2014-07-21, 09:31
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Tänkte kopiera in text från bloggen också men upptäckte att hon tagit bort inläggen där hon berättar att hon anmält Bengt och varför.

Det måste väl bero på den pågående polisutredningen mot Bengt (har nämligen för mig att polisen sa till Berny att hon skulle hålla låg profil på bloggen om det)?
Citera
2014-07-21, 10:47
Medlem
är det bara jag som tycker att det är lite lustigt att om hon inte umgås med knarkare, så umgås hon med författare? Nu är ju den där Jannes fru också en författare och har skrivit böcker. :S det är som om hon försöker övertyga alla att hon har lämnat knarket bakom sig och bara umgås med "fina" personer nu (då menar jag fina i jämförelse med knarkare)
Citera
2014-07-21, 15:23
Medlem
Nu väntar man bara på den kommande ursäkten till var blåtiran och de våldsamma skärsåren tagit vägen på alla hennes guppybilder.
Citera
2014-07-21, 16:41
Medlem
motyls avatar
Men för i helv... Har hon anmält någon IGEN?! Vad är det egentligen som gör att Berny utsätts för alla dessa saker? Alla dessa människor som vill ha henne för hennes kropp, hennes intellekt, hennes morbida humor. Why Berny liksom? Inte lätt att vara henne. På psyk har jag hört att de har en lista över personer som ringer ofta/ska ta med en nypa salt, undra om det är likadant hos polisen? Det var ju en person som blev anmäld för att ha ringt psyk och polisen stup i kvarten och därmed hållit linjen upptagen för personer som behövde hjälp. Vilka resursslukare det finns.
Citera
2014-07-21, 16:42
Medlem
Denosynliges avatar
Berny om boken längre bak i tråden (sid 189)

"R står för sig själv. R är mycket rak och räcker till bara genom sig själv eftersom all sanning kommer fram i R. Men R väcker till liv extremt mycket för alla och det skriver jag om. Vad jag menar är att jag skriver om R och boken blir en del av en process men samtidigt en litterär berättelse om våld, psykopati, trauma och om hur människan är och inte är i extrema situationer och om hur sanningen kan påverka. Och dessa meningar är diffusa och otydliga för jag tänker inte skriva ner mer om vad min bok handlar om.
Jag kan inte sammanfatta En psykopats dotter. Jag har för mycket material för att det ska bli rättvist att sammanfatta. Ni får otillräcklig uppfattning om boken hur jag än gör.
Sedan har jag alltså flera delar innan R. Men i grunden är själva En psykopats dotter berättelsen om våldskedjan. "

Hur tänkte hon med allt nu när hon lagt ner R?
Citera
2014-07-21, 18:04
Medlem
sinfons avatar
http://finest.se/userBlog/entry.php?uid=58061&beid=2708024
"Bilden säger mer än tusen ord". Jo tack, den visar att hur många tiotals tusen man än spenderar på nougatfärgad inredning så ser det precis lika jävligt ut i bakgrunden ändå. Myskänslan försvann nog rätt fort när allt det nya fina täcktes av smutstvätt, askfat, smält glass, hundhår och svett. Nästa gång borde kanske "Projekt Hem" handla mer om hur man faktiskt håller efter ett hem, och mindre om att planera ikea-beställningar?
Citera
2014-07-21, 19:22
Medlem
Kardnialvokals avatar
Oj oj oj. Räcker man inte kollar in på bloggen på ett dygn så har man en hel roman att ta igen. "Slagsmål med grannen". Att han skulle trängt sig in i hennes lägenhet och rispat henne på halsen? Inte en chans. Det här är klassisk Bernyansk sanning. Ytterligare en polisanmälan. Vi är upp i en per vecka nu.

Sen den här träffen med Malin. Det som stör mig mest är att Janne antagligen kommer i byxan av alla egosmekning från Berny. Liksom "hans kvinnor", euw. Kan tänka mig att det verkligen får honom att känna sig som the Man. Troligtvis drömmer han om en trekant med dem båda.

För övrigt gör Berny the classic Idiot Sleeper. Fattar inte varför hon ständigt envisas och tjatar om hur hon inte kan sova på nätterna när hon sover på dagtid. Vet inte hur många gånger jag läst "ska lägga mig och sova ett par timmar" för att hon är "slutkörd" av att spenderat dagen i horisontellt läge och beställt hämtmat. Som hon för övrigt inte ens kan förmå sig gå ut och fucking hämta. Många budar ju maten med vanlig taxi och därför går inte taxichaufförerna upp till dörren med maten utan man får själv gå ut och möta upp budet. Men inte Berny. Hon ska luta sig ut genom fönstret. Sen det där med att hon "nästa trillade ut", gäsp, jag orkar inte ens kommentera det.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2014-07-21 kl. 19:27.
Citera
2014-07-21, 20:28
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Sen det där med att hon "nästa trillade ut", gäsp, jag orkar inte ens kommentera det.

Hon var väl extremt hungrig helt enkelt jag har själv lyckats med en liknande grej en gång.
Citera
2014-07-21, 20:31
Medlem
Denosynliges avatar
Skrev inte Berny i ett av de inläggen hon tog bort att soc inte ville att hon skulle bo hos Bengan?
Men tidigare har hon skrivit i tråden att soc betalade för att hon bodde där? Varför betalade dom för henne att bo där om de inte ville att hon skulle bo där? Berny ljuger om någonting som vanligt.
Citera
2014-07-22, 00:54
Medlem
Hahaha, Berny och Elisas inredningsbråk är bara helt galet kul.
Berny har nämligen en väldigt speciell stil som speglar hennes kreativitet och personlighet. Hon vägrar att följa löjliga trender utan vill ha det unikt med speciella färger, som BLÅ!
Att hon inte är en trendslav (som Elisa då) syns också på att hon placerar ut ugglor i lägenheten istället för trendiga och fula ananaser!
Just det!
Hennes personlighet speglas också i alla saker som hon låtsasbeställer från Ikea och i att hennes påslakan är gjorda av mullvad. Och att hon gillar att ha det organiserat. Det är hennes STIL!
Nä,som Elisa vill hon verkligen inte ha det, ingen avundsjuka där inte....
Senast redigerad av lillamopsen 2014-07-22 kl. 01:29.
Citera
2014-07-22, 08:03
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Hahaha, Berny och Elisas inredningsbråk är bara helt galet kul.
Berny har nämligen en väldigt speciell stil som speglar hennes kreativitet och personlighet. Hon vägrar att följa löjliga trender utan vill ha det unikt med speciella färger, som BLÅ!
Att hon inte är en trendslav (som Elisa då) syns också på att hon placerar ut ugglor i lägenheten istället för trendiga och fula ananaser!
Just det!
Hennes personlighet speglas också i alla saker som hon låtsasbeställer från Ikea och i att hennes påslakan är gjorda av mullvad. Och att hon gillar att ha det organiserat. Det är hennes STIL!
Nä,som Elisa vill hon verkligen inte ha det, ingen avundsjuka där inte....

"Berny tipsar om hur man lär sig stil" hahahah ja jävlar! Och kom inte och truga med någon jävla trendig ananas för det är inte stil! Sen tavlor med text på är ju så orginellt ! Men dom där ugglorna var faktiskt söta haha. Fattar inte hur hon orkar fortsätta tjaffsa om det där med Elisa, skit i hennes blogg och vad hon säger/skriver liksom, är väl inte svårare än så eller?

Edit: Haha oh snap! Läste Elisas svar på tal, klockrent!
Senast redigerad av Denosynlige 2014-07-22 kl. 08:10.
Citera
2014-07-22, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige

Edit: Haha oh snap! Läste Elisas svar på tal, klockrent!

Var? På hennes blogg? Vad är adressen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in