läser/skummar igenom tidigare inlägg.

Äntligen. Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Testa Lidls light julmust.

Jag får noga köpa mig ett par flaskor av olika sorter och "testa mig fram", helt enkelt.
Senast redigerad av NiCrue 2010-11-28 kl. 22:11.
Citera
2010-11-28, 22:38
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Skall kikas närmare på! Tackar

Äntligen. Tack!

Jag får noga köpa mig ett par flaskor av olika sorter och "testa mig fram", helt enkelt.

Ja gör så och återkom med resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in