2014-03-07, 16:32
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Canelo-Angulo, blir bara mer o mer taggad. Har kommit ut två All Access-avsnitt, tycker de har blivit bättre jämfört med förr. Fortfarande inte 24/7 men det närmar sig. Svårt att inte gilla Angulo, väldigt sympatisk. Hoppas han vinner. Om Canelo vilar mot repen och låter 'El Perro' komma fram och mata så kommer han garanterat åka ner som Lara gjorde. Har Canelo konditionen att hålla Angulo borta och styrkan att hindra honom från att komma framåt? Han lär vara på bakfoten i många skeden av fighten. Det är verkligen en högintressant fight. Har en känsla att matchen inte går tiden ut i alla fall.

Tänkte precis samma sak om All Access! Man märker att det till stor del är boxarna + deras team och inte produktionsbolaget som avgör om det blir bra eller inte, men Liev Schreiber är å andra sidan svår att ersätta som berättare...

Jag hoppas på Angulo, men det känns som att det kan gå precis hur som helst. Lär vara grymt tryck i alla fall, önskar man var där.
Citera
2014-03-07, 20:24
Medlem
tatans avatar
Låt bästa man vinna har själv ingen favorit i helgens stor match gillar båda boxarna Angulo verkar va en skön snubbe skägg har han med, medans det hade vart kul om man kunde följa Canelo i toppen i 10år framöver.
hyfsat underkort med

Cristian Mijares vs Leo Santa Cruz

Carlos Molina vs Jermall Charlo om Molina kommer loss.

Jorge Linares vs Nihito Arakawa japanen va ju en riktig hårding bevisade han imot Omar.

Omar Figueroa vs Ricardo Alvarez hade jag sett fram imot men tyvärr har Omar skadat handen.

Va det inte lite gött att se veteran som Salido lära upp Lomachenko skillnaden på amatör och proffs?
Citera
2014-03-08, 21:16
Medlem
tom-joness avatar
Håller med om det du säger tatan; svårt att ha en favorit ikväll. För sporten vore det bäst om Canelo vann såklart, boxningen behöver superstjärnor, och att då ha en så pass ung och ambitiös sådan som man kan följa i många år och som kan fightas över flera viktklasser, det är guld. Men man dras ju alltid lite mot underdogen och det är ju vad Angulo är med sin jobbiga bakgrund. Och så har han ju skägget som sagt! Kan man ha skägg, så ska man ha skägg.
Jag tänker hela tiden att detta kan bli något av en repris på Cotto-Margarito 1, med liknande scenario. Den yngre fräshare Cotto/Canelo som använde yttre delen av ringen för att hålla sig på avstånd och sen explodera i snabba uppseendeväckande slagkombinationer. Medan den äldre långsammare men starkare Angulo/Margarito tar allt och sakta men säkert äter in avståndet mellan dem och börjar komma med tunga svingar. Cotto/Canelo får hugga och hugga med krokarna för att hålla motståndaren borta men Angulo/Margarito kommer närmare när Canelo/Cotto blir trött i benen. Till slut blir det en del tid med ryggen mot repen och där var/är Margarito/Angulo skoningslösa när de får kötta på. Frågan blir nog om Canelo orkar tiden ut och om han hinner bygga upp en tillräckligt stor poängledning i början av fighten.

I ett alternativt scenario så dominerar Canelo mer tydligt med sina flashiga combos och Angulo jagar och jagar men kommer aldrig riktigt ikapp. Man får se inatt vilket scenario som utspelar sig. Hursomhelst så vet vi innan att Angulo inte kommer få nåt gratis hos domarna.

Är det bara jag som börjar tröttna på All Access och 24/7 och deras tjat med att alltid visa nån fighter som gråter? Ok, vi vet nu att boxare också är människor med känslor, kan vi fokusera på boxningen nu? Det blir för mkt snyftande.

På sätt och vis var det skönt att Lomachenko fick puts, han hade inte riktigt förtjänat den titelfighten. Men jag hade gärna sett att han fått stryk av nån annan. Är inte stormförtjust i Salido, en gammal fuskare. Är dock riktigt imponerad av Lomachenkos uppträdande efteråt när han vägrade komma med ursäkter och där han dagen efter sa att det var hans eget fel att han förlorat. Klass.
Citera
2014-03-09, 01:27
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Är dock riktigt imponerad av Lomachenkos uppträdande efteråt när han vägrade komma med ursäkter och där han dagen efter sa att det var hans eget fel att han förlorat. Klass.
Det var härligt att se, inga ursäkter om low blows (som ju definitivt fanns där) eller något. Tog förlusten som en man. Lomachenko har nog en bra framtid som proffsboxare. Nu förlorade han visserligen men att gå 12 ronder i en titelfight redan i sin andra match och nästan droppa Salido i sista ronden är imponerande.

Canelo är riktigt stor nu viktmässigt, klarade inte vikten och fick betala en summa till Angulo + att han inte får väga mer än 168 pounds på andra invägningen (han klarade vikten där på 166.5 pounds). Efter den här fighten känns ju 160 troligt för Canelo. Men den här fighten kommer bli svår.
Citera
2014-03-09, 01:59
Medlem
Spännande fight ikväll mellan Angulo och Canelo tror det kan bli en riktigt underhållande fight, väldigt svårt att utse någon klar favorit inför det mötet för min del i alla fall. Satte pengar på att Angulo vinner till 5 gånger pengarna så förhoppningsvis lyckas "el perro" pressa Canelo och gå segrande ur ringen.
Citera
2014-03-09, 02:03
Medlem
Mayahexs avatar
Yeeey! Alexander Gustafsson tog hem segwrn ikväll På UFC i London ! GOOD WORK! titelmatch nästa!
Citera
2014-03-09, 02:42
Medlem
_stardust_s avatar
Hur ska ni se galan? Kollade just min vanliga livestream o den funkar inte så har lite smått panik, detta får man ju inte missa
Citera
2014-03-09, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _stardust_
Hur ska ni se galan? Kollade just min vanliga livestream o den funkar inte så har lite smått panik, detta får man ju inte missa

http://boxingguru.tv/gurutv1.html

Om den strular är det bara att gå in på wizwig.tv finns massa olika streams att välja bland där.
Citera
2014-03-09, 03:06
Medlem
_stardust_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevaaa
http://boxingguru.tv/gurutv1.html

Om den strular är det bara att gå in på wizwig.tv finns massa olika streams att välja bland där.

Tack.. hittade en annan nu men hoppas fan att den inte lägger av precis innan mainevent
Citera
2014-03-09, 16:02
Medlem
Godzilla3s avatar
SPOILERS FÖR CANELO-ANGULO

Canelo såg fantastiskt bra ut, vilka kombinationer. Bättre stamina än vad jag sett honom haft i någon annan fight trots att han saktade ner lite i slutronderna.

Men vad var det med Angulo egentligen? Kändes som hans slag inte hade någon kraft bakom alls, bara massa armslag. Ingen riktig "conviction" bakom slagen, kändes inte heller som han hade någon ordentlig plan i hur han skulle nå Canelo. Jag vet inte om det här berodde på Canelo eller något annat. Hur det slutade kändes inte heller rätt. Kändes väldigt abrupt och inte rätt att avsluta fighten sådär efter ett enda slag, var ju inte ens kombination Canelo slängde.

Men men imponerande vinst för Canelo, gillade hur han showade lite och visade en grym offensiv när han nog egentligen kunde utboxat Angulo på ett tråkigare sätt.

Edit: Har tänkt lite och samtidigt som jag är besviken på hur det slutade så var det nog ett ganska bra beslut. Angulo tog jäkligt många rena slag och han verkade inte visa något som skulle resultera i att han skulle avsluta Canelo. Varför gå igenom de 2-3 återstående ronderna och ta onödigt stryk? Kändes ändå som att fighten var avgjord.
Senast redigerad av Godzilla3 2014-03-09 kl. 16:13.
Citera
2014-03-09, 17:45
Medlem
nickoruts avatar
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om slutet. Jag gillar Tony Weeks normalt fall men det här kändes konstigt. Men samtidigt skulle ju Canelo absolut ha vunnit så kanske lika bra. Jag gillade hur Canelo besviket slår ut med armarna när domaren stoppade fighten.

Jag tycker Canelo imponerade stort men fortfarande sätter jag lite frågetecken på hur hans aktivitet gick ner väldigt mycket. Men visst, han startade ju ursinnigt i tre ronder.

Kul fight hur som helst!
Citera
2014-03-10, 18:55
Medlem
Libérées avatar
Weeks kanske valde ett udda ögonblick att bryta fighten på, men Angulo har ingen annan än sig själv att skylla för denna förlusten - rena rama slakten ju! De tre första ronderna såg "El Perro" ut som en riktig nybörjare, inga goa vridningar och ingen tyngd (till synes) i slagen. Sköna vänsterkrokar Canelo fick in mot kroppen med, måste svida. Positivt överraskad av Canelos försvar med, han är inget kylskåp längre. Hyfsad kul fight men alldeles för ensidig för min smak...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in