Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-05, 00:55
  #1
Medlem
schabo-labos avatar
Vet inte om det finns underlag för nån diskussion om boxning här, de flesta verka föredra UFC, Pride osv.. MMA och allt vad det heter (no offence). Eftersom det kommer matcher ganska ofta som kan vara sevärda/diskutera om kan vi ju samla alla i en och samma tråd. Själv är jag svag för tungvikt men även lättare viktklasser är intressanta och ibland även roligare att se, för det händer mer.

En som jag definetivt ser fram emot är Klitchko vs Peter. Det är inte vilken Klitchko som helst utan Vitali Klitchko, den längre och äldre av de två boxande bröderna. Han gör nu en efterlängtad comeback och tar genast an sig the nigerian nightmare Samuel Peter. Peter gjorde ju en poängförlust mot Wladimir K för några år sedan, annars har han ett finfint record.

Datum för fighten är nästa lördag den 11 okt. Jag tror och hoppas Peter vinner, tyvärr är nog Vitali för ringrostig - även fast han har nog bra sparring med sin lillebror Wladimir. För att gissa ett resultat på den figheten så tror jag vinst TKO R3 för Peter. Vad tror ni?


Vad säger ni om Haye mot Barrett? Intressant med Haye som tillhör cruiservikten, men som önskar skaka om bland tungvikten. Och sist men inte minst Kessler mot Haussler i mellanvikten, själv så gillar jag Kessler, han verkar ödmjuk och håller tummarna på honom. Så alla ni boxningsfanatiker fram med era åsikter om kommande stormatcher!
Citera
2008-10-10, 00:15
  #2
Medlem
schabo-labos avatar
Jag får väl diskutera med mig själv då. Hehehe

Allafall försöker killarna Peter och Klitchko haussa upp matcher genom att bråka och kivas lite på presskonferensen;
http://www.youtube.com/watch?v=H6cCkPRjf0s

Jag har gillat Peter fram till nu, men jag har svårt för den där tuffa och hårda attityden som han kommer med. Sympatierna har vänt till Klitchkos fördel och jag hoppas han inte är för ringrostig (4år sedan sist) och sänker Peter.
Citera
2008-10-10, 17:50
  #3
Medlem
fugus avatar
Det enda jag tror kan sänka Vitaly är just ringrosten. 4 år är trotsallt en relativt lång tid i sammanhangen.
Han är ju dock långtifrån lastgammal som tungviktare, och är helt klart den bättre av bröderna Klitschko. Ni som följer boxning såg ju hur Wladimir hanterade Sam Peter.

Tror på vinst för Vitaly även om jag tror det är dåligt för boxningen då bröderna aldrig kommer fightas och vi inte kommer att få se en fullvärdig mästare.

En annan match väldigt intressant fight tycker jag är Kelly Pavlik mot Hopkins. Vad tror ni om den?
Citera
2008-10-10, 17:52
  #4
Medlem
fugus avatar
Haye mot Barret känns som en feg matchup. Haye har snackat alldeles för mycket skit, tackat nej till både den ene och den andre fighter och tar sedan en avdankad monte barret. Nej usch, ingen spännande fight för 5 öre.
Citera
2008-10-10, 19:21
  #5
Medlem
schabo-labos avatar
Jag skulle inte bli förvånad om Hopkins tar hem vinstpokalen mot Pavlik.

Gött att man kan se Peter vs Klitchko på nätet;

http://sport.ard.de/sp/layout/php/sp...1;]=3368&popup

Japp Haye lär ju sopa mattan med den knicki-dicken.
Citera
2008-10-10, 23:33
  #6
Medlem
nefrols avatar
Nigerias president är tydligen på plats i tyskland och nu vill don king hålla wlad-peter II i nigeria

http://www.boxingscene.com/?m=show&id=16343
Citera
2008-10-11, 16:08
  #7
Medlem
pludos avatar
Matchen går på viasat sport 3 i kväll!
Citera
2008-10-11, 16:32
  #8
Medlem
schabo-labos avatar
Nice, synd att man inte har viasat.. får nöja mig med webb-tv.
Citera
2008-10-11, 23:04
  #9
Avstängd
hatarsalts avatar
Jag tror Vitali kommer vinna även om han är ringrostig, Vitali borde väl nästan vara favorit tycker jag fast 4 års bortvaro.

Vitali på knock out inom 5 ronder
Citera
2008-10-11, 23:05
  #10
Medlem
schabo-labos avatar
Ja nu börjar det snart. Efter Peters stöddiga framträdanden är sympatierna hos Vitali för min del. Även fast han är ringrostig kan han ju sparras med världens bästa - Wladimir.
Citera
2008-10-11, 23:09
  #11
Medlem
nefrols avatar
någon som hittat en högkvalitets stream?
Citera
2008-10-11, 23:16
  #12
Medlem
schabo-labos avatar
Denna funkar just nu
http://www.mmashare.com/mma-live-stream-free.html
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback