2011-05-20, 21:16
Medlem
Jag tyckte inte riktigt att Pacmans aktier steg efter att ha plågat mig igenom hans match med Mosley några gånger nu. Shane Mosley är INTE en defensivt duktig boxare, det har han aldrig varit, istället har han rönt sina framgångar med sin slagstyrka, sin snabbhet och med sin gameness. Efter att ha blivit totalt utboxad av Floyd så mötte han Sergio Mora, i en match som jag tyckte att han förlorade.

Ändå hade Pacquiao klara problem med att komma åt Mosley och vaggades lätt in i ett lägre tempo. Jag tycke Pacquiao visade upp många av de gamla misstagen som han hade i de lägre viktklasserna. Han hoppade in med slag, tappade balansen och hittade inte rätt avstånd. Det får en att undra hur han skulle klara sig mot en så pass skolad boxare som Floyd. Missförstå mig rätt nu: Pacquiao är en fantastisk boxare, en underhållande fighter och klar P4P-etta (eftersom floyd mest slåss med vakter och kvinnor nu för tiden), MEN jag tror Floyd skulle plocka isär honom med lead-right hands om/när de möts.

Ortiz mot Berto var en riktigt bra match, just nu FOTY för mig med Rios-Acosta som tvåa, men jag tyckte att Berto redan hade en klar förlust på sin record mot Luis Collazo som pressade honom på ett liknande sätt som Ortiz gjorde. Ortiz gjorde det bra, han fick visa att han är en fighter trots allt, men jag tror inte att han är inte redo för Pacquiao - inte än.

Så om Floyd inte beslutar sig för att göra comeback tycker inte jag att det finns så där jättemånga spännande matcher därute för Pacquiao. Martinez är en grym fighter men alldeles för stor, jag tror dessutom att han skulle ha lite problem med att komma ner till 154 nu, han är ordentligt rippad som mellanviktare och har vuxit in i den viktklassen. Så det får väl bli en ny ganska trist match mot Marquez för Pacquiao, suck....
Citera
2011-05-20, 21:34
Medlem
Jag fick sagt det jag ville, man kan inte kräva JMM @ 135 samtidigt som Martinez @ 155. Om du inte känner igen dig i detta så ignorera det.

Jag har inget emot att Pac möter Ortiz, och jag har inte sagt det heller. Utan bara påpekat det många andra sagt att Ortiz inte mötte en Berto som är sig självt vilket fick Ortiz att kanske se bättre ut än han egentligen är.

Ja varför ska han möta Cotto igen? Cotto är den enda som gett Pac problem i 140+ och det är trots allt i 140 Pac ska fortsätta.

Enda sättet Bradley kan vinna mot Khan är att han skallar ihjäl Khan. Men vem man håller på där är en egens åsikt.

Visst jag vill se Pac vs Ortiz och Bradley eller ännu starkare och yngre killar som är på väg upp i sin karriär, men Martinez är och kommer alltid att vara för stor för Pacquiao @ 155 hur ni än vrider och vänder på det. Vill jag se den matchen i en catchweight? Nej. Vill jag se Pac-Jmm i catchweight? Ja men 140 max. I vilket fall så kommer dem att väga ungefär lika mycket som deras förra matcher, Pac väger in mellan 144-147 under fight night.

Hans två matcher mot JMM var grymma och jag tror och tycker som många andra att JMM antingen vann eller drog lika. Men om Pac inte möter JMM så lipar folk på vänster sida, möter Pac inte Martinez så lipar folk på höger sida. Folket i emellan där ska antingen välja sida eller vara tyst för kraven är omöjliga. Det är det jag vill få sagt. Det är en loose-loose-situation.

I vilket fall så kommer Pac's legacy att se mycket bättre ut än Mayweathers om 40år. Det gör det idag också men är mer eller mindre defamed av Mayweather familjens drog anklagelser. Oskyldig tills motsatsen bevisats.

Att boxningen idag är mer politik och ekonomi än boxning är känt sen länge. Tyvärr så lever vi i den tiden där pengar styr allt, pengar är alltid något människan kommer att sträva efter och tyvärr så kan man inte se nån framtid i boxning, ufc etc utan att det är politik och ekonomi inblandat.

Ja, Donaire är riktigt kul att kolla på, älskar hans på något sett stilrena boxnigsstil. Samt att han inte duckar för någon.
Citera
2011-05-21, 06:54
Medlem
bomayes avatar
det här är ju förbannat jävla roligt i allafall!

http://content.usatoday.com/communities/gameon/post/2011/05/pacquiao-would-like-to-ban-condoms-in-philippines/1

Jag är helt klart ett fan av politikerna Pacquiao, om han fortsätter leverera såna här extravaganta förslag.
Citera
2011-05-21, 14:41
Medlem
HOPKINS VS PASCAL inatt!

Tips, tankar? Många experter har Hopkins som favorit, men spelbolagen favoriserar Pascal...

Kan Hopkins, 46 år, boxa ut Pascal i detta returmöte? Man pratar mkt om hur bra Hopkins är på att justera sina små misstag från den 1:a matchen, men Pascal då? Han kan ju faktiskt också förbättra sig... Väldigt lurig match.

Hopkins behöver förmodligen vinna ganska klart dessutom, eftersom han är på bortaplan.
Hans haka känns inte lika stabil som förr, och han kom in på invägningen lite för tung...

Vågar man satsa en tusing på Hopkins eller är det galet?

Kom igen boxningsmurvlar, analysera och tipsa tack!
Citera
2011-05-21, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dymeta6
HOPKINS VS PASCAL inatt!

Tips, tankar? Många experter har Hopkins som favorit, men spelbolagen favoriserar Pascal...

Kan Hopkins, 46 år, boxa ut Pascal i detta returmöte? Man pratar mkt om hur bra Hopkins är på att justera sina små misstag från den 1:a matchen, men Pascal då? Han kan ju faktiskt också förbättra sig... Väldigt lurig match.

Hopkins behöver förmodligen vinna ganska klart dessutom, eftersom han är på bortaplan.
Hans haka känns inte lika stabil som förr, och han kom in på invägningen lite för tung...

Vågar man satsa en tusing på Hopkins eller är det galet?

Kom igen boxningsmurvlar, analysera och tipsa tack!

Jag tror på Hopkins via UD. Det är självfallet knepigt med så pass gamla fighters som honom, de kan ju bli helt färdiga över en natt, men jag har alltid som regel nummer ett att aldrig satsa mot Hopkins. Han är ett unikum i boxningsvärlden och man kan ifrågasätta alla hans förluster sedan första match mot Roy Jones i början på nittiotalet.

Jag tror att han har Pascals "number", som man brukar säga. Pascal är en fighter som har tröttnat markant i många av sina stora matcher, förmodligen för att han är så pass muskulös och har en ganska ryckig, energislösande stil. Hopkins kommer att arbeta med kroppslag i början för att sedan öka tempot i efter sjätte ronden och helt enkelt bryta ner Pascal.

En annan match som jag lite taggad inför är James DeGale mot George Groves. De möts egentligen kanske förtidigt i sina karriärer men det är en riktig "grudge match" då båda herrarna genuint ogillar varandra. Lite Benn-Eubank feeling över det hela. Tror på DeGale via UD eller sent stopp, men hoppas lite på Groves.
Citera
2011-05-21, 19:50
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Hopkins vs Pascal blir spännande men kvällens match kan mycket väl bli förmatchen Chad Dawson vs Adrian Diaconu. Jag gillar verkligen Chad så jag hoppas han ser till och vinner.
Citera
2011-05-21, 19:58
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyBriscoe
Jag tror på Hopkins via UD. Det är självfallet knepigt med så pass gamla fighters som honom, de kan ju bli helt färdiga över en natt, men jag har alltid som regel nummer ett att aldrig satsa mot Hopkins. Han är ett unikum i boxningsvärlden och man kan ifrågasätta alla hans förluster sedan första match mot Roy Jones i början på nittiotalet.

Jag tror att han har Pascals "number", som man brukar säga. Pascal är en fighter som har tröttnat markant i många av sina stora matcher, förmodligen för att han är så pass muskulös och har en ganska ryckig, energislösande stil. Hopkins kommer att arbeta med kroppslag i början för att sedan öka tempot i efter sjätte ronden och helt enkelt bryta ner Pascal.

En annan match som jag lite taggad inför är James DeGale mot George Groves. De möts egentligen kanske förtidigt i sina karriärer men det är en riktig "grudge match" då båda herrarna genuint ogillar varandra. Lite Benn-Eubank feeling över det hela. Tror på DeGale via UD eller sent stopp, men hoppas lite på Groves.

Tänkte precis ta upp samma fight, som de flesta verkat missa. DeGale-Groves är en riktig höjdare tycker jag. Det är väldigt ovanligt att två stora promotorer (Frank Warren och Hayemaker) matchar sina främsta obesegrade prospects mot varandra så tidigt i karriären. Och som du skriver, de ogillar verkligen varandra. Kollade ni in Ringside med Johnny Nelson och Adam Smith i mars när de båda var i studion? Inga kamrater direkt. DeGale betedde sig som en jävla barnunge, medan Groves vägrade att sänka sig till hans nivå. Kanske var DeGale lite nervös. Groves vann helt klart den kampen.

DeGale var ju dock riktigt imponerande mot Paul Smith, han såg väldigt mogen ut i sin boxning där. Fightades avslappnat och hade full kontroll på en mkt mer rutinerad motståndare. Groves är ju också talangfull, besegrade ju faktiskt DeGale som amatör men han slösar lite för mkt energi under fighterna. Stora intensiva rörelser, sådant håller inte i 12 ronder (såvida man inte heter Pacquiao). Han har fått bra träning nu, har ju varit i Miami på David Hayes camp och sparrat mot Andre Dirrell.

Tyvärr tror jag nog att en poängseger för DeGale är trolig, men jag hoppas starkt på en KO-seger för Groves. Han verkar vara en ganska skön snubbe medan jag ogillar DeGale rätt starkt. Vidrigt dryg attityd, och beter sig som en snorunge. Angriper hela tiden Groves utseende, att han skulle vara en "ugly kid with his ginger nut". Ja Groves är rödhårig, so what, men ser väl helt normal ut utseendemässigt. Tycker nog DeGale borde kollat sig i spegeln innan han börjar härja om hur andra ser ut. Verkar divig överhuvudtaget, och har ju blivit utbuad av publiken i England ända sen proffsdebuten, trots att han hade ett OS-guld i bagaget. Säger väl det mesta.
Citera
2011-05-21, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Tänkte precis ta upp samma fight, som de flesta verkat missa. DeGale-Groves är en riktig höjdare tycker jag. Det är väldigt ovanligt att två stora promotorer (Frank Warren och Hayemaker) matchar sina främsta obesegrade prospects mot varandra så tidigt i karriären. Och som du skriver, de ogillar verkligen varandra. Kollade ni in Ringside med Johnny Nelson och Adam Smith i mars när de båda var i studion? Inga kamrater direkt. DeGale betedde sig som en jävla barnunge, medan Groves vägrade att sänka sig till hans nivå. Kanske var DeGale lite nervös. Groves vann helt klart den kampen.

DeGale var ju dock riktigt imponerande mot Paul Smith, han såg väldigt mogen ut i sin boxning där. Fightades avslappnat och hade full kontroll på en mkt mer rutinerad motståndare. Groves är ju också talangfull, besegrade ju faktiskt DeGale som amatör men han slösar lite för mkt energi under fighterna. Stora intensiva rörelser, sådant håller inte i 12 ronder (såvida man inte heter Pacquiao). Han har fått bra träning nu, har ju varit i Miami på David Hayes camp och sparrat mot Andre Dirrell.

Tyvärr tror jag nog att en poängseger för DeGale är trolig, men jag hoppas starkt på en KO-seger för Groves. Han verkar vara en ganska skön snubbe medan jag ogillar DeGale rätt starkt. Vidrigt dryg attityd, och beter sig som en snorunge. Angriper hela tiden Groves utseende, att han skulle vara en "ugly kid with his ginger nut". Ja Groves är rödhårig, so what, men ser väl helt normal ut utseendemässigt. Tycker nog DeGale borde kollat sig i spegeln innan han börjar härja om hur andra ser ut. Verkar divig överhuvudtaget, och har ju blivit utbuad av publiken i England ända sen proffsdebuten, trots att han hade ett OS-guld i bagaget. Säger väl det mesta.

Och vad tycker och tror Tom-Jones om Hopkins vs Pascal?

Vet att du är sjukt kunnig så analysera gärna!
Citera
2011-05-21, 20:05
Medlem
tom-joness avatar
Jag skulle inte satsa några pengar på Hopkins-fighten. Det kan gå precis hursomhelst. Pascal verkar ruggigt taggad denna gång. Och hur fan ska man tolka att Hopkins missar vikten? Han som är disciplin personifierat.

Men Bad Chad har tydligen sett riktigt skarp ut i träning enligt Emanuel Steward som ju är hans nya tränare. Steward brukar ju inte hymla om hans nya boxares svagheter och vad de behöver förbättra. Men han var nästa bara positiv till Dawson. Och han har ju en otrolig talang som han ju faktiskt fått ut ganska lite av, hittills. Bra snubbe, fantastisk boxare.
Citera
2011-05-21, 20:07
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Jag skulle inte satsa några pengar på Hopkins-fighten. Det kan gå precis hursomhelst. Pascal verkar ruggigt taggad denna gång. Och hur fan ska man tolka att Hopkins missar vikten? Han som är disciplin personifierat.

Men Bad Chad har tydligen sett riktigt skarp ut i träning enligt Emanuel Steward som ju är hans nya tränare. Steward brukar ju inte hymla om hans nya boxares svagheter och vad de behöver förbättra. Men han var nästa bara positiv till Dawson. Och han har ju en otrolig talang som han ju faktiskt fått ut ganska lite av, hittills. Bra snubbe, fantastisk boxare.

Det var ju en djup analys av Hopkins-fighten. Hinner inte mer. Men den fighten blir jag inte riktigt klok på, har inte en aning om hur det kommer gå. Hoppas på Bernard dock, och att han slutar sen.
Citera
2011-05-21, 20:17
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Det är bara tragiskt att Roy forsätter sin karriär. Mannen som knappt gick att få in hårda rena träffar på och som själv brukade säga att han skulle lägga av om han började ta stryk för han var rädd att sluta som Gerald Mcclellan. Det är precis det som kommer hända om han inte lägger av. Ännu en gång blir han brutalt utslagen.
Citera
2011-05-21, 23:37
Medlem
Brakkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Det är bara tragiskt att Roy forsätter sin karriär. Mannen som knappt gick att få in hårda rena träffar på och som själv brukade säga att han skulle lägga av om han började ta stryk för han var rädd att sluta som Gerald Mcclellan. Det är precis det som kommer hända om han inte lägger av. Ännu en gång blir han brutalt utslagen.
Vad gör domaren som står där och tittar på då Roy Jones hänger medvetslös, snett framåtlutad.

Lebedev fattar att Jones är utslagen, han väntar på att domaren ska stoppa matchen, men när domaren inte gör det så tänker Lebedev "Nähä, då smackar jag på en smäll till då", och så "PANG i Roy Jones skalle, varpå Jones tog ytterligare ett steg mot McClellan-status. Ruggigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in