2009-10-12, 22:36
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
roach börjar gå mig på nerverna..
Ja eller hur. Vafan skit i att boxa då ifall man inte är beredd att göra det under vanliga regler. Först ska de få Cotto att banta ihjäl sig, trots att de vill utmana om hans titel i welter så ska de inte boxa i welter. Vad fan är det? Boxa i 147 eller så blir det ju ingen titelfight. Det är trots allt en sport, inte nån jävla 24/7 dokusåpa. Vad blir nästa grej, ska Cotto ha tjockare handskar för att han är "större"? Håll käft och boxa.

Jag är överhuvudtaget så trött på snacket "it´s a business", vadå det är ju faktiskt en sport framförallt, ingen som bryr sig om det längre? Det kan inte bara handla om att maximera sin profit, nån måste väl vilja bli en legend i sporten också.
Citera
2009-10-13, 10:17
Medlem
tom-joness avatar
JuanMa Lopez vs Rogers Mtagwa, riktigt tung fight! Mtagwa har ju inga skills alls men jävlar vad tuff han är! Kolla även hans krig mot Tomas Villa, sluggfest med dramatiskt slut. Mtagwa kan bli en ny Gatti-typ, alltid action, livsfarlig när han själv är hårt träffad. Lopez hade tur att fighten tog slut, en rond till och han hade blivit stoppad! Kandidat till Fight Of The Year, helt klart.
Citera
2009-10-13, 16:25
Medlem
camejos avatar
japp, håller med. ska man bli welter champ, så ska det vara en welterfight. inga genvägar... att dom fick igenom det är tragiskt.

hur delades pursen förresten? jag var inte så uppmärksam under förhandlingarna.. 60-40 pac?
Citera
2009-10-13, 16:25
Medlem
schabo-labos avatar
Det låter som något man får spana in, fighten alltså. Tack för tipset.
Citera
2009-10-13, 18:19
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
japp, håller med. ska man bli welter champ, så ska det vara en welterfight. inga genvägar... att dom fick igenom det är tragiskt.

hur delades pursen förresten? jag var inte så uppmärksam under förhandlingarna.. 60-40 pac?
Nu var det ju ett tag sen det blev klart men jag har för mig att Cotto är garanterad $6.5 milj och Pac $12 milj och sen hade Pac 65-35 i PPV och övrigt. Om inte minnet sviker helt.
Citera
2009-10-13, 18:24
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Nu var det ju ett tag sen det blev klart men jag har för mig att Cotto är garanterad $6.5 milj och Pac $12 milj och sen hade Pac 65-35 i PPV och övrigt. Om inte minnet sviker helt.
Jisses. Cotto blev verkligen rövknullad. Cotto är ett stort namn och drar mycket publik/ppv.

Detta med diamantbältet är så jävla sjukt så det finns inte. Nåja, boxning är business. Att Pacquiao inte ens fightats i weltervikt men ändå kommer vara champ i viktklassen vid vinst är ju bara lite.... Ja jag vet inte vad.
Citera
2009-10-13, 18:30
Medlem
fugus avatar
Trevlig helg framför oss.

Showtime
October 17
O2 World Arena, Kreuzberg, Berlin, Germany
Arthur Abraham vs Jermain Taylor (super middleweights)

Showtime
October 17
Trent FM Arena, Nottingham, Nottinghamshire, United Kingdom
Carl Froch vs Andre Dirrell (WBC super championship)
Citera
2009-10-13, 19:48
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Trevlig helg framför oss.

Showtime
October 17
O2 World Arena, Kreuzberg, Berlin, Germany
Arthur Abraham vs Jermain Taylor (super middleweights)

Showtime
October 17
Trent FM Arena, Nottingham, Nottinghamshire, United Kingdom
Carl Froch vs Andre Dirrell (WBC super championship)

Och vinnarna här blir Froch och Taylor.
Citera
2009-10-13, 19:56
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Jisses. Cotto blev verkligen rövknullad. Cotto är ett stort namn och drar mycket publik/ppv.

Detta med diamantbältet är så jävla sjukt så det finns inte. Nåja, boxning är business. Att Pacquiao inte ens fightats i weltervikt men ändå kommer vara champ i viktklassen vid vinst är ju bara lite.... Ja jag vet inte vad.

Jag skulle nästan kunna säga att jag gärna skulle bli rövknullad för $6.5 milj....

Men det är Cottos överlägset största gage i karriären och med PPV så lär han hamna runt $10 milj, och med tanke på att Pacman är ett mkt större namn hos gemene man så vet jag inte riktigt om han blev så pippad i arslet här...
Citera
2009-10-13, 20:02
Medlem
fugus avatar
Citat:
Och vinnarna här blir Froch och Taylor.
Jag medger att Froch kommer vinna. Däremot segrar Abraham.
Citera
2009-10-13, 20:03
Medlem
fugus avatar
Citat:
Jag skulle nästan kunna säga att jag gärna skulle bli rövknullad för $6.5 milj....

Men det är Cottos överlägset största gage i karriären och med PPV så lär han hamna runt $10 milj, och med tanke på att Pacman är ett mkt större namn hos gemene man så vet jag inte riktigt om han blev så pippad i arslet här...
Frågan är om Pacquiao är ett såpass mycket större namn. Och jag är långtifrån säker på att Pacquiao säljer så bra som alla tror. Mot både Hatton och Dela Hoya har han sålt betydligt mindre än Mayweather mot dessa. Och man ska inte underskatta Cottos dragkraft. Finns jävligt många puerto-ricaner i usa.

Pengarna är det givetvis inget fel på. Men %splitten verkar lite skev.
Citera
2009-10-13, 20:58
Medlem
camejos avatar
då väljer jag dirrell och taylor. mest önsketänkande dock...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in