berny:
Tackar för beviset, så man vet att det verkligen är du.
Jag har ofta känt en stark frustation mot författaren Berny Pålsson, den kända delen av dig, sedan jag läste Vingklippt Ängel. Eller snarare när jag började se konsekvenserna av den. Boken anser jag är välskriven och ingen kan ta ifrån dig att du kan uttala dig i skrift.
Men de som följde i vågorna av Vingklippt Ängel, och gör så än, va en tsunami av småflickor som såg upp till dig, majoriteten mådde väl mer eller mindre dåligt och en del letade väl efter sin identitet och hela emo-kulturen formades där du var Drottningen och psykiskt instabila tjejers talersperson.
Jag är alltså övertygad om att många unga tjejer som läst din bok fått fruktansvärda konsekvenser av det. Jag har själv sett det, på vänners småsystrar och andra håll. Därav min frustation att just du blev den här "talespersonen" som du faktiskt blev.
Jag är inte ensam om den frustationen, och jag undrar kort och gott om du har någon förståelse för den?
Jag är medveten om det låter som en form av kristdemokratisk dubbelmoral då jag själv är moderator för ett stort forum som förespråkar yttrandefrihet till maxgränsen, men de ger mig också rätten att uttrycka varför jag känner den frustationen, och när de varit som värst också nästan hat, mot författaren och debattören Berny Pålsson.
En fråga till:
Jag har flera gånger i den här tråden hävdat att du inte kan bli frisk och leva ett normalt liv för efter du hade släppt Vingklippt Ängel (då du fortfarande var ganska ung om jag minns rätt?) så hade du din identitet klar. Du var tjejen med grova psykiska besvär. Det var du, din identitet. Att du skulle gå från det till en tjej som jobbade i kassan på Konsum kändes omöjligt.
Du
blev dina diagnoser, av det jag såg.
Nu säger "alla" att du på något sätt mognat och du är väl upp mot 30 år idag så de är väl kanske logiskt och bra. Men så såg jag videon på Youtube där du och Jhna går runt ute i ett vintrigt Skåne och ni visar stolt upp era halsband och vibbarna fanns kvar.
Vem är du utan dina diagnoser?
Ingen fråga du kan svara på, men jag hoppas du förstår vad jag menar?
...och vad sjutton hade du tagit när du dansar i videon "Berny is not a rule model"? Där Jhna sitter och hejar på som ett litet fan och allt känns bara så tragiskt..?
De skrivs att de gullas med dig nu sedan du blev medlem på Flashback, de är möjligt (tycker själv tonen i frågorna är ganska bra) men jag vill påpeka att jag säkert skrivit hårda ord gällande dig, men alltid haft ett hopp om att de ska ordna sig för dig, du är en människa och som människa vill jag du ska ha de bra
//slut på lickass//
Jag skjuter på med lite rykten från tråden:
*Killen du beskrev som din pojkvän som suiciderade i Vingklippt Ängel, Adrian eller va de va. De har skrivits att han inte alls va din pojkvän utan en ytligt bekant och när du dök upp på begravningen blev många väldigt förvånade.
True or false?
*Du gillar att ta kort på dig själv, även typ utmanande bilder. Det diskuterades här på Flashback om du själv trodde de va heta bilder, berodde på din vilja att ha uppmärksamhet eller nått "fuck the world" tänk. När du nu själv är flashbackare kan du ju ge oss anledningen?
*Jonas utmålas som en ond person här. Läskiga långa naglar och de värsta ryktet här på Flashback måste va att han tvångspullade dig offentligt på Arvikafestivalen. Du vill kanske inte hänga ut personer på ett stort öppet forum men har du någon kommentar så shoot.
*Du har alltså haft sex med mer sjukvårdspersonal än Jonas....?
Går du på Subutexprogrammet idag eller är du helt fri från opiater?
En sista fråga på ett långt inlägg:
Hur stor var skillnaden i sålda böcker mellan Vingklippt Ängel och Känn Pulsen Slå?