2009-01-17, 15:11
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Jaha? Vissa föredrar äpplen andra päron. Varför skriva här när du inte har något konstruktivt att komma med? Dessutom skriver du ju som om du vore förståndshandikappad eller som en 12-åring med massor av utropstecken och annat skit. Det du klassar som bra gör inte att nästa person gör det. Du är inte gud. Jag känner likadant om WoW t ex men gör ingen sak av det. Jag bara väljer att inte spela det spelet.

Nej, WAR är ingen flopp om man ser till antal subscriptions. Och det är det som företag bryr sig om. Sant är att antalet ständigt dalar och att mycket finns att göra för att förbättra spelet. Och förbättringar och ny content kommer ständigt. Men flopp i den mening att det går i graven inom snar framtid är det inte.

Angående krig och sånt överallt är det ju upp till spelarna själva. Ett misstag från Mythic är Scenarios contra oPvP och (exp) poängsättningen och rewards från början. Men det är ändrat nu och behöver kanske lite ändras lite till för att bli riktigt bra. Spelet är långt ifrån perfekt och endgame rätt lamt, men det gäller alla andra spel jag sett hittils.

Det har ju varit snack en längre tid om att de håller på att göra om RP systemet.

RR40 dödar en RR32 = 1RP
RR32 dödar en RR40 = 500 RP

De håller på att göra om de (såvitt jag vet) så att en RR40 får mer för low lvls.

"-Känsla i attacker/spells, man vill bli uppmärksammad på tex. Crits"
Lätt fixat - Warhammer Scrolling Combat Text. Så nu ser du critsen!
Citera
2009-01-17, 16:25
Medlem
Jag har spelat war nu i ca en månad och har några funderingar som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.

Spelar en Squig Hereder och har placerat mina ability points så här :
http://www.wardb.com/career.aspx?id=8#9:0:0:0:0:0:25

Men jag hittar inte tex "poison arrer" sen när jag skall använda dom.
Kan alltså inte dra ner dom så att jag ser dom till skärmen hela tiden.

Vad gör jag för fel ?

Hur funkar det när man låser en Zon ? Förstår att man skall tex äga alla slotten på kartan men måste man äga alla BO också ? Ibland har en zon blivit låst trots att motståndaren har en BO. Och ibland kan "vi" äga allt som finns men zonen blir inte låst.

Tacksam för svar...
Citera
2009-01-17, 16:49
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S T H L M
Jag har spelat war nu i ca en månad och har några funderingar som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.

Spelar en Squig Hereder och har placerat mina ability points så här :
http://www.wardb.com/career.aspx?id=8#9:0:0:0:0:0:25

Men jag hittar inte tex "poison arrer" sen när jag skall använda dom.
Kan alltså inte dra ner dom så att jag ser dom till skärmen hela tiden.

Vad gör jag för fel ?

Hur funkar det när man låser en Zon ? Förstår att man skall tex äga alla slotten på kartan men måste man äga alla BO också ? Ibland har en zon blivit låst trots att motståndaren har en BO. Och ibland kan "vi" äga allt som finns men zonen blir inte låst.

Tacksam för svar...

Ang. career points - Som du har gjort nu så har du bara åkt förbi själva skillsen, du måste sätta en poäng i skillen du vill ha också. Såhär t.ex. Där har jag tagit Poison Arrer och I feelz your pain, men inte tagit de två första

Zonlåsning vet jag ingenting om
Citera
2009-01-17, 17:47
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S T H L M

Tacksam för svar...

Man måste upp i 100 victory points, VP får man av allt möjligt. Keeps, BOs, PQs, döda spelare, och vinna scenarios.
Citera
2009-01-18, 15:57
Medlem
BrianGriffins avatar
Hur ser man hur mycket VP man har och så?
Citera
2009-01-18, 16:03
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrianGriffin
Hur ser man hur mycket VP man har och så?

Du kan inte se exakt hur mkt VP du har men det finns mods att ladda ner så att du får en siffra vid på din VP-bar.
Citera
2009-01-18, 21:00
Medlem
Haampuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mp87
-Flyt. Det ska flyta på som smör även om man har en lite sämre dator.

Sitter på en hyfsad dator, den har jag 1fps i dalaran på, på datorn som är bra har jag 14 fps. Ah fan va det flyter...
Citera
2009-01-18, 23:34
Medlem
mosucks avatar
40fps vid fortress. min dator är magisk
Citera
2009-01-19, 00:10
Medlem
Jaro Paros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miklosan
Det man undrar är ju rent allmänt varför spelet floppade så stenhårt när det hade så fina idéer på pappret!??

Mycket snack antar jag. Sen tror jag dom blev jävligt kaxiga när hypen var som störst, dom skröt hur bra deras lir skulle bli och hur mycket det skulle slå andra spel som WoW.

Tror dem, likaså AoC's utvecklare försökte alldeles för mycket med att "slå" WoW istället för att fokusera 100% på göra ett jävligt bra PvP baserat MMO.

Att spelet floppade kanske var att ta i, men värt att casha upp 100 spänn i månaden för? Aldrig i livet!

Tror stenhårt på att "the next big thing" i mmo världen kommer vara Blizz nya mmo när det nu kommer ut, och då menar jag antal spelare i ett och samma lir för WoW har ta mig fan visat sig svårslaget!
Citera
2009-01-19, 00:24
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Mycket snack antar jag. Sen tror jag dom blev jävligt kaxiga när hypen var som störst, dom skröt hur bra deras lir skulle bli och hur mycket det skulle slå andra spel som WoW.

Tror dem, likaså AoC's utvecklare försökte alldeles för mycket med att "slå" WoW istället för att fokusera 100% på göra ett jävligt bra PvP baserat MMO.

Att spelet floppade kanske var att ta i, men värt att casha upp 100 spänn i månaden för? Aldrig i livet!

Tror stenhårt på att "the next big thing" i mmo världen kommer vara Blizz nya mmo när det nu kommer ut, och då menar jag antal spelare i ett och samma lir för WoW har ta mig fan visat sig svårslaget!

När sa Mythic någonsin att de tänkte bräcka WoW?
Citera
2009-01-19, 08:39
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro

Vem fan bryr sig om spelet har 1mille eller 11 mille spelare?
Kunde inte bry mig mindre.

Näfyfan för alla carebears, låt de sitta och spela sitt barnspel och låt oss andra spela WAR/Darkfall osv.
Citera
2009-01-19, 13:38
Medlem
brobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Vem fan bryr sig om spelet har 1mille eller 11 mille spelare?
Kunde inte bry mig mindre.

Näfyfan för alla carebears, låt de sitta och spela sitt barnspel och låt oss andra spela WAR/Darkfall osv.
Btw tog destruction Altdorf inatt igen? Spelade lite på min RP när jag såg att Reikwald var under/siege och blev tagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in