2018-05-23, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84
Murphys Irish stout och Arboga 10,2.

Murphys Stout den mörka är ju jätte god. Synd att den är så ovanlig att hitta. Den röda varianten är dock äcklig.
Citera
2018-05-24, 13:32
Medlem
MKGs avatar
Eftersom jag brygger själv och är stolt innehavare av ett bryggverk, så skulle jag kunna säga "all öl är mer eller mindre god", i alla fall om den inte är infekterad med mjölksyra eller så.
Men det är inte riktigt sant. Jag har en ölstil, inte ett speciellt märke alltså, som jag inte fixar - Berliner Weisse, en typ av veteöl som bryggs i Brandenburg och runt Berlin. Den har en kraftig mjölksyrasmak som river i halsen, som påminner om surnat vetekli.
Sedan har jag själv det tvivelaktiga nöjet att ha bryggt en saison, belgisk-nordfransk ale, som jäst för varmt med en jävligt tjurig jäststam (tror det var Mangrove Jacks saisonjäst) och den fick en massa bismaker av fenol, aldehyder och elände. Den var fanimig äcklig. Jäststammen skull klara jästemperaturer upp emot 25C, jag gjorde den på sommaren då det var ungefär så varmt, men det var en ren lögn att den fixade så höga temperaturer. Urk. Enda som gillade den var en kollega som tyckte den var svingod, tror han drack upp alltihop, 25 liter nånstans....
Citera
2018-05-24, 14:28
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Murphys Stout den mörka är ju jätte god. Synd att den är så ovanlig att hitta. Den röda varianten är dock äcklig.
Det var 4 år sedan jag drack den. Får testa den igen. Den finns på Ica och Coop.
Citera
2018-05-27, 04:48
Medlem
Skauris avatar
Fagerhult är den äckligaste ölen jag har provat, måste jag säga. Den känns mer som en billigare budgetöl för att få jobbet gjort. Inte alls bra.
Citera
2018-06-10, 20:22
Medlem
Sofiero och Kung. Och vill man försäkra sig om det förtär man dem i 50 cl burk.
Citera
2018-06-27, 19:48
Medlem
prominentens avatar
Ni som bor i GBG kan skicka PM till mig så kör jag en blindprovning GRATIS lördag 4 augusti. Ca 6 ölsorter.

Temat är hemligt (men viktigt) och resultatet kommer att redovisas här.

OK? Max 10 deltagare. Först till kvarn.
Citera
2018-06-28, 21:18
Medlem
prominentens avatar
BUMP! PM för frågor helt ok.

Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Ni som bor i GBG kan skicka PM till mig så kör jag en blindprovning
GRATIS lördag 4 augusti. Ca 6 ölsorter.

Temat är hemligt (men viktigt) och resultatet kommer att redovisas här.

OK? Max 10 deltagare. Först till kvarn.
Citera
2018-06-29, 05:28
Medlem
Mittpunkts avatar
Harbour kommer jag ihåg att jag drack för 15-16 år sedan. Den smakade råttgift rent ut sagt. Finns en annan öl som också smakar råttgift och finns att köpa i gränsbutikerna i Tyskland och det är 1795 Original Czech Lager. Farsan brukar handla den där nere och jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur han får ned den skiten asså Värre öl får man leta efter.
Citera
2018-07-25, 21:08
Medlem
Ygg3s avatar
Sitter här med en Spendrups bright.. fyfan vad vidrig.. den slår inte Arboga 10.2 i äcklighet men definitivt den sämsta jag druckit i 5% klassen
Citera
2018-07-25, 21:15
Medlem
I den här värmen skulle jag säga att ingen öl är äcklig. Åtminstone inte den första flaskan/burken/glaset.

Jag äcklas aldrig av öl, men visst, vissa är väl lite mindre goda.

Med detta sagt, jag köper nästan aldrig veteöl. Även om en Erdinger Dunkel någon gång kan slinka ned.
Citera
2018-11-24, 12:15
Medlem
banjospelare420s avatar
Risingsbo ger mig kräkreflexer Smakar som en blandning av papper och metall. Spendrups, Mariestads och Sofiero är heller inga höjdare enligt mig. Nä, här njuter man i skrivande stund av en Staropramen på burk
Citera
2018-11-24, 12:24
Medlem
Mitch-Moons avatar
Detta: https://www.drinko.se/thor-bla-thor.html är en hälsovådligt äcklig dryck som absolut ska undvikas. Jag tar mig friheten att kalla det falsk öl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in