2010-11-04, 20:31
Bannlyst
Slängde med en PILSNER idag i min korg öppnade den nu och drack det var fan den vidrigaste skitölet jag någonsin druckit!
Den smakar rutten räka!
Burken är grön å det står stor PILSNER på den..... under 5.0 Bryggeriet heter HARBOE
Står nått om premium med å att det är Dansk Ol !

Fy fan asså vem dricker sånt här piss

Ska se om jag hittar en bild.....
Den ser ungefär ut som den här http://www.beer-boroda.ru/images/sorta/Daniya/Harboe_Pilsner.JPG men med stilrenare design men förmodligen samma PISS i !

Här informerar vi varandra om riktigt jävla pissigt öl!

Usch jag mår illa gillar inte å hälla ut bira
Citera
2010-11-04, 20:40
Medlem
Thuures avatar
Köper du ölet med det lägsta literpriset på hela Systembolaget får du nästan skylla dig själv

Annars är ju https://www.flashback.org/t756 ganska relevant.
Citera
2010-11-04, 20:53
Medlem
Mackan52s avatar
Innis&Gunn !!!!

FY FAN!
Smakar bara honung och sur mäsk!!!!!
Citera
2010-11-04, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thuure
Köper du ölet med det lägsta literpriset på hela Systembolaget får du nästan skylla dig själv

Annars är ju https://www.flashback.org/t756 ganska relevant.

Kollar aldrig på priset utan jag brukar plocka burkar som jag ser fina ut ... i lågprisdelen .. sen läser jag på dom som är lite dyrare...

Hittade Breznak i lågprisdelen å den är asnajs! 11 spänn för en good 33cl check bira!
Citera
2010-11-04, 21:06
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashback
Kollar aldrig på priset utan jag brukar plocka burkar som jag ser fina ut ... i lågprisdelen .. sen läser jag på dom som är lite dyrare...

Hittade Breznak i lågprisdelen å den är asnajs! 11 spänn för en good 33cl check bira!

Är du en kvinna?

Gå fan inte och plocka i bögsorteringen av burköl! Gå för glasflaskor och ta riktiga grejer från Wychwood! Har druckit "Scarecrow" och "Hobgoblin" frekvent i år och dar och ingen öl märker sig med denna.
Citera
2010-11-04, 21:12
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Innis&Gunn !!!!

FY FAN!

Citat:
Är du en kvinna?

Gå fan inte och plocka i bögsorteringen av burköl! Gå för glasflaskor och ta riktiga grejer från Wychwood! Har druckit "Scarecrow" och "Hobgoblin" frekvent i år och dar och ingen öl märker sig med denna.

Haha.. nja.. I&G är helt klart annorlunda, men ack så god! Scarecrow är högst medioker, hobgoblin kan jag dock hålla med om att den är rätt fin. Dock är wychwood väldigt bra på att göra öl som säger väldigt lite - definitionsöl kallar jag det, dvs smakerna är "rätt" men inte på något sätt unika eller utomstående välpresenterade.

OnT: kanske ska svara på topic också, kan återigen slå ett slag för Tesco Value Bitter (eller Lager, för den delen): http://www.google.co.uk/images?q=tesco+value+bitter&hl=en&prmd=iv&source=l nms&tbs=isch:1&ei=2BPTTK-wItWAhAfmw8HRBA&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&sqi=2&ve d=0CA0Q_AU&biw=1366&bih=575
Senast redigerad av Salgoud 2010-11-04 kl. 21:14.
Citera
2010-11-04, 21:22
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Haha.. nja.. I&G är helt klart annorlunda, men ack så god! Scarecrow är högst medioker, hobgoblin kan jag dock hålla med om att den är rätt fin. Dock är wychwood väldigt bra på att göra öl som säger väldigt lite - definitionsöl kallar jag det, dvs smakerna är "rätt" men inte på något sätt unika eller utomstående välpresenterade.

OnT: kanske ska svara på topic också, kan återigen slå ett slag för Tesco Value Bitter (eller Lager, för den delen): http://www.google.co.uk/images?q=tesco+value+bitter&hl=en&prmd=iv&source=l nms&tbs=isch:1&ei=2BPTTK-wItWAhAfmw8HRBA&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&sqi=2&ve d=0CA0Q_AU&biw=1366&bih=575

Tenderar ej hålla med gällande I&G, kanske till någon maträtt med då får du ge mig något tips. Smaken är högst underlig och faller mig inte i smaken för vardagsdrickande.

Scarecrow känner jag fungerar som vardagsdrickande och "egen", den är "min" alla dricker inte "Scarecrow" och den får mig att känna mig självständig.
Hobgoblin- "matig öl" passar perfekt till en god grillbiff eller bara när man vill ha något att svalka gommen med.

Du har rätt gällande "Wychwood" om att de inte är speciella, men det är just därför jag gillar dom, de fokuserar på att göra gedigen ale som man inte kan hata. Den allmänna smaken, den robusta och smakrika karaktären, den smakar som öl ska smaka.

Skriver under på "Tesco Value Bitter" om du inte tyckte om den. Isch, smakade vattnig och omogen
Citera
2010-11-04, 22:05
Medlem
PapaNoels avatar
lätt att svara på
Hansa
S:t Eriks
Slotts Guld
Citera
2010-11-04, 22:13
Medlem
robomans avatar
Det otäckaste jag kommit över där är Sailor beer. Hittade en egen tråd om den här på FB. Vissa verkar tycka den är ok, vissa ogillar den. Som sagt den äckligaste öl jag druckit. Men jag gillar flaskan!

Tråd om Sailor beer: https://www.flashback.org/t1158168
Citera
2010-11-04, 22:18
Medlem
SportquattroS1s avatar
Citat:
Innis&Gunn !!!!

FY FAN!

Eru snygg eller? Godaste ölen som finns för i helvete!

Tällägg: Hansa måste vara värsta jag provat.
Senast redigerad av SportquattroS1 2010-11-04 kl. 22:20.
Citera
2010-11-05, 11:39
Medlem
Puckelpists avatar
Citat:
Innis&Gunn !!!!

FY FAN!

I&G är ju finöl fast smaken är ju som baken!

Vidriga ölsorter från bolaget är väl redan allmänt kända som; Sofiero, Hansa, Harboe, BlåGul osv

På tal om vidriga öl, är det nån som smakar EuroShopper-ölen?! Den kan ju inte vara god?
Citera
2010-11-05, 11:59
Medlem
Andreashers avatar
Jag vill berätta en sak för er, tro inte att ni kan komma undan med priset eller köpa smuggel.
Betalar du 200 kronor för ett lock öl får du inte alls speciellt bra öl, dock är dom drick-bara enligt mig.
Men betalar du 300 kronor (Heineken osv) så får du ju underbart god öl!

Några vidriga sorter:
Swedish Elk Brew 7,5 33cl (250kr lock, drack nästan ett helt och då mådde man ej bra)
Småland 5,2 33cl (Personligen tycker jag att dom duger ibland, men dom flesta tycker inte om denna sorten, kostar 190kr locket)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in