2014-08-21, 01:03
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labru
Det finns några saker angående Bernys såkallade manipulation som får mig att tänka på osäkra förpubertala personers desperata jakt efter bekräftelse och tillhörighet.
1. Hennes onödigt långa och många utläggningar om pajnis. Där hon verkligen vill cementera bilden av pajnis som en obegåvad totalt utfryst mobboffer, klassisk mobbningsmetod för att själv skaffa tillhörighet hos de personer i tråden hon finner det fördelaktigt att ligga på samma nivå som. Hon drar det dessutom såklart ett ytterligare steg för långt genom att (eventuellt) ljuga om ett mail hon ska ha fått från den potentiella pajnis som får p att framstå som ännu sorgligare. B verkar inte vilja eller kunna förstå att hennes "hat" av pajnis inte spelar någon som helst roll för övriga forummedlemmars syn på henne själv.
2. Hur hon pejlat av vilka forumets "höjdare" är. (Dvs. Kardnialvokal och sinfon ) och skamlöst flörtar med dem för att få deras bekräftelse.
3. Det tillfredsställande men också otroligt sorgliga i att hon genomskådas och misslyckas med sina strategier. I livet utanför flashback, finest, och youtubevideos är det fortfarande berny som bor i en lss lägenhet med en collie som lojalaste vän, levande på gamla meriter som består i två fiktiva självbiografier och 1000 brända broar. Medan pajnis antagligen lever ett hyfsat gott liv med framtidsutsikter och äkta relationer. (Enbart spekulationer)

Jag sa att du skulle dra pajnis, det är fan bara du som är dum nog att låtsas vara någon annan samtidigt som du skriver om dig själv. Du är så genomskinlig, ge dig nu för fan. Det enda jag kan ge dig en klapp på huvudet för är att allt utom, "Medan pajnis antagligen lever ett hyfsat gott liv med framtidsutsikter och äkta relationer" stämmer faktiskt. Så schas med dig nu. Sluta göra bort dig.
Citera
2014-08-21, 01:19
Medlem
vart har det nämns om vem pajnisen är? nån får gärna dma mig med info
Citera
2014-08-21, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Jag sa att du skulle dra pajnis, det är fan bara du som är dum nog att låtsas vara någon annan samtidigt som du skriver om dig själv. Du är så genomskinlig, ge dig nu för fan. Det enda jag kan ge dig en klapp på huvudet för är att allt utom, "Medan pajnis antagligen lever ett hyfsat gott liv med framtidsutsikter och äkta relationer" stämmer faktiskt. Så schas med dig nu. Sluta göra bort dig.

Jag tror du missförstår mitt inlägg helt, eller så var jag otydlig. Det jag skrev om att pajnis lever ett gott liv, är en subjektiv betraktelse. Jag menar alltså att pajnis själv antagligen trivs med sitt liv och att det i förhållande till bernys liv är vad vem som helst skulle föredra. Jag har överhuvudtaget inte haft för avsikt inte "försvara" pajnis. Hon var mest ett exempel. Jag är som de flesta andra i den här tråden oändligt trött på pajnis medverkan i denna tråd. Och har ALDRIG visat tillstymmelse till medhåll av något nämnda person uttalat sig om. Att säga att någon "lever ett gott liv med framtidsutsikter och äkta relationer" betyder väl ändå inte att jag tycker om, håller med i nåt den säger, eller överhuvudtaget bryr mig ett skit om denna person. Jag kan liksom säga samma sak om Pernilla Wahlgren, och ändå avsky henne som person.
Ta det lite lugnt med anklagelserna denosynlige, och om du inte är övertygad kan du ju läsa de få andra inlägg jag gjort i denna tråd, så kanske du ser att jag inte är pajnis. Punkt.
Citera
2014-08-21, 03:45
Medlem
Lag (1993:387) om stöd och service till vissa funktionshindrade

Inledande bestämmelser

1 § Denna lag innehåller bestämmelser om insatser för särskilt stöd och särskild service åt personer
1. med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd,
2. med betydande och bestående begåvningsmässigt funktionshinder efter hjärnskada i vuxen ålder föranledd av yttre våld eller kroppslig sjukdom, eller
3. med andra varaktiga fysiska eller psykiska funktionshinder som uppenbart inte beror på normalt åldrande, om de är stora och förorsakar betydande svårigheter i den dagliga livsföringen och därmed ett omfattande behov av stöd eller service.

Källa: https://lagen.nu/1993:387

Apropå keso.

Jag säger inte att B nödvändigtvis har rätt till LSS-boende eller annat form av stöd, jag tröttnade bara på att många felaktigt tror att det bara är personer med NPF som har rätt till insatser under LSS.

Så, nu ska jag fortsätta mitt ickedeltagande i det tysta.
Citera
2014-08-21, 03:55
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labru
Jag tror du missförstår mitt inlägg helt, eller så var jag otydlig. Det jag skrev om att pajnis lever ett gott liv, är en subjektiv betraktelse. Jag menar alltså att pajnis själv antagligen trivs med sitt liv och att det i förhållande till bernys liv är vad vem som helst skulle föredra. Jag har överhuvudtaget inte haft för avsikt inte "försvara" pajnis. Hon var mest ett exempel. Jag är som de flesta andra i den här tråden oändligt trött på pajnis medverkan i denna tråd. Och har ALDRIG visat tillstymmelse till medhåll av något nämnda person uttalat sig om. Att säga att någon "lever ett gott liv med framtidsutsikter och äkta relationer" betyder väl ändå inte att jag tycker om, håller med i nåt den säger, eller överhuvudtaget bryr mig ett skit om denna person. Jag kan liksom säga samma sak om Pernilla Wahlgren, och ändå avsky henne som person.
Ta det lite lugnt med anklagelserna denosynlige, och om du inte är övertygad kan du ju läsa de få andra inlägg jag gjort i denna tråd, så kanske du ser att jag inte är pajnis. Punkt.

Om du tänker efter så förstår du nog varför det låter så pajnispungit det jag citerade. Jag har inte stenkoll på alla i tråden och jag har inte i huvudet exakt allas inlägg i hela tråden även om jag hängt med länge, jag törs till och med påstå att jag har ett liv även om pajnispungen inbillar sig annat. Ditt konto är inte så gammalt så jag lade ihop vad som för mig verkade ungefär lika självklart som att 1+1=2, du vet själv att pajnis håller på med dubbelkonton och dubbel alias själv trots att hon anklagar allt och alla för dubbelkonton eller för att vara Jonas eller Lucas som är efter berny och herre guuuud. Om jag lugnar ner mig med anklagelserna så kan du lugna ner dig med att låta som en butthurt pajnis. Med facit i hand ser jag att jag hade fel, sorry, jag borde ha gjort min research. Lätt att vara efterklok.

Men allt annat du skrev stämmer ju som sagt så då är vi ju ändå överens i vilket fall som helst.
No hard feelings från mitt håll iaf.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-08-21 kl. 03:58. Anledning: tillägg
Citera
2014-08-21, 03:59
Medlem
Denosynliges avatar
Berny har frågestund i bloggen btw och säger sig tänkt svara på frågorna i videoblogg. Så jag tycker vi ska passa på och ställa saftiga frågor.
Citera
2014-08-21, 04:10
Avslutad
Varför tvingas inte Berny göra pisseprov några gånger i veckan? Då skulle hennes eventuella knarkande avslöjas direkt. Jag tycker fan det är askonstigt att med hennes påstådda historik att de inte tar regelbundna drogtester på henne. Kan väl för fan inte vara fritt fram att knarka i en lss-lägenhet?!

Jag har sett flera gånger i hennes kommentatorsfält att någon skriver att Berny aldrig har knarkat på en "högre nivå" förutom när hon var hemlös med Nicklas. Att hon bara ljuger om det. Jag undrar om det finns någon substans i det, och det vore intressant om personen bakom dessa kommentarer ville utveckla lite. Jag tror att Berny aldrig kom in på sub-programmet, de bedömde inte hennes missbruk som gravt, om hon ens "ansökte", kan ju vara en lögn som med allt annat. Skulle en tung missbrukare verkligen tacka nej genom att skita i att hämta medicinen varje dag? Jag har svårt att tänka mig det.
Senast redigerad av GenesisP 2014-08-21 kl. 04:12.
Citera
2014-08-21, 04:27
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Varför tvingas inte Berny göra pisseprov några gånger i veckan? Då skulle hennes eventuella knarkande avslöjas direkt. Jag tycker fan det är askonstigt att med hennes påstådda historik att de inte tar regelbundna drogtester på henne. Kan väl för fan inte vara fritt fram att knarka i en lss-lägenhet?!

Jag har sett flera gånger i hennes kommentatorsfält att någon skriver att Berny aldrig har knarkat på en "högre nivå" förutom när hon var hemlös med Nicklas. Att hon bara ljuger om det. Jag undrar om det finns någon substans i det, och det vore intressant om personen bakom dessa kommentarer ville utveckla lite. Jag tror att Berny aldrig kom in på sub-programmet, de bedömde inte hennes missbruk som gravt, om hon ens "ansökte", kan ju vara en lögn som med allt annat. Skulle en tung missbrukare verkligen tacka nej genom att skita i att hämta medicinen varje dag? Jag har svårt att tänka mig det.

Särskilt angående avståndet det gäller, typ 800 m något sånt var det. Liksom vad är problemet jag fattar verkligen inte? Samma tid varje dag? Ja oj shit så jävla besvärligt, men vore det inte en baggis jämfört med att springa omkring och vara en kriminell hemlös herioinmissbrukare liksom? Hon pallar inte gå att hämta meds samma tid varje dag men hon vill att vi ska tro att hon pallar att sköta två hundar? Vet inte om Berny fattar själv att pillertrilleri som hon håller på med också räknas som återfall, all onödigt intag av medicinering för rus är återfall. Det är lite smyg alkis varning över henne just nu.
Citera
2014-08-21, 04:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Särskilt angående avståndet det gäller, typ 800 m något sånt var det. Liksom vad är problemet jag fattar verkligen inte? Samma tid varje dag? Ja oj shit så jävla besvärligt, men vore det inte en baggis jämfört med att springa omkring och vara en kriminell hemlös herioinmissbrukare liksom? Hon pallar inte gå att hämta meds samma tid varje dag men hon vill att vi ska tro att hon pallar att sköta två hundar? Vet inte om Berny fattar själv att pillertrilleri som hon håller på med också räknas som återfall, all onödigt intag av medicinering för rus är återfall. Det är lite smyg alkis varning över henne just nu.

Hon snackade väl om att hon skulle bli ren på egen hand? Då kan inte "missbruket" ha varit särskilt svårt. Jag har aldrig hört talas om tunga heroinmissbrukare som klarar att bli helt rena på egen hand (och stanna rena). Det låter mycket märkligt, och spär på tesen att B inte har knarkat i den utsträckning hon vill utmåla det som.

Jag tror snarare att hennes huvuddroger har varit (och är) receptbelagd medicin, bensos och insomningstabletter. Därför som hon har blivit bra på att sniffa till sig pengakåta läkare.
Senast redigerad av GenesisP 2014-08-21 kl. 04:53. Anledning: tillägg
Citera
2014-08-21, 18:25
Medlem
Vissa verkar tycka att B´s videobloggar är superhärliga. Själv tycker jag mest att det känns tragiskt med en medelålders kvinna som i så uppenbart dåligt fysiskt skick sitter och geggar med Ikeas enklaste möbler i sitt piller- och rosévinsrus.
Kanske borde jag tycka synd om henne, men.. Pity is a waste of time?
Citera
2014-08-21, 20:09
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snigelparasiten
Vissa verkar tycka att B´s videobloggar är superhärliga. Själv tycker jag mest att det känns tragiskt med en medelålders kvinna som i så uppenbart dåligt fysiskt skick sitter och geggar med Ikeas enklaste möbler i sitt piller- och rosévinsrus.
Kanske borde jag tycka synd om henne, men.. Pity is a waste of time?

Jag reagerar framförallt på att både Berny själv och hennes anhängare pratar om hennes humor och att hon är så rolig. Jag har så otroligt svårt att föreställa mig någon sitta och ens dra på smilbanden på ett icke dömande sätt åt den tårtbiten av henne när den serveras. Personligen blir jag mer illa till mods av det än av den nattsvarta totaldekadenta bajsätarbiten. Det är så himla... märkligt allting.
Citera
2014-08-21, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Jag reagerar framförallt på att både Berny själv och hennes anhängare pratar om hennes humor och att hon är så rolig. Jag har så otroligt svårt att föreställa mig någon sitta och ens dra på smilbanden på ett icke dömande sätt åt den tårtbiten av henne när den serveras. Personligen blir jag mer illa till mods av det än av den nattsvarta totaldekadenta bajsätarbiten. Det är så himla... märkligt allting.

Får helt hålla med där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in