2011-01-10, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getmecashmed
Herslev Brygghus sparrisölet är ju en unken strumpa i halsen. Fy vad minnen det kommer nu

Den var faktiskt ganska otäck, även om inte många i den här tråden kommer att prova den.
Citera
2011-01-10, 20:12
Medlem
Disco-Mannens avatar
Nog för att jag gillar bocköl, men Einbecker Ur-Bock Hell smakade fan bara sprit. Fast vill man bli full så funkar den utmärkt
Citera
2011-01-11, 00:03
Medlem
Många av de billiga ölsorterna som folk handlar hem billigt från Tyskland smakar dåligt enligt mig.
Harboe är väl en av de värsta, speciellt Björne brygg, Carlsberg svart tycker jag inte heller alls om.

Carlsberg gör även ett öl som heter masterbrew (vet inte om det finns i Sverige dock),för mig är det nog det enda ölet som jag inte får ner, det ligger på 10% så det är ju en bidragande faktor till att det inte smakar bra. Jag tycker det smakar som lättöl med vodka i ungefär, plus en äcklig bismak.

Jag tycker inte att allt billigt öl som man köper i Tyskland smakar illa, Slots t.ex. är helt okej, även om det är lååångt ifrån en favorit.

Höll på att glömma veteöl, riktigt äckligt men det finns ju många som gillar det också.
Citera
2011-01-11, 01:28
Medlem
fenceteeths avatar
Elk och Kung är oförlåtliga. Vidrigt är bara förnamnet.
Citera
2011-01-11, 19:42
Medlem
nero1s avatar
Köpte ett tjeckiskt öl för att testa förra veckan. Minns ej riktigt namnet. "Krusovic" eller nått i den stilen. En guldfärgad 50cl aluminiumbutelj med loggan i röd skrift.. Kostade 15.90kr.
Vidrigaste skiten jag smakat. Första klunken tänkte jag_" ah, det var en annorlunda smak, fruktig?"

Tog en klunk till-"nej fy fan, detta smakar ju verkligen som rostvatten från en sönder-rostad plåttunna"..
Fy fan. Vidrig.

Annars är ju Carlsberg Sort Guld en mardröm som alltid håller ställningarna som något av det vidrigaste som finns. Kanske beror det så mycket på att man sammankopplar den med juggeföreningar för 7-8 årsedan. Varända jävla balkanresenär hade ett par lådor Sort Guld i sin baklucka på den tiden.. Men den blir inte godare för det precis... Smakar verkligen beskt fyllepiss...
Senast redigerad av nero1 2011-01-11 kl. 19:44.
Citera
2011-01-13, 20:20
Medlem
Qlipps avatar
Ytterligare tips på öl som ska undvikas.

https://www.flashback.org/t21042
https://www.flashback.org/t1347818
https://www.flashback.org/t131696
Citera
2011-02-04, 20:54
Medlem
månss avatar
Fick med mig en Meister hem från Egypten som jag nu slått upp.
Den smakade skit därnere och smakar skit här hemma. Det är ju inte direkt läge att åka ner och klaga så jag håller käft och dricker upp.
Citera
2011-02-04, 20:56
Medlem
Grabakas avatar
Budweiser, helt klart. En vidrig Kung går ned lättare för att det smakar ju i alla fall någonting.
Citera
2011-02-06, 16:33
Medlem
Norrlands guld smakar riktigt horribelt äckligt, och delar förstaplats med mörkt öl och de flesta julbrygder jag smakat. Riktigt så det tåras i ögonen, och kräkreflexen vaknar till liv. Dricks inte ens om det bjuds..

Måste även tillägga att jaegermeister är nåt sinnessjukt vidrigt. Förstår inte dom som förstör redbull med denna vidriga sprit.. Fyfan.

Till det komiska hör att jag gillar slots guld starkt! Och även smuggelspendrups. Klart det bästa smugglet man kan köpa. Ni som tycker det är tidernas vidrigaste öl, har ni aldrig smakat på norrlands?
Citera
2011-02-06, 17:40
Medlem
Bedarö bitter ,aldrig smakat en vidrigare öl
Citera
2011-02-06, 18:39
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234567
Bedarö bitter ,aldrig smakat en vidrigare öl

Dumt att diskutera smak, men här måste jag ändå reagera.

Vad gillar du för öl annars? För jag tycker du ska ge Bedarö bitter en chans till. Den är betydligt bättre än det mesta slasket som säljs.
Citera
2011-02-06, 18:49
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Dumt att diskutera smak, men här måste jag ändå reagera.

Vad gillar du för öl annars? För jag tycker du ska ge Bedarö bitter en chans till. Den är betydligt bättre än det mesta slasket som säljs.
Håller med. Bedarö är en av de få riktigt bra sorterna på Bolaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in