Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Haha.. nja.. I&G är helt klart annorlunda, men ack så god! Scarecrow är högst medioker, hobgoblin kan jag dock hålla med om att den är rätt fin.

Dock är wychwood väldigt bra på att göra öl som säger väldigt lite - definitionsöl kallar jag det, dvs smakerna är "rätt" men inte på något sätt unika eller utomstående välpresenterade.
OnT: kanske ska svara på topic också, kan återigen slå ett slag för Tesco Value Bitter (eller Lager, för den delen):
http://www.google.co.uk/images?q=tesco+value+bitter&hl=en&prmd=iv&source=l nms&tbs=isch:1&ei=2BPTTK-wItWAhAfmw8HRBA&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&sqi=2&ve d=0CA0Q_AU&biw=1366&bih=575
Tenderar ej hålla med gällande I&G, kanske till någon maträtt med då får du ge mig något tips. Smaken är högst underlig och faller mig inte i smaken för vardagsdrickande.
Scarecrow känner jag fungerar som vardagsdrickande och "egen", den är "min" alla dricker inte "Scarecrow" och den får mig att känna mig självständig.
Hobgoblin- "matig öl" passar perfekt till en god grillbiff eller bara när man vill ha något att svalka gommen med.
Du har rätt gällande "Wychwood" om att de inte är speciella, men det är just därför jag gillar dom, de fokuserar på att göra gedigen ale som man inte kan hata. Den allmänna smaken, den robusta och smakrika karaktären, den smakar som öl ska smaka.
Skriver under på "Tesco Value Bitter" om du inte tyckte om den. Isch, smakade vattnig och omogen