2014-08-22, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Hon snackade väl om att hon skulle bli ren på egen hand? Då kan inte "missbruket" ha varit särskilt svårt. Jag har aldrig hört talas om tunga heroinmissbrukare som klarar att bli helt rena på egen hand (och stanna rena). Det låter mycket märkligt, och spär på tesen att B inte har knarkat i den utsträckning hon vill utmåla det som.

Jag tror snarare att hennes huvuddroger har varit (och är) receptbelagd medicin, bensos och insomningstabletter. Därför som hon har blivit bra på att sniffa till sig pengakåta läkare.

Du är faktiskt bara fånig.
Citera
2014-08-22, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urwald
Om vi då sitter här och har en dialog och du nu har en chans att spegla dig så som du vill bli sedd, då spelar dina motiv såklart en stor roll, eftersom vi ju sitter här och bedömer dig, det är ju hela meningen med tråden. Vilken roll dina motiv spelar, vilka de än är, varierar från användare till användare eftersom vi alla har olika perspektiv och försöker förstå olika aspekter av dig som spektakel.

Jag själv, t.ex., är nyfiken på att veta vad du ville få ut av att i ditt senaste inlägg riktat till pajnis skriva

Vad vill du åstadkomma med att skriva till den här personen, som redan till och med uttryckligen tagit avsked från tråden, att denne är svag? Vad är ditt motiv till det?

Jag har fått pm från pajnis här och tror mig veta vem hen är. Och hen skriver att jag ligger ner, är psykiskt sjuk och svag. Ja klart att jag är. Men jag är en bedragare osv också. Hen skriver i början av sitt inträde i tråden om professorn och att schizofrena inte kan begripa rätt och fel osv. Det är tydligt att detta är en person som skulle kunna bli lurad väldigt snabbt. På ett sätt är jag betydligt svagare än hen men hen förstår inte skillnaden på olika sorters svagheter. Eller sorg. Osv. Som vissa autister kan ha problem med bland annat. Det finns autister som inom psykiatrin får som specialintresse av en viss diagnos- ofta borderline- men som alltså härmar ett beteende. Förstår du vad jag menar? Att säga att jag är svag och ligger ner är som att säga att havet är blått. Det är transparent som alla vet.Förstår du vad jag menar nu?
Citera
2014-08-22, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Berny har frågestund i bloggen btw och säger sig tänkt svara på frågorna i videoblogg. Så jag tycker vi ska passa på och ställa saftiga frågor.

Svaren är uppe.
Citera
2014-08-22, 13:57
Medlem
Det verkar som att Berny har hittat en ny Miia, som kan springa hennes ärenden, betala för hennes cigg och bygga hennes möbler. Slår vad om att det är en granne på hennes lss-boende. Allt är så jävla typiskt den skeva självbild vissa missbrukare (? Rätta mig gärna om jag har fel här. Det kanske är ett personlighetsdrag som just de missbrukare jag är i kontakt med har)verkar har, vilken tycker att de har rätt till all uppbackning och hjälp i den grad att de till och med glömmer\inte inser HUR mycket hjälp de faktiskt får, sen vad de själva bidrar med antar gigantiska proportioner i deras egna huvud, när det i själva verket inte är så mycket.
Citera
2014-08-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av labru
Det verkar som att Berny har hittat en ny Miia, som kan springa hennes ärenden, betala för hennes cigg och bygga hennes möbler. Slår vad om att det är en granne på hennes lss-boende. Allt är så jävla typiskt den skeva självbild vissa missbrukare (? Rätta mig gärna om jag har fel här. Det kanske är ett personlighetsdrag som just de missbrukare jag är i kontakt med har)verkar har, vilken tycker att de har rätt till all uppbackning och hjälp i den grad att de till och med glömmer\inte inser HUR mycket hjälp de faktiskt får, sen vad de själva bidrar med antar gigantiska proportioner i deras egna huvud, när det i själva verket inte är så mycket.

HM. Nu har ingen betalat för mina cigg seruu. Han fick gå in och handla dom med mina pengar för lite svårt att klampa in med två hundar. Så lägg ner.
Citera
2014-08-22, 14:32
Medlem
Ett sista inlägg för att klargöra: Inte skickat något PM till Berny och jag är inte denna labru heller. Facebook har jag inte då jag inte har tid för det och inget behov så där har jag heller ej sökt dig. Att du ljuger om att ha fått PM från mig trodde jag inte om dig Berny men kan förstå ditt agerande eftersom du är så påhoppad härinne så du är förlåten. Men försök att inte ljuga, det är ingen bra egenskap. (Inget illa ment alls, bara ett tips.) Ni kan säkert fråga William Haines om att bekräfta att jag inte skickat något PM till Berny. Han ser säkert sådant.

Tråkigt att Berny och den osynlige tycker och tror som de gör om mig men inget att göra något åt. Hoppas ni inte skriver mer om mig för jag vill inte behöva gå in här och kolla vad som sägs. Nu ska jag iväg på långresa med familjen så kommer inte ha tid att gå in här. Ha det så bra allihop! (Och nej, ingen av er har en susning om vem jag är och så skall det förbli. Vill inte förknippas med varken denna tråd, flashback eller Berny Pålsson på något vis.) Kommer inte svara på några mail eller skriva mer i tråden, hoppas att det är förstått.

Ha det göttast, allihop och hoppas ni får en bra sommar!
Senast redigerad av Pajnispung 2014-08-22 kl. 14:46.
Citera
2014-08-22, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Ett sista inlägg för att klargöra: Inte skickat något PM till Berny och jag är inte denna labru heller.

Tråkigt att Berny och den osynlige tycker och tror som de gör om mig men inget att göra något åt. Hoppas ni inte skriver mer om mig för jag vill inte behöva gå in här och kolla vad som sägs. Nu ska jag iväg på långresa med familjen så kommer inte ha tid att gå in här. Ha det så bra allihop! (Och nej, ingen av er har en susning om vem jag är och så skall det förbli. Vill inte förknippas med varken denna tråd, flashback eller Berny Pålsson på något vis.) Kommer inte svara på några mail eller skriva mer i tråden, hoppas att det är förstått.

Ha det göttast, allihop!

Och där vände det snabbt. No more questions.
Citera
2014-08-22, 16:42
Medlem
gato12s avatar
Kan ju förstå lite varför Berny drar igång drama med tanke på hur bedövande tråkig hennes blogg blir med bara en massa inlägg om heminredning och hundar.
Senast redigerad av gato12 2014-08-22 kl. 16:59.
Citera
2014-08-22, 16:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Du är faktiskt bara fånig.

Klarar den icke-meriterade narcissisten i dig inte av att bli ifrågasatt?
Citera
2014-08-22, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Klarar den icke-meriterade narcissisten i dig inte av att bli ifrågasatt?

Jodå det klarar den faktiskt.
Citera
2014-08-22, 17:49
Medlem
Jag är fortfarande nyfiken på om mailet existerar eller inte
& B, hur mycket motion får Theus nu med valpen? För valpen ska ju inte hänga med på långpromenad.
Du skrev innan att Theus har stark vallinstinkt & vallar Nilas, vilket kanske tyder på att Theus behöver mer hjärngympa på brukshundsklubb. En vallhund som inte får tillräcklig stimulans vallar ofta lite vad som helst. Det är inget bra tecken. Hur gulligt det än ser ut.
Citera
2014-08-22, 22:12
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernysblogg
Jag har alltid fungerat bra med alla sorters djur. Allt från hingstar som jag kunde krypa in till, möss som jag matade, uttrar som jag simmade med och hundar som jag alltid har älskat.

....och under en period levde du med en flock vargar? Alltså vafan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in