2015-02-02, 21:09
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucka
Lite OT, men vet någon om tv10 lagt Boxningen på is helt ?

Var ganska skönt när dom sände, då man slapp hålla på med stream som kunde krångla dom gångerna man tittade.
Det har varit såhär förut i TV10 mellan november-mars när det är torka i boxningen sen förnyar dem när de intressanta fighterna sker mellan april-oktober igen. Så vi behöver nog inte oroa oss, de kommer köra igång sen igen.

Sen vill jag också instämma med er som tror att Floyd-Pac är en högst intressant matchup som kommer vara jämn. Mayweather kommer ha stora problem med Pacs aktivitet. Jag tror Mayweather tar ett hårfint beslut men om jag hade oddsat på matchen hade jag utan tvekan lagt mina pengar på Pacquiao, mer värde.
Senast redigerad av Godzilla3 2015-02-02 kl. 21:11.
Citera
2015-02-05, 17:12
Medlem
nickoruts avatar
Känns som om Pac-Floyd kanske inte blir av ändå. Borde varit klart redan i sånt fall. Jaja, orka bry sig mer.

Jag ser att Ward är rankad 4 p4p hos the Ring. Hur kan man vara det om det var nästan 15 månader sedan hans senaste fight? Blir man inte bortplockad om det går mer än 1 år som inaktiv?

1. Floyd
2. Klitschko
3. Pacman
4. Ward
5. R Gonzales
6. Rigo
7. Bradley
8. Marquez
9. Froch
10. Canelo

Så ser listan ut. Tycker den är helt ok. Tycker Klitchko hör hemma topp 3 och inte runt 4-7 som det var tidigare, man kan inte göra mer än att vinna. Tycker Cotto borde vara före Canelo men annars är jag ganska nöjd. Kul med Rigo som sexa!

På tal om ingenting.
Citera
2015-02-05, 19:34
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Känns som om Pac-Floyd kanske inte blir av ändå. Borde varit klart redan i sånt fall. Jaja, orka bry sig mer.

Jag ser att Ward är rankad 4 p4p hos the Ring. Hur kan man vara det om det var nästan 15 månader sedan hans senaste fight? Blir man inte bortplockad om det går mer än 1 år som inaktiv?

1. Floyd
2. Klitschko
3. Pacman
4. Ward
5. R Gonzales
6. Rigo
7. Bradley
8. Marquez
9. Froch
10. Canelo

Så ser listan ut. Tycker den är helt ok. Tycker Klitchko hör hemma topp 3 och inte runt 4-7 som det var tidigare, man kan inte göra mer än att vinna. Tycker Cotto borde vara före Canelo men annars är jag ganska nöjd. Kul med Rigo som sexa!

På tal om ingenting.

ward och klitscko är de enda boxarna i hela världen som har" rensat ut" sina respektive viktklasser. de har besegrat allt seriöst motstånd och förtjänar första och andra platsen. ward behöver besegra Froch en gång till.

klitscko bemöta. povetkin igen innan han pensioneras men den första utklassningvarså. övertygande att det knappt behövs.
Citera
2015-02-05, 23:45
Medlem
Verkar ju allt mer som att Bob Arum faktiskt är mannen som stoppar fighten. Verka ha spridit mycket information som det sedan kommit fram inte stämmer överhuvudtaget.

Tråkigt!
Citera
2015-02-06, 22:25
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajuaju
Verkar ju allt mer som att Bob Arum faktiskt är mannen som stoppar fighten. Verka ha spridit mycket information som det sedan kommit fram inte stämmer överhuvudtaget.

Tråkigt!

Bob Arum är en 83-årig snackegubbe. Om du hävdar att du är din egen boss (vilket han inte alls är), utnämner dig själv till "TBE" och offentligt proklamerar att du djupt och innerligen vill ha fighten, då låter du inte din aversion mot en gammal fossil eller dennes yttranden hindra dig. Nu tror jag att allt det som skett den senaste tiden, från Arizas till Floyds, Arums och Konczs med fleras uttalanden, bara är dimridåer. Fighten kommer att ske!
Citera
2015-02-07, 01:20
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaktabruden
Det sägs bli största matchen på mycket mycket länge. Tror dock det kommer bli en besvikelse så den dels är några år för sent och deras stilar inte heller bäddar för en bra och intressant match. Ett sömnpiller är vad det kommer bli då båda har mycketatt förlora och ingen direkt är någon offensiv slugger.

Det mesta med Floyd är sömnpiller, förutom ett fåtal ronder här och var. Hade varit jävligt kul att se den här matchen för några år sedan, känns mest avslaget nu. Den största thrillen blir väl att faktiskt se dem i samma ring, men jag tror knappast det blir sevärt. Det blir det sällan med Floyd.
Citera
2015-02-07, 18:44
Medlem
nickoruts avatar
Jag läste nu att Garcia-Peterson ska boxas på 143 så inga titlar är på spel. Vad är det för skit? Kan nån förklara varför? För att ha kvar 2 "mästare" i Haymons stall?
Citera
2015-02-07, 18:55
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Jag läste nu att Garcia-Peterson ska boxas på 143 så inga titlar är på spel. Vad är det för skit? Kan nån förklara varför? För att ha kvar 2 "mästare" i Haymons stall?
Sjukt löjligt, båda tillhör ju 140-klassen. Inte så att någon går ner eller upp i vikt. Det är nog precis som du säger för att förloraren inte ska tappa bältet. Tycker det är absurt på flera plan, är det inte bättre att marknadsföra att tre bälten står på spel? En unification bout. Danny Garcia ska nog ändå gå upp till 147 så förstår inte poängen alls.

Att Garcia ens har kvar bältena efter en högst tveksam vinst mot Herrera, en skrattretande fight mot Rod Salka och nu detta.

Danny Garcia kan bli utboxad av Peterson men tror Peterson kommer vilja utbyta slag såsom han alltid gör och då kommer Garcias hook droppa honom.
Citera
2015-02-07, 23:52
Medlem
EnglishJohnnys avatar
Gött med svenske Anthony "Can you dig it" Yigit tog ytterligare en skalp ikväll mot en Dansk boxare som hade 26-0 i record.
Citera
2015-02-09, 23:26
Medlem
Reggie Hamonds avatar
OK, så nu är det mer eller mindre helt klart att James Kirkland mot Canelo blir av 2 maj. Hur många ser fram mot den fighten?

Kirkland tränas åter igen av Ann Wolfe så jag räknar med att han kommer vara i superform. Vilken grym fight det kan bli.

Nu är det bara Floyd vs Pac kvar. Ett tag så det ut som att fighten var spikad men nu är det igen oklart. För boxningens bästa så måste fighten bara bli av nu, så jag tror ändå att det kommer fixa sig.

EDIT: Var lite för snabb där....Kirkland tränas inte av Ann Wolfe.

Citat:
Citat:
James Kirkland drops Ann Wolfe, hires relative unknown

While most boxing experts believe former Women's Boxing great Ann Wolfe would be the most logical choice in preparing perennial Super Welterweight contender James Kirkland for his biggest assignment to date, Canelo Alvarez on May 2, the proud "Mandingo Warrior" has chosen a crew of relative unknowns to head his grueling, ten-week training camp in San Antonio, Texas.

It's been confirmed to xxxxxxxx.com that Las Vegas based trainer and former prizefighter Gerald Tucker will be Kirkland's "chief second" for the highly anticipated battle with the Mexican favorite.

The 30 year old contender will also be working with strength and conditioning expert Bremond "Bay Bay" McClinton, and aspiring, young fight coach Rick Morones Jr., while working at two Alamo City based facilities, "All Sports Speed and Conditioning" and "Team Morones Boxing Club".

Although the maneuver will undoubtedly be a huge shock to most fight fans and boxing experts, the thirteen year professional wanted to begin the latest chapter in his "eventful" fight career with some new faces in his corner.

Despite remaining undefeated under the tutelage of the five-time women's world champion, Kirkland's relationship with Wolfe has been volatile at times, and was deemed by the hard punching Junior Middleweight to be less than conducive for appropriate mental and physical preparation at this stage in his career.

And while McClinton brings years of experience to the Austin, Texas native's camp, working extensively with five-time NBA Champion San Antonio Spurs throughout his professional career as a strength and conditioning coach, the 75 day camp will mark Gerald Tucker's maiden voyage in the deep waters of boxing's biggest stage.

The Ohio born prizefighter/trainer predominately trains amateurs and young professionals out of 50 Cent's gym in Las Vegas, Nevada, and has never been faced with an assignment as challenging as the former two-time 154 pound champion, Canelo Alvarez.

Will Kirkland's "new crew" provide a recipe for success against the explosive, counter-puncher from Mexico, or will the task at hand prove to be too much for the relatively inexperienced Gerald Tucker Sr.?

The truth always reveals itself in the ring. Fight fans will find out on May 2nd.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2015-02-09 kl. 23:45.
Citera
2015-02-10, 12:41
Medlem
1. Ward
2. Marquez
3. Pacman
4. Ward
5. R Gonzales
6. Klintschko
7. Bradley
8. Canelo
9. Bradley
10. Froch

Här är min syn på hur rangordningen är.
Jag anser att Froch tillhör de sämsta i gruppen då hans presterande inte legat i topp de senaste dagarna.
Har kollat alla matcher ett bra dag nu och min tjej likaså. Riktig kul sport!
Citera
2015-02-10, 18:39
Medlem
EnglishJohnnys avatar
"6. Klintschko"

Den var ny =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem