2009-01-15, 16:57
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ♫♫♫
Vilken server kör du på? Azgal?

Håller med om att mycket är samma hela tiden. Speciellt om man bara följer med en mega-zerg. När jag lirar med guilden försöker vi alltid spela lite taktiskt. Mycket roligare om man är max ett warband, inte fler.

Jag skulle inte tycka att var kul att spela destruction Karak Azgal. Ingen utmaning.
"Motstånd? Vi hämtar resten av zergen!" Istället för att försöka spela lite taktiskt typ WB mot WB eller motsvarande.

Som sagt, kul att lira order (om man lirar med guilden) annars blir man zergad av ~2-3 Eva Vix WBs.

Det är precis på sista person att vi ens fyller 1 WB Din jävel!

Ehm att ta ner kungen kommer dröja LÅNG tid innan någon ens kommer nära.
De 3 försök som varit på altdorf har inte ens varit i närheten.
Måste ha hela warbands med ruggigt bra gear osv.

Jag spelar aldrig med zergen. Brukar skälla på folk osv istället :P
Just nu lvlar jag en WE istället för kände att jag började också tröttna lite.
SKönt med omställning !
Citera
2009-01-15, 20:12
Medlem
Twangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ♫♫♫
Okej, jag skulle inte kalla det icke-konsekvent

Konsekvent = samma sak(typ)
Icke-konsekvent = inkonsekvent = varierande, beroende på

Förlåt för språkpolisen

Ärligt talat så tror jag att kungen kommer att vara en bitch att få ner
Annars håller jag med dig, men vad är det du skulle vilja se?
Om man tittar på WoW t.ex så finns det inte heller så mycket att göra förutom att grinda instancer, arena osv.

Jag tycker (än så länge) att RvR ger mig något, klart att man tröttnar ibland men vem gör inte det om sitter ca 5-6 timmar per dag.

Konsekvent = adjektiv av konsekvens. Det var så jag menade. Att jag vill ha nån slags mer betydelse än att allt resettas och så får man göra om det hela. Att det blir nån efterföljd. Jag vet inte, lite mer dynamik kanske? Allt är väldigt statiskt. Detta är ett extremt dåligt exempel men.. man kan singlepulla varenda mob. Eftersom jag kommer från EQ1-tiden är detta snarare irriterande än gud-va-skönt-känsla. Det blir så statiskt. Men jag tror dock inte att det riktigt finns nåt spel som erbjuder mig det jag vill ha fullt ut. Jag får väl komma tillbaka till mmorpg-världen om 10 år och se vad som erbjuds.
War var en frisk fläkt för en stund, PQs är en skitbra idé, tyvärr används dom knappast. Folk grindar till sig inf:en istället.

Jag vet faktiskt ärligt talat inte vad jag vill se, utaming och dynamik kanske som sagt. Men att jämföra med WoW tänker jag aldrig göra för det spelet tråkar ut mig som inget annat, slutade spela strax efter BC.
Citera
2009-01-15, 20:33
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twang
Konsekvent = adjektiv av konsekvens. Det var så jag menade. Att jag vill ha nån slags mer betydelse än att allt resettas och så får man göra om det hela. Att det blir nån efterföljd. Jag vet inte, lite mer dynamik kanske? Allt är väldigt statiskt. Detta är ett extremt dåligt exempel men.. man kan singlepulla varenda mob. Eftersom jag kommer från EQ1-tiden är detta snarare irriterande än gud-va-skönt-känsla. Det blir så statiskt. Men jag tror dock inte att det riktigt finns nåt spel som erbjuder mig det jag vill ha fullt ut. Jag får väl komma tillbaka till mmorpg-världen om 10 år och se vad som erbjuds.
War var en frisk fläkt för en stund, PQs är en skitbra idé, tyvärr används dom knappast. Folk grindar till sig inf:en istället.

Jag vet faktiskt ärligt talat inte vad jag vill se, utaming och dynamik kanske som sagt. Men att jämföra med WoW tänker jag aldrig göra för det spelet tråkar ut mig som inget annat, slutade spela strax efter BC.

Allting som så resettas ju inte?
Motståndarens stad förlorar "rank".
Det kommer dröja riktigt lång tid innan en encounter mot kungen händer ändå.
Blir nog ett jävla röjj när de andra städerna kommer in, blir nog inte snart iofs :/
Citera
2009-01-15, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twang
Konsekvent = adjektiv av konsekvens.
Nej, helt fel. Du kan ju inte hitta på egna betydelser av ord. I övrigt håller jag med om det du säger fast vad menar du med "gud-vad-skönt"-känsla som inte finns här?
Citera
2009-01-15, 21:44
Medlem
Artexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Allting som så resettas ju inte?
Motståndarens stad förlorar "rank".
Det kommer dröja riktigt lång tid innan en encounter mot kungen händer ändå.
Blir nog ett jävla röjj när de andra städerna kommer in, blir nog inte snart iofs :/
Vet inte om det nämnts tidigare i tråden, men har inte Nihilum spöat kungen ännu? Spelade Order på deras server (dom spelade Destruction) och fyfan va folk hatade dom, även dom på Destruction sidan.
Citera
2009-01-16, 01:19
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artex
Vet inte om det nämnts tidigare i tråden, men har inte Nihilum spöat kungen ännu? Spelade Order på deras server (dom spelade Destruction) och fyfan va folk hatade dom, även dom på Destruction sidan.

Det har dem kanske?
Vet faktiskt inte.
Har bara erfarenhet från KA och där är ingen ens i närheten
Citera
2009-01-16, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miklosan
Besviken!!

Följde spelet med växande intresse ända sedan 07. Slet mitt hår vid den öppna betan som bara gav mig 414 eller vad fan felkoden hette...

Detta spelet är för mig den största personliga floppen genom alla tider! (alla spel sen N.8bits till dagens pc-spel. PQ's vart roliga i början innan man kom på att de vart ett maskerat grindande. Och anfallen/försvaren av huvudstäderna....... VILKA ANFALL/FÖRSVAR AV HUVUDSTÄDERNA??? Pve:en är sämst och pvp:n äger rum i "open rvr"(de får som laggar sönder trots en bra dator)?? Nej men i scenarios..... trött på dem nu!

Undrar om det är sant att EA klipper navelsträngen om spelet hamnar på under 250k subs? Väl bara Paul Barnett som inte behöver oroa sig om jobb sen... Vilket företag skulle inte vilja ha den mannen inom marknadsföring/presentatör

Farewell WAR, FLOPPSPEL

Kunde inte sagt det bättre själv. Värre skitspel får man leta efter...! Om det var så att launchen blev pushad (se upp- svengelska!) pga. WOTLK, och därmed förlorade i kvalitét kan man spekulera i.

Hursom, jag köpte glatt spelet, rollade den mest OP klassen (då) WE, och körde till 40. "War is everywhere". Lät ju skitspännande! Tyvärr reduceras det till ett köande motsvarande AB/WSG i WOW, vilket suger något oerhört. Varför är det så? Självklart därför att det inte finns någon anledning att vistas utanför scenariona, förutom keepdefenses.

Enformigheten är som hintat förbluffande, PQ´s och vanliga quests kan man skita i. Varför göra dem när man får bra mycket mer XP och även renown genom att grinda scenarios?

Skäms!
Citera
2009-01-16, 09:56
Medlem
Twangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bt23
Nej, helt fel. Du kan ju inte hitta på egna betydelser av ord. I övrigt håller jag med om det du säger fast vad menar du med "gud-vad-skönt"-känsla som inte finns här?

Ja, du har nog rätt i mitt användande av ordet. Jag använde det fel. I vilket fall så hoppas jag du förstår vad jag menade. Har du ett adjektiv på konsekvens får du gärna ge mig det.

Gud-va-skönt-känsla.. jag var vag där. Jag menade att det är för enkelt bara. Som att alla mobs går att singlepulla, det är ytterst få mobs som är länkade med varandra. Det är bara ett exempel. Jag syftade väl på nån lat outtalad kid som vill ha det mesta serverat.
Jag menar.. jag kan ju ta hand om 3 'challenging'-mobs helt själv. Det finns ingen spänning i att få en quest, dra sig dit och undra vad man egentligen kommer stöta på, kommer man klara av det osv. Man drar dit utan en tanke, gör det som krävs av en, drar tillbaka. Tristessen infinner sig snabbt i ett sånt mönster.
Vad jag vill säga är att i och med utmaning kommer intresse.
Senast redigerad av Twang 2009-01-16 kl. 09:58.
Citera
2009-01-16, 13:13
Medlem
Jag har ett problem med grafiken. Detta har skett tidigare för mig för ca. 5 år sedan då jag fortfarande körde med Win2k. Jag minns dock inte vad som orsakade problemet. Den här gången sker det i Vista Ultimate på en relativt ny dator, men endast i WAR. Man skulle kunna förklara det som att texturerna läcker och vissa skuggor ser ut som ett transparent texturlager med trianglar.

Nja, här kommer lite bilder iaf:

http://img74.imageshack.us/img74/8245/nadezhda008kd8.jpg
http://img398.imageshack.us/img398/2999/nadezhda001sw8.jpg
http://img398.imageshack.us/img398/4366/nadezhda009pq3.jpg

Jag har i ordningföljd:

Stängt ned bakgrundsprogram,
Avinstallerat alla Warhammer mods,
Rensat cachemappen i Warhammer,
Rensat tempmappen i Windows,
Återställt mina grafikdrivrutiner,
Felkontrollerat hårddisken med Windows Felkontroll,
Defragmenterat hårddisken med Raxco Perfectdisk,

Vad mer kan jag göra? Vad kan vara fel!
Citera
2009-01-16, 13:27
Medlem
Krösus Sorks avatar
Åtminstonde den första bilden påminner mig om hur det brukar se ut på min laptop när den blir överhettad, så mina pengar ligger på att värme orsakar dina problem.
Citera
2009-01-16, 13:35
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus Kristus
Jag har ett problem med grafiken. Detta har skett tidigare för mig för ca. 5 år sedan då jag fortfarande körde med Win2k. Jag minns dock inte vad som orsakade problemet. Den här gången sker det i Vista Ultimate på en relativt ny dator, men endast i WAR. Man skulle kunna förklara det som att texturerna läcker och vissa skuggor ser ut som ett transparent texturlager med trianglar.

Jag har i ordningföljd:

Öppna upp datorn, blås UT dammet (använd INTE dammsugare om du inte har UTBLÅS på den)
Ta av GPU och sätt i igen.

Kom hit och uppdatera.
Citera
2009-01-16, 14:24
Medlem
Twangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus Kristus

Jag har i ordningföljd:

Ser ut som ett klassiskt ATI-fel. Jag får bara såna fel när jag har ATI-kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in