Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Håller verkligen med om Judah! Man visste han han inte är samma boxare idag som för ett par år sedan, men jag blev ändå förvånad över hur dålig han var.
Vad tror ni om snacket om rematch mellan Marquez och Lopez? Försök till att rädda ansiktet från Marquez eller ett seriöst övervägande?
Hade Judah matchen dömts rätt hade jag tjänat en del extra pengar (vann förvisso på alla andra matcher) men då blir bortdömningar som denna djälvigt sura. Var helt säker på att jag hade vunnit, så får Judah det
Alla boxare vill ha rematch direkt efter att dom förlorat (fråga Darchinyan), sedan kommer dom hem och inser vad dom just gått igenom, räknar sina pengar och inser att det är inte värt att göra det igen. Marquez blir överkörd 9 gånger av 10 av Lopez, han är för ung, stark, skicklig och taktisk för att Marquez ska kunna slå honom.
Lopez kommer troligtvis att möta Gamboa i Juni. Jag tror han slår Gamboa på poäng. Gamboa börjar bäst men efter att Lopez träffat honom hårt i tredje slutar Gamboa försöka vinna och börjar amatörboxas, mark my words.