2014-03-15, 20:35
Medlem
tatans avatar
Danny Garcia-Herrera kommer bli en bra match tror jag gillar Danny hans senaste matcher har ju vart stenhårda Morales 2 var väl dock onödig.

Herrera verkar inte ha så mycket erfarenhet dock första amatör matchen 2007 han är ju född 80.
Citera
2014-03-16, 02:44
Medlem
_stardust_s avatar
Hurdags svensk tid börjar galan med Garcia? Vill inte missa men min livestream la givetvis av :/
Citera
2014-03-16, 04:29
Medlem
Godzilla3s avatar
Garcia-Herrera
Citera
2014-03-16, 13:07
Medlem
Godzilla3s avatar
Spoilers för Wilder-Scott, Juanma-Ponce, Garcia-Herrera

Bara lite samlade tankar från nattens gala.

Wilder-Scott, förstår inte riktigt varför folk säger att fighten var "fixed". Scott gick ner på liknande vis mot Chisora, han verkar bli paralyserad när han tar ett slag. Passionen finns bara inte där, det där extra att gå igenom det tuffa som boxare gör. Ja, högern landade inte för Wilder men den där kroken var det som fällde Scott. Wilder är en stor jävel, en sån där krok mot tinningen kan helt klart rubba ens balans.

Juanma, när man trodde att Ponce skulle ta ut honom likt Garcia och Salido så fick han till en jävla högerkrok fyfan. Tycker väl att stoppet var lite fel, Ponce var ganska borta men han borde fått lite mer tid kände jag. Var inte många rena slag som landade från JuanMa. Han väntade nog lite för länge med att slå tillbaka dock.

Garcia-Herrera som jag skrev precis efter fighten kände jag vann med 8-4 något sånt. Är väldigt svårt för mig att se Garcia vinna mer än 4-5 ronder. Det verkar också vara allmänhetens uppfattning om fighten, väldigt få som tyckte att Garcia förtjänade beslutet. Det här visar bara att såna här "tune ups-fights" ofta kan vara riktigt tuffa.
Citera
2014-03-16, 17:50
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3

På tal om Danny Garcia, kul att höra hans spanska (antar att han inte växte upp med det i Philly). Länk. Respekt att han försöker iaf, men det låter ju inte bra. Pluggar själv spanska nu och befinner väl mig i samma stadie om inte värre, att prata är verkligen det svåra om man inte flyttar till ett spanskpratande land så förstår varför Danny har lite problem att få fram orden.

Hehe, så vi delar även det intresset? Kul! Jag har läst spanska steg 1-4 och studerat i Sevilla två månader. Surfar ibland in på ESPN:s spanska boxningssida eller kikar på "Golpe a golpe" på youtube för att hålla igång kunskaperna, men mitt vokabulär börjar bli väldigt smalt heheh... att hålla igång en diskussion om boxning är ju dock inga problem längre.
Citera
2014-03-16, 19:50
Medlem
Hej hej!

Var får ni tag på matcher? När det gäller typ Pacquiao och Floyd och sådana namn så är det ju lugnt för de hamnar ju i en viss piratbukt ganska fort, men jag är lite vilse när det gäller att se matcher som t.ex. Garcia-Herrera, vet liksom inte var jag ska få tag på dem.
Citera
2014-03-17, 06:57
Medlem
tom-joness avatar
Es bueno ser capaz de hablar español si te gusta el boxeo. O hablar castellanos.

Citat:
Ursprungligen postat av Vinkruset
Hej hej!

Var får ni tag på matcher? När det gäller typ Pacquiao och Floyd och sådana namn så är det ju lugnt för de hamnar ju i en viss piratbukt ganska fort, men jag är lite vilse när det gäller att se matcher som t.ex. Garcia-Herrera, vet liksom inte var jag ska få tag på dem.

Vill du se en stream direkt på nätterna finns säkert en hel del att välja på, jag känner bara till gofirstrow.eu Sen om du vill lasta ner så blir du medlem på worldboxingvideoarchive.com Eller tittar direkt på nätet på allthebestfights.com Förut funkade sosoboxing.com men tror inte den är aktuell längre.
Citera
2014-03-17, 13:03
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Hehe, så vi delar även det intresset? Kul! Jag har läst spanska steg 1-4 och studerat i Sevilla två månader. Surfar ibland in på ESPN:s spanska boxningssida eller kikar på "Golpe a golpe" på youtube för att hålla igång kunskaperna, men mitt vokabulär börjar bli väldigt smalt heheh... att hålla igång en diskussion om boxning är ju dock inga problem längre.
Gör samma sak. ESPN:s spanska boxingssida besöker jag ofta och kollar också Golpe a Golpe när jag har tid Såg du avsnittet när Malignaggi var med? Riktigt bra spanska har han, blev lite förvånad faktiskt. Han kan nästan konversera på samma snabba sätt som han gör på engelskan. Pratar bättre spanska än Brandon Rios, Robert Guerrero och Danny Garcia. För övrigt så gillar jag verkligen Malignaggi som expertkommentator, vältalig och smarta insikter. Själv har jag bara studerat spanska på fritiden då mina studier tar upp mesta av tiden :/ Önskar att jag kunde lägga mer fokus på det. Men har börjat få en bra förståelse när jag läser och lyssnar, men prata är verkligen det svåra för mig. Får väl göra som du och dra till någon stad i Spanien o plugga någon gång, det är verkligen det bästa sättet att lära sig på. Instämmer, kul att vi delar intresset! Och som tom-jones skrev så är det en stor fördel att kunna spanska om man följer boxning med tanke på hur många boxare som kommer från Kuba, Mexiko, Argentina, Puerto Rico
Citera
2014-03-17, 22:14
Medlem
challiss avatar
Tycker precis som Godzilla att Malignaggi är riktigt bra som kommentator. Njuter av att lyssna på honom när Showtime har sändningar.

Marquez mot Alvarado, vilken fight det kommer bli! Jag hoppas verkligen på Mile High Mike efter Marquez pinsamma grinande post-fight mot Bradley, som han förlorade mycket övertygande mot. Nu när detta snack om att Marquez är en KO-maskin efter en punch mot Pacman kanske folk inte överskattar honom lika grovt igen. Alvarado är en tuff fighter med mycket grit och hjärta, kommer han tränad har han god chans att vinna. Marquez tar dock nog hem det på erfarenhet och smart boxande, han kommer nog vinna en UD eller MD skulle jag tippa på. Vilken vikt skulle de mötas i förresten? 140?
Citera
2014-03-18, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Vill du se en stream direkt på nätterna finns säkert en hel del att välja på, jag känner bara till gofirstrow.eu Sen om du vill lasta ner så blir du medlem på worldboxingvideoarchive.com Eller tittar direkt på nätet på allthebestfights.com Förut funkade sosoboxing.com men tror inte den är aktuell längre.

Tackar så mycket för detta!
Citera
2014-03-18, 12:33
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Tycker precis som Godzilla att Malignaggi är riktigt bra som kommentator. Njuter av att lyssna på honom när Showtime har sändningar.

Marquez mot Alvarado, vilken fight det kommer bli! Jag hoppas verkligen på Mile High Mike efter Marquez pinsamma grinande post-fight mot Bradley, som han förlorade mycket övertygande mot. Nu när detta snack om att Marquez är en KO-maskin efter en punch mot Pacman kanske folk inte överskattar honom lika grovt igen. Alvarado är en tuff fighter med mycket grit och hjärta, kommer han tränad har han god chans att vinna. Marquez tar dock nog hem det på erfarenhet och smart boxande, han kommer nog vinna en UD eller MD skulle jag tippa på. Vilken vikt skulle de mötas i förresten? 140?
Håller med, bra fight och bra matchup - båda kommer från förluster. Mycket som står på spel också, vinnaren av fighten lär få vinnaren av Bradley-Pacquiao. Läste att det kommer vara en catchweight på 143 pounds.

Kortet för Mayweather-Maidana kommer troligtvis se ut såhär, inget som är bekräftat än dock:
Khan vs Collazo (riktigt bra fight, den här kan vara galans fight)
Broner vs John Molina (Tune up-fight för Broner)
Matthysse vs Maldonado Jr (Tune up för Matthysse)

Tycker det är ett OK kort om de fighterna sker men hade hellre velat ha tuffare matchningar.

Edit: Gillar attityden Maidana har innan träningslägret mot Mayweather. Det här ska vara en enkel seger för Mayweather, men Maidana är stabil mentalt. Han kommer inte frysa, det är säkert. Han kommer gå fram o riskera att åka ner själv. Det här kan bli en riktigt bra fight. Han har power i båda händerna.
Senast redigerad av Godzilla3 2014-03-18 kl. 12:56.
Citera
2014-03-20, 16:04
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=df_LdJsIm2w

Tyson Fury levererar på presskonferensen mot Chisora, han verkar inte vara stabil den killen inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in