2010-11-06, 10:37
Medlem
ranare88ps avatar
Jag har inte någon riktig koll på damboxningen i Sverige men hur är Frida Wallbergs chanser i rumble of the kings den 27 november?
Citera
2010-11-07, 13:40
Medlem
intervalls avatar
Nån som vet om Abraham vs Froch och därmed även Helenius vs Levin sänds på tv10? Deras tablå sträcker sig endast 14 dagar framåt.. nån som vet?
Citera
2010-11-08, 00:03
Medlem
nickoruts avatar
Lopez-Marquez:
Citera
2010-11-08, 11:25
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Lopez-Marquez:
Nu har ni väl sett matchen?

Marquez var slut och hans axel var inte det största problemet för honom i ringen. Grym match i övrigt. Jag älskar Lopez, han må slarva med försvaret och bli allt för aggressiv, men fan vilken härlig inställning han har. Jag förväntar mig många FOTY kandidater i framtiden från honom. Att han dessutom är väldigt ödmjuk hjälper.

Glen Johnson är en annan boxare jag älskar. Han är en gammal gubbe utan några speciella fysiska förutsättningar, trots det går han in o krossar en ung, tallangful Green.

Judah räddades av domarna, Mathysse vann enligt mig.
Citera
2010-11-08, 15:48
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare

Marquez var slut och hans axel var inte det största problemet för honom i ringen. Grym match i övrigt. Jag älskar Lopez, han må slarva med försvaret och bli allt för aggressiv, men fan vilken härlig inställning han har. Jag förväntar mig många FOTY kandidater i framtiden från honom. Att han dessutom är väldigt ödmjuk hjälper.

Glen Johnson är en annan boxare jag älskar. Han är en gammal gubbe utan några speciella fysiska förutsättningar, trots det går han in o krossar en ung, tallangful Green.

Håller verkligen med om Judah! Man visste han han inte är samma boxare idag som för ett par år sedan, men jag blev ändå förvånad över hur dålig han var.

Vad tror ni om snacket om rematch mellan Marquez och Lopez? Försök till att rädda ansiktet från Marquez eller ett seriöst övervägande?
Citera
2010-11-08, 16:05
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Håller verkligen med om Judah! Man visste han han inte är samma boxare idag som för ett par år sedan, men jag blev ändå förvånad över hur dålig han var.

Vad tror ni om snacket om rematch mellan Marquez och Lopez? Försök till att rädda ansiktet från Marquez eller ett seriöst övervägande?
Hade Judah matchen dömts rätt hade jag tjänat en del extra pengar (vann förvisso på alla andra matcher) men då blir bortdömningar som denna djälvigt sura. Var helt säker på att jag hade vunnit, så får Judah det

Alla boxare vill ha rematch direkt efter att dom förlorat (fråga Darchinyan), sedan kommer dom hem och inser vad dom just gått igenom, räknar sina pengar och inser att det är inte värt att göra det igen. Marquez blir överkörd 9 gånger av 10 av Lopez, han är för ung, stark, skicklig och taktisk för att Marquez ska kunna slå honom.

Lopez kommer troligtvis att möta Gamboa i Juni. Jag tror han slår Gamboa på poäng. Gamboa börjar bäst men efter att Lopez träffat honom hårt i tredje slutar Gamboa försöka vinna och börjar amatörboxas, mark my words.
Citera
2010-11-08, 17:42
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare

Visst är Glen Johnson en skön lirare men Allan Green är inget att hänga i julgran. Jag bara vsste att Glen Johnson skulle knocka honom, därför Allan Green är så oerhört mentat svag så det finns bara inte. Han kommer aldrig att lyckas slå någon elitboxare och han hade inget i super 6 att göra. När Glen ställs mot vinnaren mellan Abraham vs Froch då får vi se om Glen fortfarande kan hänga med de allra bästa.
Citera
2010-11-09, 17:08
Medlem
Har kontaktat Viasat att försöka få dem att sända matchen mellan Pac och Margarito. Fick svar att de tyvärr inte skulle det, så då skrev jag tillbaka, att jag vill ha en förklaring varför de inte sänder världens populäraste boxare i en supermatch. Man abbonerar inte för att få skitgalor.
Citera
2010-11-09, 18:29
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Visst är Glen Johnson en skön lirare men Allan Green är inget att hänga i julgran. Jag bara vsste att Glen Johnson skulle knocka honom, därför Allan Green är så oerhört mentat svag så det finns bara inte. Han kommer aldrig att lyckas slå någon elitboxare och han hade inget i super 6 att göra. När Glen ställs mot vinnaren mellan Abraham vs Froch då får vi se om Glen fortfarande kan hänga med de allra bästa.
Det är sant, men han är atletiskt sett bra mycket tallangfullare än Johnson.
Citat:
Ursprungligen postat av Spetsnaz_85
Har kontaktat Viasat att försöka få dem att sända matchen mellan Pac och Margarito. Fick svar att de tyvärr inte skulle det, så då skrev jag tillbaka, att jag vill ha en förklaring varför de inte sänder världens populäraste boxare i en supermatch. Man abbonerar inte för att få skitgalor.
Bra gjort. Kanske borde göra det samma, men viasat är ju förutom boxningen dom tidigare visade, det absolut sämsta abonemanget.

Länge leve torrents.
Citera
2010-11-10, 15:46
Medlem
David Haye mot Audley Harrison i helgen.

Haye är ju skyhög favorit. Själv vet jag väldigt lite om Harrison, förutom att han tagit ett OS-guld.
Är han så chanslös som alla säger?

Vågar någon kunnig här inne försöka sig på ett tips? Hur kommer matchen se ut, hur avgörs den?
Citera
2010-11-11, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dymeta6
David Haye mot Audley Harrison i helgen.

Haye är ju skyhög favorit. Själv vet jag väldigt lite om Harrison, förutom att han tagit ett OS-guld.
Är han så chanslös som alla säger?

Vågar någon kunnig här inne försöka sig på ett tips? Hur kommer matchen se ut, hur avgörs den?

Hur mycket man än hatar Haye (och jag hatar verkligen den fjollan) så får man nog tyvärr inse att han förmodligen är alldeles för snabb för Harrison. Drömmen vore att Harrison träffar rejält så vi får se hur Haye reagerar. Han tar ju fighter mot kassa britter för att slippa bli mördad mot bröderna.

Lite smaklöst av Marg att driva med Roachs parkinson för övrigt... Men han påstår ju som vanligt att han inte hade någon aning!
Citera
2010-11-11, 12:12
Medlem
Jag tyckte det var kul att skoja med Freddie Parkinson, även fast nära anhriga haft samma sjukdom och avlidit. Jag menar, Freddie är offentlig. Han har snackat så jävla mycket bullshit om hur vissa fighters är färdiga, han förtjänar höra sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in