2002-05-02, 21:51
äldre konto (old)
Ej medlem
håller med om att hansa smakar förjävligt. efter några öl känns det som om man ska spy.

dansk pilsner eller corona är godast!
Citera
2002-05-13, 19:29
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolly_Stomper
Weissbier är väl öl som inte riktigt har jäst färdigt va?

Weissbier ett slags veteöl. Veteöl är öl där hela eller delar av mängden kornmalt bytts ut mot mältat vete istället.

Weissbier är precis lika "färdigjäst" som annan öl.

H
Citera
2002-05-14, 16:23
Medlem
ok... men det smakar skit ändå =)
Citera
2002-05-20, 03:28
Medlem
nu blir jag nog dödad...

Får man ens säga att Sort guld är den äckligaste ölen någonsin, det tar vi reda på nu...
Citera
2002-05-20, 13:23
äldre konto (old)
Ej medlem
Det finns ganska manga riktigt vidriga olsorter. Det fantastiska ar att olsorter som inte smakar ett dugg mer an vatten ar omtalade som ganska bra ol, till dessa hor till exempel Budweiser och Sol. Dessa mineralvatten gar fett bort.
En annan kategori som direkt gar att rakna bort ar olsorter som ar alldeles for starka till exempel, dynamitol, elefantol och ganska manga belgiska sorter som ligger pa over 9%.
Forutom dessa sa kan man snabbt rakn bort rent horibla olsorter som maste vara bland varldens ackligaste.
Klart ackligast ar Schlossgold. Ett ol med svart vinbars smak som kommer fran osterrike.
Ett annat riktigt vidrig ol ar Franciskaner. Ett weisbeir dvs med jasten kvar och dessutom med en eftersmak av kemisk jordgubb.
Sedan sa finns det Porter som paminner om en blandning mellan tjara och kaffesump.
Desto intressantare ar val vilka sorter som ar riktigt smaskiga och mina favoriter ar, Newcastle Brown ale, Kilkenny, Heineken, Caffreys, 1828 mfl.
Citera
2002-05-20, 19:31
Medlem
Kopparbergs Special Brew (nr 11315) 10% Öl smakar pest men ger mer alkohol för pengarna.
Citera
2002-05-25, 14:29
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perkele
Michelob är den i särklass äckligaste ölen jag någonsin druckit. Fullständigt vedervärdig!
Inte bara den utan nästan all amerikansk sörja som de kallar öl. Budweiser är en bottennotering.
Citera
2002-05-29, 14:02
äldre konto (old)
Ej medlem
på bolaget så frågade min polare efter 2 av de äcligaste ölen. detta resulterade i att han ett öl som hette cordon och fy fan det är nog den äckligaste ölen jag vet.
Citera
2002-06-04, 10:07
Medlem
extatics avatar
Veteöl. Och all öl med fällning av jäst i .. Huvva! :x
Citera
2002-07-01, 15:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Hmmm

Det är många bärs som tävlar om titeln skulle jag vilja påstå. En av de värsta är i alla fall Fifty Fifty. Satan va den är otäck.

Det är helt osannolikt dock att ingen har sagt Bitburger som den godaste. Testa får ni se. Bättre öl finns inte.

Det finns till och med en god öl med jästfällning också. Om ni någonsin har vägarna förbi South Australia ska ni stega in på en bottleshop och begära fram ett sexpack Coopers Pale. Den är grymt god. Bland de tre bästa i världen.
Citera
2002-07-01, 17:29
äldre konto (old)
Ej medlem
Amerikansk budweiser och tjeckisk är olika saker

Amerikansk Budweiser smakar som mineralvatten=äcklig

Tjeckisk Budweiser är liksom alla andra Tjeckiska öl, mycket god. Tjeckisk Bud är orginalet!! Mycket god. Alltså Usa bud= vidrig. Tjeckisk Bud=god.

Äckliga ölsorter

Alla 7,x% öl. FYFAN! Hur kan man frivilligt dricka denna sörja, så jävla svennigt att dricka sånt som smakar PISS bara för att man vill bli packad. Är det alkoholen man vill åt så varför inte svepa en grogg innan, eller nåt? Det här är DÅLIG ölkultur, helt klart.

Norrlands guld och några till lågprisöl. Smakar BURK. Absolut ingenting har dessa ölsorter.. bara .. TRÅK.

Goda ölsorter

Sort guld (mustig och lager på en gång)
Pilsner Urquell (svalkande tjeckisk kvalité)
Lapin Kulta (en iskall svalkare i sommarnatten)
Heiniken (ljus och lite sur)
Citera
2002-07-06, 12:24
äldre konto (old)
Ej medlem
Amerikansk budweiser får man iaf inte klökningar av... ta en djup klunk av ljummen "Prototyp" så ska ni få se på fan. Jag drömde mardrömmar om såna ölburkar i flera veckor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in