2010-02-26, 22:44
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxen
Kung!

Nog fan kan man göra det bättre själv, bokstavligt talat!

Den är riktigt vidrig, en av få sorter som jag helt bojkottar
Citera
2010-02-27, 13:41
Medlem
Skalmanssons avatar
Stockholm är nog den äckligaste ölen som finns..

Kung, Sofiero, Slotts och Spendrups ligger tätt efter
Senast redigerad av Skalmansson 2010-02-27 kl. 13:46.
Citera
2010-02-27, 13:44
Medlem
Fenrers avatar
Valfri amerikansk lager, totalt smaklös, tex Budweiser.

Inte att förväxla med den Tjeckiska Budweisern, som är en av de godaste ölen på marknaden.
Citera
2010-02-27, 13:56
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer

Inte att förväxla med den Tjeckiska Budweisern, som är en av de godaste ölen på marknaden.
Lite grov generalisering där tycker jag. Exempelvis Brooklyn Lager och Samuel Adams Boston Lager kan inte jämföras med Bud, Coors och Miller.
Citera
2010-02-27, 16:39
Medlem
Citat:

Som föregående skribent säger så har du fel i att all amerikansk lager är menlös, Brooklyn Lager är imho en av de bättre som jag smakat.
Måste också få påpeka att menlös öl som Bud inte är detsamma som äcklig öl. En äcklig öl anser jag vara typ slotts, den går ju inte ner for shit... uke:
Citera
2010-02-27, 17:41
Medlem
Citat:

Jag håller med dig om att många lageröl makar precis som kolsyrat vatten, men äckligt är det ju inte för det. Inte heller något jag köper, men med äcklig öl menar jag öl som har en dålig, äcklig, konstig smak som gör att man vill spotta ut.
Citera
2010-02-28, 04:09
Medlem
Saypayaas avatar
Harboe Gold är riktigt vidrigt
Citera
2010-02-28, 10:28
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladde
Den vanligaste och blaskigate är väl ändå Spendrups som dem serverar under namnet "Stor stark" på krogen. Fy fan
Kan inte annat än hålla med broder. Aldrig att jag att jag sitter och häller i mig sådan skit bara för att den är billig.
Citera
2010-03-02, 11:00
Medlem
FlygandeBacons avatar
Odins 3,5 smakar skit! även ngn mörk tjeckisk öl som jag smakade för ngn dag sedan
Citera
2010-03-02, 14:40
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladde
Den vanligaste och blaskigate är väl ändå Spendrups som dem serverar under namnet "Stor stark" på krogen. Fy fan
Håller med helt och hållet! Sån där blaskig skit kan jag inte dricka vad dom än kallar det. Tacka vet jag Hobgoblin, Punk IPA och Carribbean Rum Stout.
Citera
2010-03-02, 22:17
Medlem
Harboe måste vara det i särklass vidrigaste ölen. Under min tid som student fick jag händerna på ett flak med Harboe Ale(jag gillar ale). Efter att vid olika tillfällen försökt dricka, bjuda och skänka bort flaket utan att ha blivit av med mer än 5 burkar så ställde jag ut den i trapphuset i studentlängan.

Av de svenska pisslagerna så är Spendrups förvånansvärt osmaklig. Svenska 7% öl är inte heller någon höjdare, belgarna lyckas men de svenska bryggarna verkar hälla smuggelvodka i ölen för att få till de sista procenten.
Citera
2010-03-02, 22:42
Medlem
Kreeps avatar
Provade en spontajäst öl en gång, smakade galla. Ingen höjdare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in