2008-09-23, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psyk-o
personligen har jag käkat ritalin i mer än en månad nu och det känns som att jag hade fått lika mycket effekt om jag körde upp pillrena i rövhålet.

Började med 20mg, sen 40 mg och nu 60mg. Dock ska min idiot pyskiater kärring sänka dosen nu (pga jag fått lite bieffekter) Så ja jag har fått effekt , men endast det negativa. Och det är för den delen saker jag haft i hela mitt liv bara det att dom är lite värre nu.

Förklade tydligt för kärringfan att det är helt onödigt och att vi om 2 veckor när vi möts igen bara kommer höja min dos och att vi bara slösar på tid, men hon var fast besluten.

Hursomhelst, måste bara säga att ritalin varit otroligt överskattat för mig , iallafall hittils. Men jag har väl en ganska så normal dos? (längd 1,84 vikt 82)

Krossa skiten och dra upp det i snoken så ska du se att det funkar bättre hehe.

Statens knark är preparerat med en massa kalk å grejer så man inte ska kunna få optimal effekt, eftersom man då snabbt inser att det är knark.

//Kristall
Citera
2008-09-23, 17:24
Medlem
Ziltoids avatar
Citat:
Hursomhelst, måste bara säga att ritalin varit otroligt överskattat för mig , iallafall hittils. Men jag har väl en ganska så normal dos? (längd 1,84 vikt 82)

Tror maxdosen per dag är 60mg enligt läkar praxis.
Tråkigt att medicinen inte fungerar för dig, har du testat Amfetamin?

Har du andra diagnoser än ADHD? Vi är ju alla så olika

Citat:
Ursprungligen postat av Kristall
Krossa skiten och dra upp det i snoken så ska du se att det funkar bättre hehe.

Statens knark är preparerat med en massa kalk å grejer så man inte ska kunna få optimal effekt, eftersom man då snabbt inser att det är knark.

//Kristall

Fungerar bra att bara ta statens knark som den är för min del.

Peace!
Citera
2008-09-23, 17:40
Medlem
psyk-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziltoid
Tror maxdosen per dag är 60mg enligt läkar praxis.
Tråkigt att medicinen inte fungerar för dig, har du testat Amfetamin?

Har du andra diagnoser än ADHD? Vi är ju alla så olika

Fungerar bra att bara ta statens knark som den är för min del.

Peace!

Har inte kört på nåt annat än ritalin , är det jag som ska ta initiativet och säga att jag vill byta?

och nej jag tänker inte ta någon jävla amfetamindrog

Har bara en diagnos men har bara gjort ADHD utrdning..
Citera
2008-09-23, 18:26
Medlem
Ziltoids avatar
Citat:
Har inte kört på nåt annat än ritalin , är det jag som ska ta initiativet och säga att jag vill byta?

Har bara en diagnos men har bara gjort ADHD utrdning..

Du är medveten om att Ritalin är väldigt Amfetaminliknande?
Ritalin fungerade dåligt på min lillasyster förut så hon fick Amfetamin 5mg istället som fungerade bra.

Så kanske värt att fråga.

Citat:

Varför inte? Det kanske kan bota din ADHD helt och hållet.

Peace!
Citera
2008-09-23, 20:07
Medlem
psyk-os avatar
Citat:
Du är medveten om att Ritalin är väldigt Amfetaminliknande?
Ritalin fungerade dåligt på min lillasyster förut så hon fick Amfetamin 5mg istället som fungerade bra.

Så kanske värt att fråga.

Varför inte? Det kanske kan bota din ADHD helt och hållet.

Peace!

det är väl jävligt mycket mer skadligt än ritalin?
Citera
2008-09-23, 20:19
Medlem
Ziltoids avatar
Citat:

Troligen.
Ritalin (metylfenidathydroklorid) har en halveringstid på 2-4timmar vilket betyder att det tar 2-4timmar för kroppen att halvera den mängd man har tagit.
Amfetamin har en halveringstid på 10-13timmar vilket jag tror påfrestar kroppen lite mer än Ritalinet.

Vi snackar ju medicinska doser här och inte 0.5gram upp i snoken så har du inga hjärtproblem i släkten så tycker jag du ska rådfråga med din läkare.
Låter väl knäppt om doktorn skulle skriva ut något som skada mer än det hjälpte?

Update: Känner en liten svag avtändning på Ritalinet just nu. Har ju varit med om Amfetamin avtändningar efter några dagars vakenhet så det här är inget problem. Mår toppen, lite tom bara
Senast redigerad av Ziltoid 2008-09-23 kl. 20:22.
Citera
2008-09-23, 20:22
Medlem
psyk-os avatar
Citat:
Troligen.
Ritalin (metylfenidathydroklorid) har en halveringstid på 2-4timmar vilket betyder att det tar 2-4timmar för kroppen att halvera den mängd man har tagit.
Amfetamin har en halveringstid på 10-13timmar vilket jag tror påfrestar kroppen lite mer än Ritalinet.

Vi snackar ju medicinska doser här och inte 0.5gram upp i snoken så har du inga hjärtproblem i släkten så tycker jag du ska rådfråga med din läkare.
Låter väl knäppt om doktorn skulle skriva ut något som skada mer än det hjälpte?

Jo, men det känns som att jag på förhand nästan är helt säker på att hon inte kommer ge mig affe, iallafall inte på ett jäääävla bra tag.
Citera
2008-09-23, 20:24
Medlem
Ziltoids avatar
Citat:
Jo, men det känns som att jag på förhand nästan är helt säker på att hon inte kommer ge mig affe, iallafall inte på ett jäääävla bra tag.

Stämplad som missbrukare? Isåfall får du det nog inte.
Men om Ritalinet inte fungerar på dig så borde det väl vara praxis att ge dig alternativ?
Citera
2008-09-23, 21:15
Medlem
psyk-os avatar
Citat:
Stämplad som missbrukare? Isåfall får du det nog inte.
Men om Ritalinet inte fungerar på dig så borde det väl vara praxis att ge dig alternativ?

Är absolut inte stämplad som missbrukare.
Men jag märker ju hur jävla överförsiktigt/skeptiskt/segt/löjligt allting går till när man får sina tabletter.
Citera
2008-09-23, 22:11
Medlem
Ziltoids avatar
Citat:
Är absolut inte stämplad som missbrukare.
Men jag märker ju hur jävla överförsiktigt/skeptiskt/segt/löjligt allting går till när man får sina tabletter.

Ja men vafan dom är ju till för att hjälpa dig.
Fungerar inte Concerta eller Ritalin behandlingen på dig så borde du få testa Amfetamin.
Citera
2008-09-23, 22:24
Bannlyst
Citat:

Nä amfetamin är inte mycket skadligare än Ritalina, dom är lika skadlig i terapeutiska doser.
Om inte ritalina funkar på dej har du rätt att testa dom andra adhd preparaten. Det står klart och tydligt om ett preparat inte har lovande effekt, då ska man testa ett av dom andra preparaten som kan ha bättre effekt.

Troligen kommer dom försöka pracka på dig strattera först. Häva bestämt att du läst om strattera och säg att du inte är det minsta intresserad av att testa – något misslyckat anti-depp prepparat.

//Kristall
Citera
2008-09-23, 22:57
Medlem
Ziltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristall
Nä amfetamin är inte mycket skadligare än Ritalina.

Säker på det? Tänk på att Ritalin går ur kroppen på max 8timmar medans Amfetamin kan sitta upp över 24timmar och stressa hjärtat.

Tror Amfetamin är mycket mer potent och skadligare än vad Ritalin är.
Men så länge vi pratar medicinska doser så är nog ingen av dom alltför skadlig för en frisk ung person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in