2014-07-13, 16:47
Medlem
Men varför så förvånade? En person som har sadistiskt sex med någon som är så traumatiserad som Berny säger väl allt? Att han dessutom är gift och lever i ett öppet äktenskap säger väl än mer. Vad hade ni väntat er av en sådan person liksom?

Det sista B behöver är fler knäppgökar i sitt liv. Hon borde söka bättre folk att umgås med istället. Sådana som är stabila och vettiga och hon kan få bra råd ifrån. Därför jag inte gillar Janne; han verkar inte vara rätt person för henne att umgås med. :/
Citera
2014-07-13, 17:01
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Men varför så förvånade? En person som har sadistiskt sex med någon som är så traumatiserad som Berny säger väl allt? Att han dessutom är gift och lever i ett öppet äktenskap säger väl än mer. Vad hade ni väntat er av en sådan person liksom?

Det sista B behöver är fler knäppgökar i sitt liv. Hon borde söka bättre folk att umgås med istället. Sådana som är stabila och vettiga och hon kan få bra råd ifrån. Därför jag inte gillar Janne; han verkar inte vara rätt person för henne att umgås med. :/

Varför så förvånade? Tja kanske för att jag tar för givet att föräldrar älskar och prioriterar sina barn kanske? Det är ju inte bara Janne som är knepig utan uppenbarligen är morsan precis lika jävla koko. Vill knappt skriva ut detta för jag vill inte att äckel ska kolla på bilderna på hennes dotter men det är inte normalt att som mamma lägga ut videoklipp och bilder på sin 12-åriga dotter som är topless och ibland bara går omkring i trosor. Man gör bara inte så på en öppen Facebook och det förväntar jag mig att varje förälder förstår det själv. Jag fördömer inte att Janne och hans fru är polygama, jag fördömer att de gör det på ett så extremt öppet och självutlämnande sätt och på samma gång avsäger sig allt ansvar och skyller på oss när vi sitter här och diskuterar deras livsstil. Det är inte normalt att en 12-årig dotter vill gå in i en BDSM-butik som heter CUM-clubwear som mamman också nämner på sin wall lite längre ner och Janne i sin tur svarar "She's on her way." VAD FAN SKA DET ENS BETYDA? Att han gör en jävla mini-Berny av sin egen dotter? Vill kräkas.
Citera
2014-07-13, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reglementet
Jag hittar inget alls där, vad heter han egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Varför så förvånade? Tja kanske för att jag tar för givet att föräldrar älskar och prioriterar sina barn kanske? Det är ju inte bara Janne som är knepig utan uppenbarligen är morsan precis lika jävla koko. Vill knappt skriva ut detta för jag vill inte att äckel ska kolla på bilderna på hennes dotter men det är inte normalt att som mamma lägga ut videoklipp och bilder på sin 12-åriga dotter som är topless och ibland bara går omkring i trosor. Man gör bara inte så på en öppen Facebook och det förväntar jag mig att varje förälder förstår det själv. Jag fördömer inte att Janne och hans fru är polygama, jag fördömer att de gör det på ett så extremt öppet och självutlämnande sätt och på samma gång avsäger sig allt ansvar och skyller på oss när vi sitter här och diskuterar deras livsstil. Det är inte normalt att en 12-årig dotter vill gå in i en BDSM-butik som heter CUM-clubwear som mamman också nämner på sin wall lite längre ner och Janne i sin tur svarar "She's on her way." VAD FAN SKA DET ENS BETYDA? Att han gör en jävla mini-Berny av sin egen dotter? Vill kräkas.

Tja, gör han det kan han ju alltid göra en dokumentärfilm om henne. Eller ha henne som ny flickvän, det är kanske vad han är ute efter.
Citera
2014-07-13, 18:38
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Jag tycker både Janne och morsan är lika stora idioter i detta. Janne verkar ha redigerat sitt inlägg medan mamman fortsätter att hänga ut dottern med namn.

Vet ni vad det värsta i detta är? Att vi ens diskuterar detta på FB kommer de skylla på oss och inte på det faktum att de agerar skyltfönster med det mest privata i deras liv. Där är flera kvinnor dessutom som skrivit att man inte bara kan välja bort sitt barn för att man behagar och då svarar idioten bara helt kallt att "one of us got to go". Helt kallt. Får genuint ont i magen av det beteendet.

Citat:
Ursprungligen postat av Reglementet
Tja, gör han det kan han ju alltid göra en dokumentärfilm om henne. Eller ha henne som ny flickvän, det är kanske vad han är ute efter.

B pratade ju om ett förhållande med honom så det kanske inte är allt för långt bort.
lånade min kompis fb och kollade på vad J har skrivit och man blir ju mörkrädd.
Hur kommer det sig att ALLA stöttar J?
Dottern kan väl inte riktigt vara hela problemet.
Citera
2014-07-13, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung

Jag håller med dig, tycker det är bra att Miia finns & verkar stötta bra, både B & Theus.
Mer Miia & mindre Janne.
Citera
2014-07-13, 20:16
Medlem
Zebels avatar
Jag undrar hur Janne/Abbe tänker om att ligga med en människa ("Berny") med aktiv Hepatit C samt troligen en massa andra sjukdomar? Och hur tänker hans fru?
Citera
2014-07-13, 20:40
Medlem
motyls avatar
Bara jag som tycker att mysfarbrorn är Jonas 2.0? Han har lagt ut en bild på facebook där man ser Bernys ärr och som han beskriver som det vackraste han sett, typ. En annan normal man kanske inte dras till 30-åriga kvinnor som är 5 år mentalt och 14 känslomässigt. På tal om Bernys ärr så är de förvånansvärt ytliga med tanke på hur dåligt hon påstår att hon mår. Hon beskriver en tomhet gång på gång vilket talar för att det enda hon egentligen har är borderline. Herregud hon är borderline personifierad.
Citera
2014-07-13, 21:53
Medlem
sinfons avatar
Jag vet inte ens vad jag ska säga. Är det dolda kameran? Vad är liksom sjukast i hela den här soppan?

Är det att två så kallade föräldrar totalt hänger ut sina barn för alla att se? Är det att de inte begriper att allt dottern känner och gör är en produkt av deras uppfostran? Att hon är tolv år gammal och inte har varken verktyg eller ord till att själv tala om för sin far att hon behöver bli behandlad som hans barn och inte hans fiende? Är det att den störda jävla gubben mitt i allt fortsätter skriva och svara på engelska? Eller är det att Berny fucking Pålsson, drottningen av katastrofer och tillika fadern i frågas älskarinna, är med och kommenterar hela skiten?

Önskar jag kunde göra något för deras stackars barn. Hoppas de kan hitta vad de behöver så småningom i livet, och inte slutar som...ja, som Berny? För det är väl rätt uppenbart att hon har ett förhållande med en man som är precis som hon beskrivit sin egen far?
Citera
2014-07-13, 21:59
Medlem
o-asen2s avatar
Ja att Janne är nåt konstigt substitut för hennes egen far är nog klart :P
Men jag har nog fan aldrig sett vidrigare människa än han
Frun har nog stått ut med och låtsats en hel del för husfridens skull och nu krackelerar allt inför öppen ridå
Har det någonsin funnits någon normal som studsat in och ut i Bernys värld ?
En man som inför öppen ridå gör ner sitt eget barn är nog ändå det vidrigaste Berny har visat upp för oss ,han är inte sorglig som Emma m,fl han är ett rent jävla svin !
Citera
2014-07-13, 22:11
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
För vuxna kan inte förvänta sig att relationen med barnet ska vara på lika villkor.

Exakt det där. Jag vågar lova att 99% av alla fall där barn och deras föräldrar till slut har brutit med varandra beror på att föräldern inte förstår den meningen. Klassisk narcissistisk personlighetsstörning, för övrigt.

Och nu bråkar Janne och frun öppet med varandra på hennes facebook. Alltså seriöst, ÄR det dolda kameran?

-

Edit, tillägg. Från kommentarsfältet på Bernys blogg:

Citat:
Namn
2014-07-13, 20:19
Gäst
Känns det bra att ha ett förhållande med en man som är så jävla vek att han tänker svika sitt BARN (!!!) en 12-årig liten tjej, som behöver all kärlek och stöd hon kan få? Känns det bra att umgås med en pappa som är uppenbart empatiskadad och överger sin egen unge för att åka ner till Malmö och ta tjack med en hepatitsmittad knarkare som lever på en dröm om att kunna skriva en bok som aldrig kommer bli klar? Fyfan vilken miserabel verklighet du lever i Berny.

Namn
2014-07-13, 19:52
Gäst
Du tar tjack med gammelgubben, det erkänner han i ett obetänksamt uttalande på Facebook . Fan vad du är sämst Berny.

Antar att han tagit bort uttalandet i fråga, jag kan inte se något iallafall.
Senast redigerad av sinfon 2014-07-13 kl. 22:21.
Citera
2014-07-13, 22:35
Medlem
Så gubben och Berny knarkar tillsammans? Jaha, det minst förvånande.

Hela bunten är hur vidriga som helst, och mitt i allt detta står en oskyldig 12-årig tjej som mår jävligt dåligt. Mår dåligt på riktigt, till skillnad från Berny.

Fan, någon borde ringa Soc och visa dem eländet. De måste ju ingripa.
Citera
2014-07-13, 23:34
Medlem
Citat:
Tror du det på allvar är du naiv. Så ser inte världen ut. Man har det väldigt bra om man har föräldrar som bryr sig.

Ser på Bernys blogg att det skrivits mycket hemska saker. Usch. Även om man kan förstå det som riktats mot Janne så är hatet överväldigande. De som skriver sådär kan inte må bra någonstans.
Senast redigerad av Pajnispung 2014-07-13 kl. 23:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in