2009-08-08, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hermesetas
Att göra narr av sin meningsmotståndare genom att anmärka på sådana saker är som sagt ett mycket lågt knep för att sänka dennes trovärdighet. Sådant ska man väl inte behöva hålla på med när det finns så fantastiska klarläggande och vetenskapliga rön för ADHD som sådan ?

Men men, nu handlar ju inte tråden om det.

Jag är av den enkla åsikten att har man brutet ben så har man, har man ADHD så har man. Men det är ju jävligt konstigt att man kan var " ADHD" fri helt plötsligt i vissa lägen, men vips när det gäller saker som att tex jobba så är man " jätte ADHD" konstigt nog. Nu säger jag inte att alla med ADHD diagnos är arbetsskygga, jag vill bara visa på varför jämförelsen med mer fysiska handikapp inte håller.

Jag kan förstå er, men jag är emot att diverse tvivelaktiga " spökdiagnoser" är till någon långvarig egentlig hjälp för er. Tror det i dom flesta fall på lång sikt är bäst med klara regler, en blåslampa i röven och lite jävla anamma.

Nej ofta är det föräldrar till barn eller lärare som ber om den pga att dom vill ha mer resurser, föräldrarna kan skylla problemen på ADHD osv osv. Sen ses du förmodligen som mer freak om du har en ADHD diagnos.

Nej men ni accepterar eran situation, tillåter att ni bryts ned och häver ur er tirader om vilka värdelösa loosers ni är. Men det kanske ger någon slags gemenskap och trygghet även det? Varför jag inte kan acceptera ADHD lika lätt som tex Downs? Jo därför att ADHD är en slasktrattsdiagnos, det finns inga vetenskapligt faställda definitioner om vad gäller hur bra man ska klara olika saker vid en viss ålder. Sen är det ju lite lustigt att " syndromet" i princip innefattar alla beteende som kan tänkas betraktas som olämpliga.

Ett tips till er som startar dylika trådar: Varför inte skriva om vad som inte är ADHD istället? Men det är klart det skulle nog bli tunt med " symptom" då

Det går att säga så. Men saknas bevis kan man ju också ser det som att det förmodligen beror på att det svenska samhället allt mer daltar med sina medborgare( läs: välfärssyndrom). Hade man istället lärt folk att motgångar, större som mindre är nått man måste kunna hantera utan att börja lipa och käka medciner mm mm så hade ADHD varit betydligt ovanligare

Det finns människor som stämmer in på ADHD beskrivningen, det har jag aldrig förnekat. Jag tror dock att dom i dom flesta fall är fullt friska, men samhällets jävla dadda mentalitet har gjort att man ska tycka synd om och " hjälpa" alla vid minsta småsak. Så pacificerar man hellre denna stora grupp människor, mycket enklare så slipper man ta ansvar.

Jag är av den åsikten att det jobbigaste med att ha ADHD är det faktum att de flesta negativa symptom man har egentligen är samma problem som vem som helst kan få(har) och vill undvika, med skillnaden att det ter sig på en obeskrivligt mycket högre nivå vilket får det att kännas som något helt annat, även om det är samma problem egentligen. Detta medför då att vem som helst kan "känna igen sig" och tänka i banorna "det har väl vem som helst, varför ska dom få sura och skylla ifrån sig på det" vilket i sin tur leder till "dom är lata och gnälliga, ADHD är mer eller mindre ett påhitt" och det leder i sin tur till att man som ADHD:are får känna ett slags tabu bara av ens prata om sina problem och slutmålet med denna idiotiska onda cirkel blir att man mår ännu sämre.
Alltså en fullständigt idiotisk och ond cirkel bara pga den genomsnittliga människan gärna pratar utan att riktigt vara insatt i det h*n säger.

Att må pissigt konstant och brottas med så många jävla problem som man har, samtidigt som vissa idioter ska prata om hur folk skyller ifrån sig och vill ha ADHD gör verkligen ont och är sjukt respektlöst.

Tycker för övrigt att det "brutna ben" exemplet du fick av någon användare innan var ruskigt bra. På tal om brutna ben så kan jag garantera dig att jag hade velat få båda mina armar och ben brutna om det i sin tur skulle innebära att jag kunde fungera som en vanlig människa, lägg där till att jag hade blivit så upphetsad av tanken så att jag gäna också hade tagit emot en grav misshandel och kanske tillochmed ett skott i låret för det, så jävla pain in the ass är det och så mycket reglerar det mitt liv, hela jävla tiden.

Du säger att du stör dig på folk som skyller sin lathet på ADHD och ljuger om att ha ADHD och det köper jag fullständigt, men hur mycket tror du inte att vi med riktig ADHD hatar dom?

Sen så är det en sak att få en ADHD-diagnos i teorin och en annan att behålla den i längden rent praktiskt. Tror att du har uppfattningen om att det är lika lätt att få en ADHD diagnos som det är att skala en banan.
Citera
2009-08-08, 15:02
Medlem
237s avatar
Citat:
Att göra narr av sin meningsmotståndare genom att anmärka på sådana saker är som sagt ett mycket lågt knep för att sänka dennes trovärdighet. Sådant ska man väl inte behöva hålla på med när det finns så fantastiska klarläggande och vetenskapliga rön för ADHD som sådan ?

Handlar inte om narr alls. Är allergisk mot smiley-missbruk, och inbillar mig att fler känner så. Se det som ett kostnadsfritt tips för att öka din klass. (här skulle jag vilja avsluta med en , men är rädd för att mitt budskap då förmörkas av min dubbelmoral).

Citat:
Jag är av den enkla åsikten att har man brutet ben så har man, har man ADHD så har man. Men det är ju jävligt konstigt att man kan var " ADHD" fri helt plötsligt i vissa lägen, men vips när det gäller saker som att tex jobba så är man " jätte ADHD" konstigt nog. Nu säger jag inte att alla med ADHD diagnos är arbetsskygga, jag vill bara visa på varför jämförelsen med mer fysiska handikapp inte håller.

Men det är ju inte så att de får ADHD när det kommer till jobb. Det är ju med en i vardagen hela tiden, alltifrån när man ska hälla upp en kopp kaffe till gå på fest. ALLTING påverkas av ADHD, men jobb är ju ändå 8 timmar om dagen och något rätt stort i allas liv, därför blir det väl mest påtagligast där.

Citat:
Jag kan förstå er, men jag är emot att diverse tvivelaktiga " spökdiagnoser" är till någon långvarig egentlig hjälp för er. Tror det i dom flesta fall på lång sikt är bäst med klara regler, en blåslampa i röven och lite jävla anamma.

Blåslampa funkar inte när det handlar om neurologi. Simple as that. Jämför det med att sätta blåslampa i röven på någon utan ben, och se hur mycket han springer.

Citat:
Nej ofta är det föräldrar till barn eller lärare som ber om den pga att dom vill ha mer resurser, föräldrarna kan skylla problemen på ADHD osv osv. Sen ses du förmodligen som mer freak om du har en ADHD diagnos.

Det där tror jag du har 0 underlag för. Tror inte ens det är så 0,01 % av fallen. Föräldrar vill knappast belasta sina barn med diagnoser som inte är sanna, och vidare ger inte läkare ut titeln ADHD-fuckad bara för att någon ber om den. Denna teori bör du för din egen trovärdighetsskull avskriva ganska omgående.

Citat:
Nej men ni accepterar eran situation, tillåter att ni bryts ned och häver ur er tirader om vilka värdelösa loosers ni är. Men det kanske ger någon slags gemenskap och trygghet även det? Varför jag inte kan acceptera ADHD lika lätt som tex Downs? Jo därför att ADHD är en slasktrattsdiagnos, det finns inga vetenskapligt faställda definitioner om vad gäller hur bra man ska klara olika saker vid en viss ålder. Sen är det ju lite lustigt att " syndromet" i princip innefattar alla beteende som kan tänkas betraktas som olämpliga.

Att diagnosen inte är lika påtaglig som t.ex. Down är ju för att den ofta smälter in i vardagligt beteende. Downs är ju mer fysiskt. En ADHD-fuckad kan till synes göra samma som du kan rent fysiskt. Att vi sen snackar om det mycket sinsemellan beror väl på att det inte finns någon plattform för att göra det irl. Jag varken kan eller vill tråka ut mina vänner med snack om ADHD. De skulle nog ändå inte riktigt kunna förstå. Snackar man med någon annan som har det, så förstår de bättre, och har större utbyte av att diskutera det. Precis som bögar kan umgås för att de vet hur det är att vara bög, eller att ett gäng golfare gärna snackar par, handikapp osv, så snackar vi ADHD:are gärna med varandra. Man utvecklas ju på så sätt, och kan hjälpa varandra att överkomma problem, finna nya lösningar eller bara prata av sig.

Citat:
Ett tips till er som startar dylika trådar: Varför inte skriva om vad som inte är ADHD istället? Men det är klart det skulle nog bli tunt med " symptom" då

Finns det inte massvis av sådana trådar redan?

Citat:
Det går att säga så. Men saknas bevis kan man ju också ser det som att det förmodligen beror på att det svenska samhället allt mer daltar med sina medborgare( läs: välfärssyndrom). Hade man istället lärt folk att motgångar, större som mindre är nått man måste kunna hantera utan att börja lipa och käka medciner mm mm så hade ADHD varit betydligt ovanligare

Jag upplever inget daltande inom vården. Däremot upplever jag ett daltande i invandringspolitiken (även om det är en annan diskussion). DÄR är pengaläckan som psykiatri-kritiker gärna anklagar alla som är psykiskt sjuka för. Man ska aldrig spara in på sjukvården. Det slår bara tillbaka på samhället självt i slutändan, då sjukskrivningarna och vansinnesdåden eskalerar.
Citera
2009-08-08, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Se det som ett kostnadsfritt tips för att öka din klass. (här skulle jag vilja avsluta med en , men är rädd för att mitt budskap då förmörkas av min dubbelmoral).

Fair enough! Kan väl erkänna att jag är ganska förtjust i att använda--->

Citat:
Men det är ju inte så att de får ADHD när det kommer till jobb. Det är ju med en i vardagen hela tiden, alltifrån när man ska hälla upp en kopp kaffe till gå på fest.

Hur vet du att det inte finns personer( främst barn jag syftar på) som inte har problem i hemmet och på fritid utan endast har problem i skolan som får sådan diagnos. Jag skulle akta mig för att dra den slutsatsen om jag vore du.

Citat:
Blåslampa funkar inte när det handlar om neurologi. Simple as that.

Åjo, vet flera som var tämligen ADHD- aktiga när jag var barn men som tillsut iaf blev som folk. Detta pga av skarpa tillsägelser och klara tydliga regler. Men idag daltas det ju så inåt helvete med ungarna att allt sådant ses som fascism i princip men detta är vad " ADHD" bara, ja alla barn skulle jag vilja säga. Mår bäst av i längden.

Citat:
Föräldrar vill knappast belasta sina barn med diagnoser som inte är sanna, och vidare ger inte läkare ut titeln ADHD-fuckad bara för att någon ber om den. Denna teori bör du för din egen trovärdighetsskull avskriva ganska omgående.

Föräldrar vill kanske inte men tutas ju i att allt blir så bra med diagnos. Dessutom är det enda sättet att få extra hjälp i skolan, vilket beror på en rad orsaker jag redan raddat upp.
Läkare inom detta fält vinner ju ära och berömmelse och gör ju sin karriär på att ställa dessa diagnoser. Konstigt att många av dom isf ställer diagnos lättvindigt? Nej inte så värst

Citat:
Jag varken kan eller vill tråka ut mina vänner med snack om ADHD. De skulle nog ändå inte riktigt kunna förstå.

Är det inte konstigt att så många normala har så svårt att förstå? jag menar efter alla böcker som skrivits, dom otaliga föredrag som hållits och hur mycket uppmärksamhet media lagt på det? Kanske beror det på att det är själva diagnosen som är alldeles för vag? Att den inte är vatten värd rent vetenskapligt. Men nej det vore ju alldeles för uppenbart enkelt..

Citat:
Jag upplever inget daltande inom vården. Däremot upplever jag ett daltande i invandringspolitiken (även om det är en annan diskussion). DÄR är pengaläckan som psykiatri-kritiker gärna anklagar alla som är psykiskt sjuka för. Man ska aldrig spara in på sjukvården. Det slår bara tillbaka på samhället självt i slutändan, då sjukskrivningarna och vansinnesdåden eskalerar.

Moget att skylla på invandringen! Där råder jag dig att läsa på om du vill ha någon som helst trovärdighet Förövrigt tycker jag det verkar finnas oändligt med resurser till en massa utredningar hit och dit in absurdum vad gäller ADHD problematik. Enorma resurser läggs ned på en massa " hjälp" åt dessa personer som inte leder till ett skit.

Allt detta medan gamligar tvingas ligga i sin egen skit, enorma väntetider inom den riktiga vården+ en massa andra nedskärningar.
Citera
2009-08-08, 15:54
Medlem
MikkOwls avatar
Kan nämna att det har givetvis testats att öka disciplinen på ADHD barn (bland annat). Resultatet var att symptomen förvärrades.
Citera
2009-08-08, 16:06
Medlem
237s avatar
Citat:
Hur vet du att det inte finns personer( främst barn jag syftar på) som inte har problem i hemmet och på fritid utan endast har problem i skolan som får sådan diagnos. Jag skulle akta mig för att dra den slutsatsen om jag vore du.

Jag litar väl på läkarna som delar ut diagnoserna tror jag. Klart det kan finnas skräckexempel, men så är det ju med allting i livet.

Citat:
Åjo, vet flera som var tämligen ADHD- aktiga när jag var barn men som tillsut iaf blev som folk. Detta pga av skarpa tillsägelser och klara tydliga regler. Men idag daltas det ju så inåt helvete med ungarna att allt sådant ses som fascism i princip men detta är vad " ADHD" bara, ja alla barn skulle jag vilja säga. Mår bäst av i längden.

Noterar ord som "när du var barn" och "ungarna" vilket indikerar en hyfsat hög ålder. Vi säger för diskussionens skull att du är 25 år. Då var du barn för 15-20 år sen. Det var en tid då man ungefär sa "prosit" när någon sa ADHD. Betvivlar att du var kvalificerad att bedöma vad som var ADHD och inte när du inte ens är det idag ...

Citat:
Föräldrar vill kanske inte men tutas ju i att allt blir så bra med diagnos. Dessutom är det enda sättet att få extra hjälp i skolan, vilket beror på en rad orsaker jag redan raddat upp.

Vem tutar i dem detta? Har du sett det på TV, läst det i någon tidning? Börjar bli lite väl mycket hjärnspökerier här känns det som. Med tanke på dessa vanföreställningar så är det inte konstigt att du ser ner på ADHD-folket ...

Citat:
Läkare inom detta fält vinner ju ära och berömmelse och gör ju sin karriär på att ställa dessa diagnoser. Konstigt att många av dom isf ställer diagnos lättvindigt? Nej inte så värst

Du har en rad märkliga idéer måste jag säga. Någon läkare/sjuksköterska som vill dyka in i diskussionen och bekräfta kredd-systemet för antal ställda diagnoser?

Ärligt talat, du är säkert en smart person, men nu börjar du trassla in dig i resonemang efter resonemang. Sluta medan tid finnes

Citat:
Är det inte konstigt att så många normala har så svårt att förstå? jag menar efter alla böcker som skrivits, dom otaliga föredrag som hållits och hur mycket uppmärksamhet media lagt på det? Kanske beror det på att det är själva diagnosen som är alldeles för vag? Att den inte är vatten värd rent vetenskapligt. Men nej det vore ju alldeles för uppenbart enkelt..

Nej, det är inte konstigt att så många "normala" (skriver det inom parantes för jag tycker att vi med ADHD på många punkter är de normala) inte förstår. Har du sett tittarsiffrorna för Parlamentet, Lets Dance eller Quizzo? Har du sett TV-shops försäljningssiffror? Har du sett hur många som röstar på Sossarna? Den stora massan i detta landet är tyvärr idioter. Rätt hopplösa sådana.

Citat:
Moget att skylla på invandringen! Där råder jag dig att läsa på om du vill ha någon som helst trovärdighet Förövrigt tycker jag det verkar finnas oändligt med resurser till en massa utredningar hit och dit in absurdum vad gäller ADHD problematik. Enorma resurser läggs ned på en massa " hjälp" åt dessa personer som inte leder till ett skit.

Tack för tipset. Men jag har läst på. Om du vill kan jag dränka dig i statistik om hur mycket våld och bidrag ökat pga de senaste årens invandring. Har du alltså - helt ärligt - inte fattat hur mycket mer våld det blivit sen "du var barn"? Låter misstänksamt att någon med min herres ålder inte skulle ha sett detta, så tillvida du inte växt upp under en sten.

Men precis som med ADHD så spelar bokstäver och siffror ingen roll för ens någon i omgivningen själv drabbas.

Bottom line är att det är OT.

Citat:
Allt detta medan gamligar tvingas ligga i sin egen skit, enorma väntetider inom den riktiga vården+ en massa andra nedskärningar.

Japp. Stäng gränserna för alla som inte kommer hit för att jobba, stryp biståndet till Afrika, slopa anhöriginvandringen, sätt krav på att alla som kommer till Sverige ska kunna tala svenska inom 3 år, utvisa alla invandrare som begår brott, och kansellera kränkningsbidragen, så lovar jag dig att du kommer kunna bada i pengar inom några år.
Citera
2009-08-08, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Noterar ord som "när du var barn" och "ungarna" vilket indikerar en hyfsat hög ålder. Vi säger för diskussionens skull att du är 25 år. Då var du barn för 15-20 år sen. Det var en tid då man ungefär sa "prosit" när någon sa ADHD. Betvivlar att du var kvalificerad att bedöma vad som var ADHD och inte när du inte ens är det idag ...

Så man måste vara läkare för att få yttra sig nu också? Såtillvida man inte delar neuropsykiatrins säker helt objektiva syn på det hela förstås Allt olämpligt beteende och problem i skola/arbetsliv är ju ADHD, därför inte så svårt att gissa vad som hänt om dessa varit barn idag. Jag är 30 år btw.

Citat:
Vem tutar i dem detta? Har du sett det på TV, läst det i någon tidning? Börjar bli lite väl mycket hjärnspökerier här känns det som. Med tanke på dessa vanföreställningar så är det inte konstigt att du ser ner på ADHD-folket

Läs vilken informationssida på nätet eller bok som helst. Man påstår att kriminaliteten i samhället i princip är en föjd av ADHD ( sorry kunde inte hålla mig), dvs att 80% av alla interner har detta. Dom som sprider propagandan har auktoritet vilket får till följd att föräldrar till barn med dessa problem såklart sväljer allt.
Sen leder diagnos till ökade resurser och medicinering som gör livet lite lättare( på kort sikt) och alla är så överens om hur bra det är med diagnos och hur bättre allt blir.
Så skapas det då en gemenskap där alla gaddar ihop sig och icket tolererar avvikande åsikter. Klassiskt tillvägagångssätt som sekter använder sig för att värva medlemmar förövrigt.

Citat:
Du har en rad märkliga idéer måste jag säga. Någon läkare/sjuksköterska som vill dyka in i diskussionen och bekräfta kredd-systemet för antal ställda diagnoser?

Finns läkare inom psykiatrin som ifrågasatt ADHD, iaf internationellt har jag för mig. Att begära uttalande från en neuropsykriatiker är ju som att fråga en högt uppsat chef inom BMW vilket företag som tillverkar bäst bilar, vilket är föga objektivt.

Citat:
Nej, det är inte konstigt att så många "normala" (skriver det inom parantes för jag tycker att vi med ADHD på många punkter är de normala) inte förstår.

Isf borde du mycket väl förstå varför jag ifrågasätter " ADHD- hysterin".

Citat:
Har du sett tittarsiffrorna för Parlamentet, Lets Dance eller Quizzo? Har du sett TV-shops försäljningssiffror? Har du sett hur många som röstar på Sossarna? Den stora massan i detta landet är tyvärr idioter. Rätt hopplösa sådana.

Lät ju som ett verkligt vetenskapligt uttalande det där. Klart folk inte skulle ha några problem att förstå om informationen dom fick inte var så luddig. Jag kollar själv inte på lets dance, Quizzo, handlar på tv- shop eller röstar på sossarna. Däremot anser jag inte att man är en idiot för att man har en annan åsikt.

Citat:
Tack för tipset. Men jag har läst på. Om du vill kan jag dränka dig i statistik om hur mycket våld och bidrag ökat pga de senaste årens invandring. Har du alltså - helt ärligt - inte fattat hur mycket mer våld det blivit sen "du var barn"? Låter misstänksamt att någon med min herres ålder inte skulle ha sett detta, så tillvida du inte växt upp under en sten.

Men precis som med ADHD så spelar bokstäver och siffror ingen roll för ens någon i omgivningen själv drabbas.

Du kan hitta siffror och statistik som visar allt möjligt. Det beror dels på hur man raäknar, sen måste man tolka siffrorna också. Att invandrare i regel begår mer brott kan ju bero på sociala orsaker. Men det är klart tror man på neuropsykiatrins ideologi så ligger det ju närmast till hands att komma med en massa rasbiologiska förklaringar som man säkert kan få att stämma in.

Citat:
Japp. Stäng gränserna för alla som inte kommer hit för att jobba, stryp biståndet till Afrika, slopa anhöriginvandringen, sätt krav på att alla som kommer till Sverige ska kunna tala svenska inom 3 år, utvisa alla invandrare som begår brott, och kansellera kränkningsbidragen, så lovar jag dig att du kommer kunna bada i pengar inom några år.

Tyvärr, men där försvann den trovärdigheten. USA har ju också blivit världens rikaste land för att dom gjort precis så heller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av MikkOwl
Kan nämna att det har givetvis testats att öka disciplinen på ADHD barn (bland annat). Resultatet var att symptomen förvärrades.

Säkerligen! Den undersökningen har väl också gjorts av den helt objektiva neuropsykiatrin. Som ju i princip avfärdar allt som inte är deras ideer, allt för att kunna " bevisa" sin egen förträfflighet och sprida sitt budskap.
Senast redigerad av Hermesetas 2009-08-08 kl. 18:04.
Citera
2009-08-08, 19:02
Medlem
237s avatar
Citat:
Läs vilken informationssida på nätet eller bok som helst. Man påstår att kriminaliteten i samhället i princip är en föjd av ADHD ( sorry kunde inte hålla mig), dvs att 80% av alla interner har detta.

Jag har också hört att en stor del interner har ADHD-bakgrund. Har också hört att denna diagnosen inte sällan fastställts i finkan. Kanske hade man kunnat bespara sig lite skit om man brytt sig om dessa personer innan.

Apropå interner så läste jag för nåt halvårsen att 100% av fängelset i Malmö hade utländsk bakgrund ...

Citat:
Dom som sprider propagandan har auktoritet vilket får till följd att föräldrar till barn med dessa problem såklart sväljer allt.
Sen leder diagnos till ökade resurser och medicinering som gör livet lite lättare( på kort sikt) och alla är så överens om hur bra det är med diagnos och hur bättre allt blir.
Så skapas det då en gemenskap där alla gaddar ihop sig och icket tolererar avvikande åsikter. Klassiskt tillvägagångssätt som sekter använder sig för att värva medlemmar förövrigt.

Förresten, jag ändrade mig angående din verklighetsbaserade vetenskapligt bevisade teori att läkarna tävlar om vem som kan ge ut flest ADHD-diagnoser. Faktum är att jag under ett sjukhusbesök en gång av misstag såg när en läkare vred på ett statyhuvud (föreställande Einsten förövrigt). En bokhylla i mahogny svängde upp i 45 grader och vad dolde sig inte där bakom om ett rum fyllt med gyllene diplom längs väggarna, precis som platinaskivorna på skivbolagen! Där fanns också medaljer, en för varje ADHD-diagnos som läkaren utfärdat genom åren. Jag kunde också tycka mig ana replikor av ADHD-patienternas huvuden på väggarna, likt älgtroféer. Innan bokhyllan svängde åter så skrattade läkaren "moahaha" innan han satte sig i en svängfåtölj framför sin brasa och klappade en kritvit perserkatt. Det ryktades också om ett genlabb i sjukhuskällaren, där ADHD-patienter föddes upp i jättelika glasrör, bara för att en dag öka på läkarens diagnos-konto, men detta kan jag inte med säkerhet konfirmera.

Nu orkar jag inte snacka mer med dig. Dina argument har krossat mig helt. Jag bugar inför din visdom, helt baserad på verkligheten och inte från samma hjärndivisioner som aborterade scientologfoster.
Citera
2009-08-08, 19:18
Bannlyst
Jag har hört att i fängelserna så "har" internernerna ADHD-diagnos för att de vill knarka lagligt. Billigare och smidigare.
Men det kan väl inte stämma..
Citera
2009-08-08, 19:30
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockUlla
Jag har hört att i fängelserna så "har" internernerna ADHD-diagnos för att de vill knarka lagligt. Billigare och smidigare.

Så onödigt att vara så sarkastisk.
Nå, vad är det med det?
Citera
2009-08-08, 19:32
Bannlyst
Citera
2009-08-08, 19:34
Medlem
grithors avatar
Citat:

Är det för att du själv sitter i fängelse som det är så relevant för dig?
Citera
2009-08-08, 19:45
Medlem
237s avatar
Citat:

Nej, klart det inte kan stämma. Man kan inte fixa sig till en diagnos. Det förstår ju vemsomhelst. Nästan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in