2011-02-06, 20:47
Medlem
MajorMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Håller med. Bedarö är en av de få riktigt bra sorterna på Bolaget.
Jag håller också med, men första gången jag smakade Bedarö Bitter höll jag också på att kräkas. Det var utan tvekan det vidrigaste jag varit med om! Luktade förjävligt och smakade därefter. Höll mig från den där vidriga bärsen.

Fram tills i julas då jag blev erbjuden en. Den luktade inte alls illa, och smakade riktigt bra. Jag förstod då att de första Bedarö jag köpte måste vart skadade på något sätt, för det fanns inget som liknade varandra i smak eller lukt. Så kanske har johan1234567 fått en dålig flaska? Ge den en chans till, smakar den bättre denna gång förstår jag ditt uttalande angående drickbarheten!
Citera
2011-02-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorMongo
Jag håller också med, men första gången jag smakade Bedarö Bitter höll jag också på att kräkas. Det var utan tvekan det vidrigaste jag varit med om! Luktade förjävligt och smakade därefter. Höll mig från den där vidriga bärsen.

Fram tills i julas då jag blev erbjuden en. Den luktade inte alls illa, och smakade riktigt bra. Jag förstod då att de första Bedarö jag köpte måste vart skadade på något sätt, för det fanns inget som liknade varandra i smak eller lukt. Så kanske har johan1234567 fått en dålig flaska? Ge den en chans till, smakar den bättre denna gång förstår jag ditt uttalande angående drickbarheten!

Kan ju vara så, de var dock ganska längesedan jag drack den, minns den otroligt bittra smaken, nästan så att tungan krulla sig. köpte den som kranöl på en pub, kanske kan förklara saken
Citera
2011-02-07, 11:11
Medlem
Unzips avatar
Nu har jag inte druckit många sorters öl men Heineken tycker jag verkligen är skitäcklig. Smakar ingenting, blir spyfärdig av den :/
Citera
2011-02-07, 22:22
Medlem
saggesalivs avatar
Hansa export är ingen höjdare så att säga.
Många dåliga festivalminnen av den, Gjorde tex slut med min flickvän ( vi hadde nästan varit ihop i tre år) och detta på grund av den jävla ölen

Inte specielt förtjust i öl efter det, Men om man nu ska dricka öl ska det vara Kung eller Elk!
Citera
2011-02-07, 22:50
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Hansa export är ingen höjdare så att säga.
Många dåliga festivalminnen av den, Gjorde tex slut med min flickvän ( vi hadde nästan varit ihop i tre år) och detta på grund av den jävla ölen

Inte specielt förtjust i öl efter det, Men om man nu ska dricka öl ska det vara Kung eller Elk!

Haha hur kan ölen få er att göra slut? :P
Citera
2011-02-07, 23:00
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow
Haha hur kan ölen få er att göra slut? :P
Haha bra fråga
Tror nog mera att det har med alkoholen i ölen att göra.
Citera
2011-02-07, 23:40
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Haha bra fråga
Tror nog mera att det har med alkoholen i ölen att göra.

Kanske drog den ur ditt inre asshole så du gjorde nåt dumt mot henne?
Citera
2011-02-08, 11:57
Medlem
Neighbourhoodspacemans avatar
Guinness anser jag vara den äckligaste.
Citera
2011-02-08, 11:58
Medlem
maccswes avatar
Björnebrygg smakar gammal strumpa!
Citera
2011-02-08, 13:26
Medlem
billinge1992s avatar
Själv tycker jag att slots pilsner smakar råttpiss
Citera
2011-02-08, 13:53
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Håller med. Bedarö är en av de få riktigt bra sorterna på Bolaget.

Instämmer! Dissar man Bedarö vet man inte vad öl handlar om och borde kanske dricka nåt annat istället.

De flesta öl man kallar äckliga annars är ju mest smaklösa och vattniga som Bud och Schlitz och Sol. Man gillar dem inte, men finns det inte rent vatten i kranen, så varför inte? Ett öl, som dock sannerligen kom mig att grimasera av avsky var Banana Bread Beer - genuint vidrigt.

http://m2.wnymedia.net/files/2007/08/bananabeer.jpg
Citera
2011-02-08, 14:08
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorMongo

Gammalt öl brukar lukta som uppblött papp. Kan det stämma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in