2011-11-24, 05:59
Bannlyst
Kan bara meddela att hon ser påfallande välgödd ut för att vara emo. Tjock helt enkelt, eller fet, pluffsig, ett gluffamongo...
Citera
2011-11-24, 07:23
Medlem
http://jhnasugarfuck.blogg.se/2011/november/nojd.html

Vad fan, Jhna skriver att hon har förlovat sig.. med.. en annan! Vad hände med Bernys och hennes kärlek!? Dom var ju gjorda för varandra!
Citera
2011-11-24, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarsnitt

Vad fan, Jhna skriver att hon har förlovat sig.. med.. en annan! Vad hände med Bernys och hennes kärlek!? Dom var ju gjorda för varandra!

Haha, jag läste också det där. Förstår inte hur de orkar med sig själva. Kärlek hit och dit, till höger och vänster. Undrar hur Berny reagerar?
Citera
2011-11-24, 10:24
Medlem
Detta är bara för tragikomiskt. Jhna är ju nästan värre än B. Egentligen förtjänar de varandra på ett helt perfekt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av drunkkidcatholic
Undrar hur Berny reagerar?

Jag har några teorier:

1. Hon inleder ett förhållande med en man istället. Bengt ligger nära till hands och kan inta ungefär samma pappa/vårdande roll som Jonas gjorde en gång i tiden.

2. Knarkandet eskalerar, hon slutar blogga igen.

3. Hon kör sitt race ett tag för att någon gång nästa år börja blogga igen och skriva om hur hon manipulerades att leva som privat kuksugerska men nu har kommit till insikt, är starkare än någonsin, "drogfri" och "kämpar". Kommer antagligen prata om en ny bok.

4. Alla ovanstående alternativ
Citera
2011-11-24, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd
Detta är bara för tragikomiskt. Jhna är ju nästan värre än B. Egentligen förtjänar de varandra på ett helt perfekt sätt.

Jag har några teorier:

1. Hon inleder ett förhållande med en man istället. Bengt ligger nära till hands och kan inta ungefär samma pappa/vårdande roll som Jonas gjorde en gång i tiden.

2. Knarkandet eskalerar, hon slutar blogga igen.

3. Hon kör sitt race ett tag för att någon gång nästa år börja blogga igen och skriva om hur hon manipulerades att leva som privat kuksugerska men nu har kommit till insikt, är starkare än någonsin, "drogfri" och "kämpar". Kommer antagligen prata om en ny bok.

4. Alla ovanstående alternativ

Låter klart sannolikt, möjligen finns en liten chans att hon hittar en ny "vacker flicka" (om det finns några "lesbiska" borderlinebrudar kvar som hon inte har avverkat) som hon blir jättekär i.
Citera
2011-11-24, 11:19
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Som kommentar på ett meddelande på Facebook har Berny skrivit "ja en man skriver på ett filmmanus intensivt". Att Vingklippt ängel alltså ska bli film. Det har väl diskuterats tidigare, för flera år sen? Det känns väl inte sådär seriöst, att det någonsin skulle komma en film.

Jag känner "mannen" som skrivit manuset. Det hände för fyra år sedan...
Citera
2011-11-24, 11:55
Medlem
nejfyfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarsnitt

Erica är jhnas bästa vän så jag gissar på att det är någon vänskapsförlovning(?), annars är det ju en förjävla underhållande cirkus
Citera
2011-11-24, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Jag känner "mannen" som skrivit manuset. Det hände för fyra år sedan...

Frågan är om där är en liten mytoman i Berny, eller om hon i ren desperation försöker övertyga andra att hon inte är avverkad utan fortfarande aktuell. Jag tror verkligen att det var en dödsstöt för henne att blåsa sitt förlag.

Jag har nog aldrig sett en person avverka så många instanser, vårdinsatser, förtroenden och framför allt människor, som BP. Så extremt sorgligt.
Senast redigerad av formaldehyd 2011-11-24 kl. 12:40.
Citera
2011-11-24, 23:26
Medlem
LitenPusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Kan bara meddela att hon ser påfallande välgödd ut för att vara emo. Tjock helt enkelt, eller fet, pluffsig, ett gluffamongo...

Berny har ju också former men är kanske inte tjock men inte så trådsmal som är idealet för emotjejer.

Tycker denna länk visar lite hur Berny tänker, debatt artikel som hon själv skrivit i Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/debatt/article13883859.ab
Som att hon tycker soc mottarbetat dem för de inte betalat tågbiljetter till henne när hon skulle på lägenhetsvisning i Malmö, utan att de fick låna av sina familjer.
Senast redigerad av LitenPuss 2011-11-24 kl. 23:43.
Citera
2011-11-25, 09:59
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
Hennes dom gjorde mig otroligt upprörd. VILLKORLIGT? For real!?! Kom igen; narkotikabrott, bedrägeri, stöld och Gud vet vad mer som lett till denna löjligt låga straff.

Förståeligt.
- Hennes plan gick ut på att bära ut tv-apparater från hotellrum hon hyr i eget namn
- Sätta henne på kåken där hon får lära sig t. ex inbrott av yrkeskriminella är kontraproduktivt.
- Hon har goda förutsättningar för att ta sig tillbaka (i en domstols mening då, men de har ju inte läst bloggarna etc)

Tvivlar på att hon kommer begå brott utan heroinsuget.
Citera
2011-11-25, 13:52
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Förståeligt.
- Hennes plan gick ut på att bära ut tv-apparater från hotellrum hon hyr i eget namn
- Sätta henne på kåken där hon får lära sig t. ex inbrott av yrkeskriminella är kontraproduktivt.
- Hon har goda förutsättningar för att ta sig tillbaka (i en domstols mening då, men de har ju inte läst bloggarna etc)

Tvivlar på att hon kommer begå brott utan heroinsuget.

Du behagar skämta. Att bedra och inte betala för sig ligger ju i hennes natur, så det var väl bara en tidsfråga innan sjukpensionen (och alla andra bidrag hon får) inte skulle räcka till längre. Hon har lämnat demolerade lägenheter och urspårade köpberoenden bakom sig långt innan hon började med heroin. Hon kan inte ens sköta ett sketet traderakonto: http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=1044726
Citera
2011-11-25, 14:02
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
sinfon:
Du har ju läst det jag skrev så de är inte för att gå i försvar för Berny Pålsson utan av rent intresse: varför tror du inte hon är schizofren? Även om hon överspelar och säkert har andra diagnoser (personlighetstörd är hon ju utan tvekan) så tror jag absolut hon är schizofren.

Jag har träffat många många människor som lider av schizofreni, och varken när de är supermedicinerade eller i sitt habitualtillstånd har de kunnat skriva hela böcker och dessutom blogga frekvent. De kan inte åka på vilda upptåg som festivaler eller umgås i stora grupper, i synnerhet inte när de hör den sortens imperativa röster som Berny beskriver. De hade verkligen inte kunnat leva på gatan och helt plötsligt bli bättre i sjukdomen av det, snarare hade det hårda livet lett till att fulla psykoser blommat upp allt oftare. Hon är helt enkelt för välfungerande i all sin dysfunktion för att det ska gå hem hos mig.

Scenen när hon diskar och börjar höra röster i dokumentären är helt fantastisk...det är bara så fejk. En "riktig" schizofren hade satt sig i ett hörn, hållit för öronen (eller satt på radion) och velat vara ifred, inte omedelbart ringt valfri psykavdelning och gormat långa barnsliga haranger om att hon faktiskt har rätt till benso. Och allt detta inför ett helt kamerateam, märk väl.

Det är istället väldigt tydligt, på ett rått och ärligt sätt, att schizofrena har det ganska svårt och verkligen kämpar i det tysta. Du märker t.ex. när de har tankestörningar och drar sig undan. De kräver sällan saker högljutt av någon utan tar tacksamt emot hjälp när de kan, och söker självmant stabilitet och rutiner eftersom de mår som bäst då. Till sist är det sjukt ovanligt att någon drabbas utan att det finns spårbar hereditet (ärftlighet, alltså att någon nära släkting också har det).

Det är iallafall mina erfarenheter och vad jag baserar min åsikt på.
Senast redigerad av sinfon 2011-11-25 kl. 14:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in