Citat:
Ursprungligen postat av
tatan
Blir säkert grym stämning i garden när Cotto vs Martinez boxas hade man gärna åkt på men passar inte riktigt sen är det är ju en bit att åka med , får sikta på England senare delen av året boxning live i England har gett mersmak.
(Han öppnar direkt med en lång vänster uppercut från distans?! Man slår inte såna slag bara.)
Kul att du noterar sånt
Har du någon favorit när det gäller att slå dom snyggaste combosarna.
https://www.youtube.com/watch?v=49JiYR9Y_48 vackert gillar vänsteruppercutkroken
Det är ju faktiskt ganska ovanligt att se en fighter som är utpräglat duktig på att slå combos, oftare är det ett och två slag eller ett konstant malande. Så Canelo och Santa Cruz är några av få i dagens boxning. Marquez som du länkar till är väldigt bra också, med god precision i slagen.
De som har varit skönast att se slå kombinationer genom åren tycker jag har varit;
Sugar Ray Leonard. Hade snabbhet och explosivitet.
Terry Norris. Samma sak med honom.
Meldrick Taylor. Slog mer snabba flurries, typisk Philly-fighter.
Ivan Robinson. Samma som Taylor, typiskt Philly.
Evander Holyfield. När man såg honom på 90-talet så slog han tunga grymma serier. Se 7e ronden mot Foreman, ojoj!
Juan Diaz. Baby Bull slog ofta i serier.
Paul Spadafora. Ytterligare en i raden som snubblade på 48-0. Har slängt bort sin karriär. Men jag älskar att se fighten mot Pito Cardona. Hur han rör sig, skapar slagvinklar med fotarbetet. Ena stunden står han framför Cardona, nästa sekund står han plötsligt bakom honom redo att dra iväg en snabb serie. Spaddy hade inget KO-slag men slog mkt och ofta 4-5 slag.
Kolla t.ex i rond 3 (runt 10:40 min)
http://www.youtube.com/watch?v=_Rxo4-2y168
Inte alla dessa hade samma precision och variation i sina combos som Canelo har, vilket jag egentligen tycker är det mest imponerande med hans combos. Variationen, han slår alla olika slag, både mot huvud och kropp. Sugar Ray hade samma skicklighet, och slog dessutom hårdare och snabbare. Kolla bara combon när han nästan slår ihjäl Davey "Boy" Green, klassiskt!