2011-11-22, 18:50
Medlem
vidrigt av er som drar in Viktoria och Annie i det här. två nyligen avlidna tjejer som aldrig bett
om att vara med i cirkus berny. så sjukt respektlöst så jag finner inte ord för det.
Citera
2011-11-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretchen
vidrigt av er som drar in Viktoria och Annie i det här. två nyligen avlidna tjejer som aldrig bett
om att vara med i cirkus berny. så sjukt respektlöst så jag finner inte ord för det.

Att umgås med Berny är att vara med i cirkus Berny. Såatt...
Citera
2011-11-23, 00:02
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd
Kan vi inte begrava hela Werterseffekt-myten en gång för alla? Jag tror att antalet unga tjejer som faktiskt börjat skära sig efter att läst Vingklippt ängel, går att räkna på en hand. Och även om antalet skulle vara högre så måste ni väga in den fria viljan. Det absolut enda man faktiskt inte kan klandra Berny för, är att folk idoliserar henne. Om någon väljer att skära sig efter att ha läst hennes bok, så är det absolut inte hennes fel. Ska vi börja censurera böcker för att de kan ha dåligt inflytande på unga tjejer? HAHAHAHA.

Om det bara är en handfull tjejer som cuttat upp sina armar och bildat små "änglafamiljer" pga. Berny Pålsson så kan jag känner jag till dem alla, och det vore ju lite sjukt.
Jag tror du kraftigt förminskar antalet tjejer som haft Berny som förebild.

Jag pratar inte om bokcensur någonstans, eller var ser du det?

Men nu är hon inte en förebild bland unga tjejer längre, och de är väl på alla sätt bra? En tjej som har henne som förebild är en för mycket.
Nu är hon bara en vuxen psykiskt sjuk kvinna och det romantiska skimmer som omgav henne av tjejer i utsatt position finns inte kvar längre, tiden tog det ifrån henne.
Citera
2011-11-23, 03:31
Medlem
Arbetarbroders avatar
Ägnade en stund åt min november-natt av att läsa Bernys blogg. Den är inte speciellt läsvänlig, bloggen består mest av samma bild på henne som är tagen för längesedan och sen text, alltid skrivet med små bokstäver i sann emo-style.

En sammanfattning för er som inte hängt med i Berny Pålssons spännande liv:

*Hennes pojkvän dog nyligen i en överdos heroin. Men sorgeprocessen är över nu.

*Hon hittar en ny, en tjej den här gången, Jhna, som även hon verkar åka in och ut på psyket. (Finns det någonting att säga om henne?) Verkar va Bernys flickvän iaf. Läste en sida på hennes blogg och de står inget om Berny där, men den tjejen kan formulera sig bättre i text än Berny, iaf i bloggform.

*Hon bor hemma hos en läkare som heter Bengt som räddat livet på henne "hur många gånger som helst", hon har verkligen "Bengt vid sin sida"

*Hon är rädd för EP-anfall, för hon "knarkat så mycket". Troligen vill hon väll ha Iktorivil utskrivet.

*Hon ska lämna stugan för eget boende, möjligen tillsammans med sin nya flickvän Jhna, men först ska de mötas i Stockholm inom kort och enligt Jhna ska ödet se vart de tar vägen.
Liten sväng där måste jag säga, ett tag var Jhna allt som Berny levde för. Men Berny - överlevaren - har väll alltid något att leva för.

*Nästan alla bilder känns väldigt gamla, förutom något blogg-inlägg där hon vill visa hur sliten hur hon var pga. hemlösheten. Annars är de samma bilder som när "Vingklippt Ängel" släpptes som hon fortfarande lägger upp på bloggen.

*Den tredje boken är på gång.

Spännande!
Citera
2011-11-23, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
text

Mycket bra sammanfattning! Det med EP-anfallen kunde tragiskt nog antagligen inte vara mer sant heller. Det är ju jävligt nice för en pillertrillare att kunna luta sig på en eventuell EP-diagnos för att rättfärdiga höga doser lyrica och iktorivil.

Dock vill jag bara inflika att säga att "tredje boken är på väg" är som att säga att sommaren är på väg när solen lyser i november. Hon har enligt egen utsago skickat in fem kapitel till olika förlag. Hon har också redan hunnit namnge sitt mästerverk ("En psykopats dotter") trots att det är långt ifrån färdigt. Jag ska inte ens gå in på hur LOL det är att först hitta på en titel till en bok och sedan skriva manus därefter. Vi ska inte heller glömma bort att hon tjatade om sin "fiktiva roman" efter att hon släppt "Känn pulsen slå". En bok som antagligen aldrig existerade och som Lucas (som hon anklagade för misshandel tillsammans med Jonas) avfärdade som bullshit i ett offentligt mail.

Och nu ska hon släppa en tredje bok? Tveksamt. Dels tror jag ordet om henne sprids bland handläggarna (hon lär ju ha bränt alla broar med sitt gamla förlag efter att ha spenderat ett förskott på femtio tusen) och dels tror jag de flesta inser att konceptet Berny är urmjölkat och kvar är bara en psyksjuk missbrukare som inte längre kan bygga en korrekt mening pga. alla droger som friterat skallen på henne.
Citera
2011-11-23, 11:23
Medlem
Citat:

Dock vill jag bara inflika att säga att "tredje boken är på väg" är som att säga att sommaren är på väg när solen lyser i november. Hon har enligt egen utsago skickat in fem kapitel till olika förlag. Hon har också redan hunnit namnge sitt mästerverk ("En psykopats dotter") trots att det är långt ifrån färdigt. Jag ska inte ens gå in på hur LOL det är att först hitta på en titel till en bok och sedan skriva manus därefter. Vi ska inte heller glömma bort att hon tjatade om sin "fiktiva roman" efter att hon släppt "Känn pulsen slå". En bok som antagligen aldrig existerade och som Lucas (som hon anklagade för misshandel tillsammans med Jonas) avfärdade som bullshit i ett offentligt mail.

Och nu ska hon släppa en tredje bok? Tveksamt. Dels tror jag ordet om henne sprids bland handläggarna (hon lär ju ha bränt alla broar med sitt gamla förlag efter att ha spenderat ett förskott på femtio tusen) och dels tror jag de flesta inser att konceptet Berny är urmjölkat och kvar är bara en psyksjuk missbrukare som inte längre kan bygga en korrekt mening pga. alla droger som friterat skallen på henne.

Håller med till tusen. Det känns som om hennes tjat om böckerna hon hävdar att hon jobbar på endast handlar om att hon vill visa sig ha näsan över ytan, "kämpar" och ännu en gång försöka få landets befolkning att gå på detta jävla "pity party" och nästla sig in i deras blåögda hjärtan och glömma bort allt ont hon har gjort. Hennes dom gjorde mig otroligt upprörd. VILLKORLIGT? For real!?! Kom igen; narkotikabrott, bedrägeri, stöld och Gud vet vad mer som lett till denna löjligt låga straff.

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

Men nu är hon inte en förebild bland unga tjejer längre, och de är väl på alla sätt bra? En tjej som har henne som förebild är en för mycket.
Nu är hon bara en vuxen psykiskt sjuk kvinna och det romantiska skimmer som omgav henne av tjejer i utsatt position finns inte kvar längre, tiden tog det ifrån henne.

Exakt! Det som kanske är positivt i denna cirkus är väl att trovärdigheten vissa tycks se i hennes nya liv är väldigt få. Hon är nästan mer patetisk missbrukare som sabbat alla chanser, och diagnoser och sjukdom skriver hon sönder så pass mycket att det inte kan vara många som bryr sig eller ens tror på att hon talar sanning. ADHD? Skulle inte tro det. Asperger? Inte en chans.
Citera
2011-11-23, 12:08
Medlem
shws avatar
Citat:
Du blir inte psykotisk av att läsa en bok. Dessa "demoner" är naturligtvis fabricerade. Däremot var de ju uppenbarligen personlighetsstöda redan innan de läste boken. Sen hoppas jag du göra skillnad på rispa och skära.

Ja, självklart är det påhitt men det förändrar inte faktumet att de skar sig och höll på. Rispa är för övrigt ett jävla fjantord som används av ungdomspsykiatrin, de påstod att jag hade "rispat" mig när jag var tvungen att sy x antal stygn så du får gärna berätta för mig vad skillnaden är. Mina f.d vänner skar sig, precis som jag skar mig (även om jag inte visste vem berny pålsson var).
Citera
2011-11-23, 13:29
Medlem
Antitrinitarians avatar
Som kommentar på ett meddelande på Facebook har Berny skrivit "ja en man skriver på ett filmmanus intensivt". Att Vingklippt ängel alltså ska bli film. Det har väl diskuterats tidigare, för flera år sen? Det känns väl inte sådär seriöst, att det någonsin skulle komma en film.
Citera
2011-11-23, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Som kommentar på ett meddelande på Facebook har Berny skrivit "ja en man skriver på ett filmmanus intensivt". Att Vingklippt ängel alltså ska bli film. Det har väl diskuterats tidigare, för flera år sen? Det känns väl inte sådär seriöst, att det någonsin skulle komma en film.

Herre gud, hur skulle den filmen sluta? Berny blir kvitt demonerna och ser ljuset i tunneln, blir kär i en söt tjej?

Nu var det ett tag sedan jag läste boken, men jag har för mig att den slutade ungefär så. Som vi alla vet är det ju exakt så hon lever idag. Eller.. vänta..
Citera
2011-11-23, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
Hon är nästan mer patetisk missbrukare som sabbat alla chanser, och diagnoser och sjukdom skriver hon sönder så pass mycket att det inte kan vara många som bryr sig eller ens tror på att hon talar sanning. ADHD? Skulle inte tro det. Asperger? Inte en chans.

Som jag skrev innan så kan man absolut inte sätta en ADHD-diagnos på en person som är inne i ett aktivt missbruk. En av psykiatrins kriterier för att ens påbörja en ADHD-utredning är att personen i fråga inte missbrukar, eftersom det kan ge symptom som liknar sjukdomen med som bara är biverkning av pundandet. Men det förvånar mig inte om superläkaren Bengt satt en diagnos på henne efter 15 minuter på hans "mottagning" (läs: sängkammare)

Citat:
Ursprungligen postat av shw
Rispa är för övrigt ett jävla fjantord som används av ungdomspsykiatrin, de påstod att jag hade "rispat" mig när jag var tvungen att sy x antal stygn så du får gärna berätta för mig vad skillnaden är. Mina f.d vänner skar sig, precis som jag skar mig (även om jag inte visste vem berny pålsson var).

Du vet mycket väl vad skillnaden är. Orkar väl inte sitta och agera SAOL åt dig för att du har haft en dålig upplevelse på BUP. Och du behöver verkligen inte emfasera att du skar dig innan du visste vem Berny var. Människor har sysslat med självdestruktivitet i alla tider. I get it. Du är "äkta". Tungt!
Citera
2011-11-23, 23:44
Medlem
shws avatar
Citat:
Du vet mycket väl vad skillnaden är. Orkar väl inte sitta och agera SAOL åt dig för att du har haft en dålig upplevelse på BUP. Och du behöver verkligen inte emfasera att du skar dig innan du visste vem Berny var. Människor har sysslat med självdestruktivitet i alla tider. I get it. Du är "äkta". Tungt!

Suck. Ska vi ta det igen? Jag menade att folk verkar ha lite olika uppfattningar om vad "rispa" är för nått. När jag säger skära menar jag skära, alltså att huden delar sig och det blöder en jävla massa, inte att rispa huden med en nyckelknippa eller en nagel. Jag behöver knappast hävda mig mot dig, att må dåligt handlar för fan inte om att vara äkta eller inte. Jag mådde dåligt, jag skar mig, jag gick på bup, jag mådde bättre, jag mår bra nu. Är du grinig för att du hade fel om att det bara var en handfull människor som började skära sig på grund av bernys bok?
Citera
2011-11-24, 05:41
Medlem
LitenPusss avatar
Nån som har bloggen till hennes nya flickvän?
Är hon också emo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in