Ah, varför matar jag trollen?
Nåväl.
Citat:
Ursprungligen postat av RockUlla
Jag skrev ungefär: "jag har hört att fängelsekunder har diagnosen ADHD för att knarka lagligt".
Ja. Och om de - fängelsekunderna - har diagnosen FÖR ATT de vill knarka lagligt, så antyder din mening ovan att de SJÄLVA skaffat diagnosen FÖR ATT knarka lagligt. Då menar jag - hör och häpna - att en diagnos, oavsett vad det gäller, inte är något för dig eller mig att skaffa, utan bestäms helt och hållet av en sån där läkare. Huruvida en fånge eller en laglydig människa VILL skaffa en diagnos är smått irrelevant i debatten, då ingen kan skaffa den utan att faktiskt ha ADHD.
Jag förstår mycket väl att du vill provocera genom att antyda att folk fejkar ADHD för att knarka. Problemet med din provokation är att den inte är trovärdig, den är så verklighetsfrånvänd att ingen, inte ens du, på fullt allvar kan tro på den, och om du gör det så är du ett ... tja, pucko helt enkelt. Oavsett så är det god underhållning. Det är därför vi ens diskuterar med dig. Ingen inbillar sig att du ska komma upp till en vanlig människas nivå av förståelse. Vi försöker inte lära dig någonting. Du är underhållning helt enkelt.
Citat:
eftersom du är ett bokstavsbarn så skall jag förklara exakt vad jag menar.
HAR DIAGNOS = att de genomgått tillräckliga tester och skit för att få sin diagnos. Om man tänker lite, och inte "har" en bokstavsdiagnos(kanske finns även bokstavsbarn som kan tänka iofs), så skulle det med den teorin innebära en nedgång av antalet ADHD fall ifall de inte hade delat ut lagligt knark efter diagnos- på fängelser.
Du förväxlar nog FB med verkliga livet. Här kan man inte ljuga sig fri på samma sätt, då allt man skrivit sparas.
Tillåt mig att igen citera dig ovan, så vi verligen är på samma sida vid nästa stimulerande inlägg:
"jag har hört att fängelsekunder har diagnosen ADHD för att knarka lagligt"
Återigen, du "hör" en väldigt massa saker. Jag är benägen att tro att det är röster, men om du vill får du hemskt gärna hänvisa mig till den seriösa vetenskapliga källa från vilka du hört dessa saker. ADHD-kritikernas enda källa har hittills varit att de "hört".
Citat:
Men det är klart, finns ju de som gärna vill knarka lagligt utanför fängelserna med.
Och hur skaffar sig dessa personer sin diagnos för att de VILL knarka lagligt? Du tror fortfarande inte att det är upp till en sån där läkare att ge denne en diagnos, oavsett vad den vill?
Citat:
Tror du att jag saknar kritiskt tänkande, så är du på fel spår.
Ja, och nej.
Citat:
Du kan väl dra den om scientologikyrkan nu?
Behövs inte. Ditt trollande talar för dig själv. *tar fram popcornen*
Har du inga fler ADHD-sagor på lager?