2014-03-10, 19:03
Medlem
tatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Är det bara jag som börjar tröttna på All Access och 24/7 och deras tjat med att alltid visa nån fighter som gråter? Ok, vi vet nu att boxare också är människor med känslor, kan vi fokusera på boxningen nu? Det blir för mkt snyftande.

.
Jag är också ganska less på All Access och 24/7 börjar bli ganska urvattnat känns som någon dokusåpa på 5an fast med flashigare vyer.

Helvete va Angulo tål smällar bra , fick själv ont av att bara kolla på krokarna i kroppen han fick suga i sig i första ronderna smällar i fejset är ju nästan skönt i jämförelse.

Mig störde det inte av att domaren bröt matchen va fan han tog ju sjukt mycket stryk ,
i alla fall inte när jag funderat någon minut.

När jag såg Pac vs rios kom jag på mig själv att bli imponerad hur mycket Pacs händer tål (man blir lätt avtrubbad)
Citera
2014-03-11, 08:43
Medlem
tom-joness avatar
Det var en tacksam fight för Canelo, han kunde glänsa och se bra ut. Dels offensivt, för han kunde ganska ostört gå loss med uppseendeväckande kombinationer. Men även defensivt, för Angulos extremt långsamma slag gjorde att han ofta kunde droppa händerna och ducka snyggt. Jag älskar ju combos, det är en av de stora tjusningarna i boxning enligt mig, mkt roligare att se än blixtsnabba ett- eller tvåslags attacker á Floyd, fast även roligare än en som bara köttar på konstant. Och Canelo är ju en av de skarpaste i gamet idag på att slå combos, Leo Santa Cruz är också bra. Här fick han fullt utrymme att boxa ut, spel mot ett mål långa stunder. Angulo hade inget att komma med egentligen, karriärsmässigt så är det ingen hållbar strategi att låta motståndaren slå sig trött mot ditt huvud. Man kan säga vad man vill om krigarhjärta och big balls, men det är inte nyttigt för din hälsa i längden. Angulo som verkar älska sin dotter så högt bör nog reflektera lite över hur han vill kunna vara delaktig i hennes framtid, att vara punchig är ju ingen höjdare. Ok, om det bara är talet som påverkas (se Terry Norris, Meldrick Taylor mfl) så är det väl ok men blir man väck i skallen så är det ju inget sjysst. Och man kan ju inte veta innan hur man kommer bli i framtiden. Så man bör nog inte ha den stilen för länge i ringen.

Meldrick intervjuad: http://www.youtube.com/watch?v=RIWvWBG5weI
Terry Norris idag: http://www.youtube.com/watch?v=Z6bFYsh9pJ0
(Mkt bra reportage om Terry. Om han varit aktiv idag, ojojoj vad han hade piskat upp Floyd)

Att Tony Weeks stoppade fighten när han gjorde var väl ok, ingen större skandal. Visst, han hade kunnat vänta till efter ronden men som sagt så är det bättre att stoppa för tidigt än för sent. Virgil Hunters snack om att Angulo var på gång i fighten var ju bara BS, han var utklassad helt enkelt och jag kan inte tänka mig att Canelo skulle rasa ihop totalt sista ronderna.

Men angående stoppet, vafan. Han öppnar direkt med en lång vänster uppercut från distans?! Man slår inte såna slag bara. Riktigt imponerande (fast visserligen mot ett stillastående mål, men ändå). Hans variation i slagen var mkt bra hela fighten.

Cotto vs Martinez hade jag tänkt åka på men fucking jobb kommer i vägen ett par veckor just då. Nån som ska dit? Det är ju Puerto Rican Day Parade den helgen också, det brukar vara ganska skoj i NY då, mkt party. Om han är hyfsat frisk så tror jag Martinez går hårt åt Cotto. Miguel ser alldeles för liten ut. Och hans bästa dagar är förbi, det är ganska många mil på den mätaren nu. Hursomhelst så kan det bli en underhållande fight.
Senast redigerad av tom-jones 2014-03-11 kl. 08:52.
Citera
2014-03-11, 11:30
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Cotto vs Martinez hade jag tänkt åka på men fucking jobb kommer i vägen ett par veckor just då. Nån som ska dit? Det är ju Puerto Rican Day Parade den helgen också, det brukar vara ganska skoj i NY då, mkt party. Om han är hyfsat frisk så tror jag Martinez går hårt åt Cotto. Miguel ser alldeles för liten ut. Och hans bästa dagar är förbi, det är ganska många mil på den mätaren nu. Hursomhelst så kan det bli en underhållande fight.
Skön fight, tror på Martinez jag med. Men känns som Cotto ändå funnit tillbaka glöden efter en mindre bra insats mot Trout. Det I kombination med Martinez skadebekymmer och frånvaro från ringen kan göra det till en jämnare fight än vad man tror.

Ska inte dit, däremot ska jag ganska säkert till Vegas i maj och se Mayweather. Har länge varit en dröm att se May live. Sen så är ju tre fyra nätter i Vegas inte fyskam, lite gambling och pool parties och sånt. Planen är ju att vinna tillbaka kostnaden för biljett och hotell där men det är nog lättare sagt än gjort.
Citera
2014-03-12, 18:40
Medlem
tatans avatar
Blir säkert grym stämning i garden när Cotto vs Martinez boxas hade man gärna åkt på men passar inte riktigt sen är det är ju en bit att åka med , får sikta på England senare delen av året boxning live i England har gett mersmak.

(Han öppnar direkt med en lång vänster uppercut från distans?! Man slår inte såna slag bara.)
Kul att du noterar sånt

Har du någon favorit när det gäller att slå dom snyggaste combosarna.

https://www.youtube.com/watch?v=49JiYR9Y_48 vackert gillar vänsteruppercutkroken
Senast redigerad av tatan 2014-03-12 kl. 18:45.
Citera
2014-03-13, 08:44
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Blir säkert grym stämning i garden när Cotto vs Martinez boxas hade man gärna åkt på men passar inte riktigt sen är det är ju en bit att åka med , får sikta på England senare delen av året boxning live i England har gett mersmak.

(Han öppnar direkt med en lång vänster uppercut från distans?! Man slår inte såna slag bara.)
Kul att du noterar sånt

Har du någon favorit när det gäller att slå dom snyggaste combosarna.

https://www.youtube.com/watch?v=49JiYR9Y_48 vackert gillar vänsteruppercutkroken

Det är ju faktiskt ganska ovanligt att se en fighter som är utpräglat duktig på att slå combos, oftare är det ett och två slag eller ett konstant malande. Så Canelo och Santa Cruz är några av få i dagens boxning. Marquez som du länkar till är väldigt bra också, med god precision i slagen.
De som har varit skönast att se slå kombinationer genom åren tycker jag har varit;
Sugar Ray Leonard. Hade snabbhet och explosivitet.
Terry Norris. Samma sak med honom.
Meldrick Taylor. Slog mer snabba flurries, typisk Philly-fighter.
Ivan Robinson. Samma som Taylor, typiskt Philly.
Evander Holyfield. När man såg honom på 90-talet så slog han tunga grymma serier. Se 7e ronden mot Foreman, ojoj!
Juan Diaz. Baby Bull slog ofta i serier.
Paul Spadafora. Ytterligare en i raden som snubblade på 48-0. Har slängt bort sin karriär. Men jag älskar att se fighten mot Pito Cardona. Hur han rör sig, skapar slagvinklar med fotarbetet. Ena stunden står han framför Cardona, nästa sekund står han plötsligt bakom honom redo att dra iväg en snabb serie. Spaddy hade inget KO-slag men slog mkt och ofta 4-5 slag.
Kolla t.ex i rond 3 (runt 10:40 min)http://www.youtube.com/watch?v=_Rxo4-2y168

Inte alla dessa hade samma precision och variation i sina combos som Canelo har, vilket jag egentligen tycker är det mest imponerande med hans combos. Variationen, han slår alla olika slag, både mot huvud och kropp. Sugar Ray hade samma skicklighet, och slog dessutom hårdare och snabbare. Kolla bara combon när han nästan slår ihjäl Davey "Boy" Green, klassiskt!
Citera
2014-03-13, 21:52
Medlem
Libérées avatar
Goda nyheter! Det står klart att Marquez ska möta Alvarado den 17:e maj, och den som går segrande ur den striden vinner inte bara ära och ytterligare berömmelse, utan också ett möte med segraren i returmatchen mellan Pacquiao och Bradley (12:e April)!! Gött att vi får några stormatcher säkrade, det är aldrig fel. Alvarado har blivit något av en favorit, har bara sett underhållande fighter när han deltagit.

Ser att ni uppmärksammat Canelos kreativitet, BLH skrev en fin artikel om precis samma ämne häromdagen. Läs här om ni är intresserade.
Citera
2014-03-13, 23:46
Medlem
Canelo har underbara kombinationer, men skulle han mött en rörligare motståndare än Angulo hade det sätt annorlunda ut kolla på Trout och Mayweather fighterna. Han kan bara få igång sina 4-5 slags kombinationer om motståndaren står framför han, han verkar vara limiterad till att slå max 2 slag när han är på väg framåt.

Marquez har dom bästa combosarna jag någonsin sätt, han kan slå kombinationer gåendes bakåt, framåt och är väldigt fantasifull.
Se och njut http://www.youtube.com/watch?v=49JiYR9Y_48
Citera
2014-03-14, 22:21
Medlem
nickoruts avatar
Vad tror ni på Wilder-Scott i helgen? Jag tycker det är en intressant fight och vet inte riktigt vad jag tror. Men överlever Scott de första 4 ronderna håller jag honom som favorit men det är ett stort om.
Citera
2014-03-14, 23:11
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Vad tror ni på Wilder-Scott i helgen? Jag tycker det är en intressant fight och vet inte riktigt vad jag tror. Men överlever Scott de första 4 ronderna håller jag honom som favorit men det är ett stort om.
Tror wilder tar det. Scott är den bättre boxaren men något säger mig att han inte riktigt vill det tillräckligt, ser inte någon riktig passion hos honom. Wilder vill mer, tror dock att Scott kan ta honom längre än fyra ronder.
Citera
2014-03-15, 07:53
Medlem
tom-joness avatar
Tror som ni. Scott är ju egentligen en mkt bättre boxare, jag håller inte alls Wilder speciellt högt egentligen. Det finns ju en anledning till varför Golden Boy bara låtit honom möta tomato cans hittills. Men så har han ju den där högern. Och jag tror han träffar med den när Scott försöker ducka åt sin högra sida. Kan Chisora sänka honom så kan definitivt Wilder också. Scott visar inget självförtroende och ingen glöd. Han var förr om åren känd för att vara fantastiskt duktig i gymet på sparring men inte samma fighter i match. Kan nog fortfarande vara storyn.
Wilder är lite som Klitschko-bröderna, ingen speciellt bra boxare men så finns ett vapen som väger upp och tillåter dem att hålla sig på en hög nivå. För Wilder är det högersläggan, för Klittarna är det storleken. Visst, brorsorna är ju såklart bättre än Wilder, men utan sin storlek hade de inte varit nånting inom tungviktsboxningen.

Danny Garcia vs Herrera då? Det verkar vara tänkt som en uppvisningsfight för Garcia, en enklare uppgift i väntan på en storfight och han ska kunna glänsa lite framför sina fans. Men Herrera är en tuff jävel, det visade han i segern mot Provodnikov. Det är den enda fighten jag sett med honom så jag kan inte uttala mig så mkt mer om honom, men där visade han kulor. Så jag tror Garcia vinner men att han får det lite tuffare än det var tänkt.

Juanma vs Ponce De Leon. Borde bli en KO för Ponce, för Juanma är ju helt shot. En sista payday för honom. Jag gillar Ponce, för han håller sig relevant i toppen år efter år utan att han nånsin har kunnat boxas alls. Dessutom är han tarahumara. Coolt.
Senast redigerad av tom-jones 2014-03-15 kl. 07:57.
Citera
2014-03-15, 11:29
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Tror som ni. Scott är ju egentligen en mkt bättre boxare, jag håller inte alls Wilder speciellt högt egentligen. Det finns ju en anledning till varför Golden Boy bara låtit honom möta tomato cans hittills. Men så har han ju den där högern. Och jag tror han träffar med den när Scott försöker ducka åt sin högra sida. Kan Chisora sänka honom så kan definitivt Wilder också. Scott visar inget självförtroende och ingen glöd. Han var förr om åren känd för att vara fantastiskt duktig i gymet på sparring men inte samma fighter i match. Kan nog fortfarande vara storyn.
Wilder är lite som Klitschko-bröderna, ingen speciellt bra boxare men så finns ett vapen som väger upp och tillåter dem att hålla sig på en hög nivå. För Wilder är det högersläggan, för Klittarna är det storleken. Visst, brorsorna är ju såklart bättre än Wilder, men utan sin storlek hade de inte varit nånting inom tungviktsboxningen.

Danny Garcia vs Herrera då? Det verkar vara tänkt som en uppvisningsfight för Garcia, en enklare uppgift i väntan på en storfight och han ska kunna glänsa lite framför sina fans. Men Herrera är en tuff jävel, det visade han i segern mot Provodnikov. Det är den enda fighten jag sett med honom så jag kan inte uttala mig så mkt mer om honom, men där visade han kulor. Så jag tror Garcia vinner men att han får det lite tuffare än det var tänkt.

Juanma vs Ponce De Leon. Borde bli en KO för Ponce, för Juanma är ju helt shot. En sista payday för honom. Jag gillar Ponce, för han håller sig relevant i toppen år efter år utan att han nånsin har kunnat boxas alls. Dessutom är han tarahumara. Coolt.

Håller helt med! Juanma är shot och kan inte ta ett slag längre. KO för Ponce och Herrera är underskattad. Garcia är nog för bra men det kommer nog vara en tuff fight. Jag gillar verkligen inte Garcia och ser honom gärna förlora. Jag gillar inte hans stil, inte hans farsa och inte hand uppsyn, men han har utan tvekan game.

Det säga att Carlos Molinas karriär i USA är över då han vistats i landet illegalt och nu inte får visum. Klantigt.
Citera
2014-03-15, 13:21
Medlem
Godzilla3s avatar
Det är ett bra kort de har i Puerto Rico.

Deontay Wilder får sitt första riktiga test. Ponce-Juanma kommer vi ihåg hur den slutade 6 år sen, i första ronden där Juanma knockade Ponce. Nu känns det som tom-jones o nickorut skrev att det blir ombytta roller, men undrar om inte Juanma kan ta ut lite extra när han fightas hemma i Puerto Rico?

Danny Garcia-Herrera är också en intressant matchup, Herrera är en sån där boxare som känns svår att knocka. Har sett alldeles för lite från honom för att kunna säga så mycket om honom. Danny Garcia blir bättre för varje gång jag ser honom. Kommer ihåg att jag kritiserade honom mycket efter Khan-fighten när han tog sig an Morales igen men efter Judah och Matthysse har har han imponerat och visat mig fel. Han utvecklar sig mellan varje fight verkar det som. Hörde att fighten sålt typ 10k biljetter (20-400 dollar tror jag priserna ligger inom). Är väl några tusen biljetter kvar men det är ändå ganska imponerande. Garcia känns inte riktigt som de här klassiska Puerto Rico-fighterna genom åren, tror aldrig han kommer bli det heller. Felix Verdejo (Larry Merchant, av misstag hoppas jag, kallade honom Felix Pendejo under en sändning) däremot, han har sett fruktansvärt bra ut när jag sett honom på några underkort. Synd att han inte fightas den här helgen utan nästa, men har väl att göra med Top Rank-GBP skiten.

På tal om Danny Garcia, kul att höra hans spanska (antar att han inte växte upp med det i Philly). Länk. Respekt att han försöker iaf, men det låter ju inte bra. Pluggar själv spanska nu och befinner väl mig i samma stadie om inte värre, att prata är verkligen det svåra om man inte flyttar till ett spanskpratande land så förstår varför Danny har lite problem att få fram orden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in